Als ik nu bevoorbeeld een nieuwe domainnaam aanvraag, bevoorbeeld www.intel.aus (aus is dus iets nieuw).
Kan ik daarvoor dan aangeklaagt worden door Intel?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
In principe is het mogelijk, vooral wanneer in het land van uitvoeren Intel® een beschermde naam is.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:09:
Als ik nu bevoorbeeld een nieuwe domainnaam aanvraag, bevoorbeeld www.intel.aus (aus is dus iets nieuw).
en daarom krijgen bedrijven voorrang voor de .eu domeinen, zodat domeinkapers zoals jij minder kans krijgen, en dan nog weet je wat de voorwaarden zijn voor een .euVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:14:
Want er gaat een nieuwe komen, namelijk ".eu". En je kan nu al pre-orderen.
En ik heb nogal redelijk veel namen ge pre-ordent waarvoor ik als eerste in de queue sta voor die naam.
Die tijden zijn voorbij, ze schrijven gewoon jou gewoon aan met de sommatie om het domein over te dragen. Met een beetje pech krijg je deze domeinen al niet eens omdat het beschermde merknamen betreft.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:14:
Dus beter niet doen? Aangezien je wel eens verhalen hoort dat bedrijven 1000'en euro's bieden voor jouw domein omdat het hun naam is.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Dat zijn (eigenlijk waren, want die tijden zijn inderdaad wel voorbij) meestal nieuwe bedrijven of bedrijven die véél te laat een domein gingen regelen. Nu ben je echt zo bewust bezig met domeinen verzamelen zonder dat je een reden voor de respectievelijke namen hebt én terwijl je weet dat het grote multinationals zijn (dat zijn 2 criteria die hard tegen je spreken), dat ik me niet kan voorstellen dat je er flink mee gaat verdienen.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:14:
Aangezien je wel eens verhalen hoort dat bedrijven 1000'en euro's bieden voor jouw domein omdat het hun naam is.
[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 23-06-2005 20:17 ]
{signature}
Diverse bedrijven bieden tegen betaling pre-registratie van .eu domeinnamen aan. Dit is echter nog NIET MOGELIJK daar de regels voor .EU domein registratie en de deelnemers nog niet bekend zijn gemaakt. Op de site van Eurid wordt gewaarschuwd tegen bedrijven die pre-registratie of voor-registratietegen betaling aanbieden. Dit zijn oplichters en pre-registratiekosten worden door deze bedrijven schaamteloos doorberekend.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq