Toon posts:

zalman

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk ga ik een Zalman CNPS7000B-AlCu kopen, en ik heb gelezen dat deze op mijn amd xp 2800+ past, maar volgens zalman is dit het geval:

The maximum weight for a cooler is specified as 300g for AMD Socket 462. Special care should be
taken when moving a computer equipped with a cooler which exceeds the relevant weight limit.
Zalman Tech is not responsible for any damage that occurs when moving a computer

en de 7000b alcu weegt 438g

als ik deze op mijn proc. plaats, vervalt de garantie dan??

alvast bedankt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Als je socket afbreekt zal je garantie komen te vervallen.
Je moet er dus voor zorgen dat je tijdens vervoer de koeler verwijdert, dan is er niets aan de hand.

Kijk trouwens op de zalman site of je moederbord wel ondersteund wordt.
De koeling past door z'n grootte namelijk niet op elk moederbord.

Verwijderd

Uit de tekst maak ik op dat ze zich alleen niet verantwoordelijk stellen als je de pc met gemonteerde koeler verplaatst. ?

Verwijderd

Topicstarter
ik een msi ms 7027, komt van medion en er is nergens info over te vinden!

maar als ik hem niet verplaats heb ik dan WEL garantie?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 20:52 ]

Verwijderd

Ik heb de 7000Cu op mijn AMD XP zitten en vond het toen ook 'link' om mijn kast te verplaatsen etc. Je wilt niet weten wat ik tot nu toe met die kast allemaal heb gedaan :P Ik verplaats hem regelmatig even en de kast is zelfs een keer omgevallen, ik denk dat Zalman het gewoon uit voorzorg heeft neergezet. Ik moet dan wel zeggen dat mijn moederbord flexibel is gemonteerd en niet met metalen afstandsbusjes, maar of dat erg veel uitmaakt weet ik niet.

Als het om een Medion-pc gaat komt je garantie waarschijnlijk wel te vervangen als je de pc gaat modificeren ja.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 20:55 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:51:

Het punt is dat als er niets afbreekt de fabrikant niets kan bewijzen en je dus gewoon garantie zult houden :)

En bij normaal gebruik zal er niets afbreken.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 23-06-2005 20:58 ]

Verwijderd

dit zijn commerciële producten en zalman is redelijk geliefd onder de wat fanatiekere computergebruiker die meer koelvermogen en minder geluid wenst. Het gaat wel goed komen dus.

Officieel ondersteund de socket van het mobo niet meer dan een bepaald gewicht en alles wat je er daarboven op zet is voor eigen risico. Of je er nu een wereldreis mee gaat maken of dat je hem nooit een centimeter verplaatst.

Verwijderd

Als je het heel strict gaat bekijken, zeker omdat het een medion is, vervalt de garantie op het moment dat je die koeler monteert, simpelweg omdat hij te zwaar is voor een socket A CPU. En omdat het een medion is, vervalt de garantie ZOWIEZO als je dingen gaat vervangen.

Weet wel: het is een medion PC. Ik betwijfel of je een Athlon hebt, omdat Medion nogal intel-only is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een cybermaxx pc (powerd by medion) en ik heb hem een jaar geleden bij het kruidvat gekocht. ik heb NU nog 1 jaar garantie

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:51:

Als je socket afbreekt dan kan jij toch nooit aantonen dat je hem niet verplaatst hebt, mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat hij afbreekt, het zijn gewoon voorzorgdmaatregelen die zalman neemt. Je krijgt er een backplate bij, zet die erop en het probleem zou zowat opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:00:
[...]

Als je socket afbreekt dan kan jij toch nooit aantonen dat je hem niet verplaatst hebt, mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat hij afbreekt, het zijn gewoon voorzorgdmaatregelen die zalman neemt. Je krijgt er een backplate bij, zet die erop en het probleem zou zowat opgelost moeten zijn.
maar dat is misschien ook een probleem! wat te doen als die backplate niet op mijn MoBo past!?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 21:05 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... of de koeler op je mobo past zal je kunnen vinden op de site van Zalman... staat het daar niet bij dan neem je een gok... Verder zal het afbreken van je socket best wel meevallen hoor :) er zijn meer mensen die een koeler als deze gebruiken en ik heb nog niet gelezen dat hij er bij mensen afgevallen is...

Verder is het zo dat er wel meer info over deze koeler te vinden is hier op GoT en je de informatie die je vraagt ook op internet te vinden is met een beetje eigen speurwerk.. Vandaar dat deze op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.