Toon posts:

Domeinnamen registreren

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu bevoorbeeld een nieuwe domainnaam aanvraag, bevoorbeeld www.intel.aus (aus is dus iets nieuw).

Kan ik daarvoor dan aangeklaagt worden door Intel?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
Zij hebben dat merk, dus in theorie kunnen ze naar de rechter wandelen en dat domein claimen. Aanklagen lijkt me afhankelijk van wat jij op dat domein zet.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, het is immers hun merknaam. Ze zullen je eerst sommeren om de domeinnaam af te staan en als je dat niet doet zullen ze gerechtelijke stappen ondernemen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:09:
Als ik nu bevoorbeeld een nieuwe domainnaam aanvraag, bevoorbeeld www.intel.aus (aus is dus iets nieuw).

Kan ik daarvoor dan aangeklaagt worden door Intel?
In principe is het mogelijk, vooral wanneer in het land van uitvoeren Intel® een beschermde naam is.

Verwijderd

Topicstarter
Want er gaat een nieuwe komen, namelijk ".eu". En je kan nu al pre-orderen.

En ik heb nogal redelijk veel namen ge pre-ordent waarvoor ik als eerste in de queue sta voor die naam.

o.a.

www.kingston.eu
www.corsair.eu
www.msi.eu
www.leadtek.eu
www.halflife3.eu
enz...

Dus beter niet doen? Aangezien je wel eens verhalen hoort dat bedrijven 1000'en euro's bieden voor jouw domein omdat het hun naam is.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:14:
Want er gaat een nieuwe komen, namelijk ".eu". En je kan nu al pre-orderen.

En ik heb nogal redelijk veel namen ge pre-ordent waarvoor ik als eerste in de queue sta voor die naam.
en daarom krijgen bedrijven voorrang voor de .eu domeinen, zodat domeinkapers zoals jij minder kans krijgen, en dan nog weet je wat de voorwaarden zijn voor een .eu ;)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dus beter niet doen? Aangezien je wel eens verhalen hoort dat bedrijven 1000'en euro's bieden voor jouw domein omdat het hun naam is.
Die tijden zijn voorbij, ze schrijven gewoon jou gewoon aan met de sommatie om het domein over te dragen. Met een beetje pech krijg je deze domeinen al niet eens omdat het beschermde merknamen betreft.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aangezien je wel eens verhalen hoort dat bedrijven 1000'en euro's bieden voor jouw domein omdat het hun naam is.
Dat zijn (eigenlijk waren, want die tijden zijn inderdaad wel voorbij) meestal nieuwe bedrijven of bedrijven die véél te laat een domein gingen regelen. Nu ben je echt zo bewust bezig met domeinen verzamelen zonder dat je een reden voor de respectievelijke namen hebt én terwijl je weet dat het grote multinationals zijn (dat zijn 2 criteria die hard tegen je spreken), dat ik me niet kan voorstellen dat je er flink mee gaat verdienen.

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 23-06-2005 20:17 ]

{signature}

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dat had je beter niet kunnen doen. Naast het feit dat jij nu een heel slechte bijnaam krijgt bij velen (o.a. bij mij), heb je geen poot om op te staan zodra een bedrijf als diegenen waar jij hun domeinnaam van hebt gekaapt hun naam komen opeisen.

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Kortom: domein kapen is lame en het loont niet (meer) :) Het zal je waarschijnlijk nog geld kosten ook.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je steekt je alleen maar in de nesten. Die bedrijven laten gewoon hun advocaat een brief schrijven waarin jij gesommeert wordt om het domein over te dragen (als het je al lukt om het domein te claimen) en dan heb je dat maar te doen...

Je kunt wel weigeren maar dan stappen ze naar de rechter. Die zaak verlies je en vervolgens zijn de kosten voor jou.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

http://www.eu-domeinnaam.net/index.html
Diverse bedrijven bieden tegen betaling pre-registratie van .eu domeinnamen aan. Dit is echter nog NIET MOGELIJK daar de regels voor .EU domein registratie en de deelnemers nog niet bekend zijn gemaakt. Op de site van Eurid wordt gewaarschuwd tegen bedrijven die pre-registratie of voor-registratietegen betaling aanbieden. Dit zijn oplichters en pre-registratiekosten worden door deze bedrijven schaamteloos doorberekend.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Boeie, pre-orderen stelt toch niets voor: jij en tienduizend anderen die hierdoor gewoon geld verliezen zonder iets te krijgen. En wat je krijgt is vaak niet belangrijk en/of al een merknaam.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Kan je je energie beter gebruiken om domeinnamen te bedenken wat dus niet direct merknamen zijn. Dingen als werkwoorden bijvoorbeeld, aangezien die geliefd zijn voor reclamecampagne's. Dit is gewoon slim nadenken en imho niets moreels mis mee.
Als je dat niet wil/kan/al gedaan hebt kan je ook wel merknamen gaan registreren ja. Valt veel geld mee te verdienen zeker, maar ook veel geld mee te verliezen aangezien je misschien aangeklaagd kan worden voor afpersing ofzo. Veel bedrijven zullen niet de moeite nemen om een peperdure rechtzaak te beginnen en jou gewoon (mits redelijk) jou vraagprijs voor het domein betalen. Maar dat moet je zeker niet doen met multinationals aangezien die wel wat centjes hebben om uit te geven, en dat ook zeker zullen doen om een 'voorbeeld' van jou te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het begrepen, domeinnamen zijn al verwijdert.

Topic can close.

Verwijderd

@TS: als ze geen geld ervoor willen geven vraag je gewoon om een processor of een reepje geheugen :+

Verwijderd

Ik zou ook wel eens willen dat de regels voor .nl worden verscherpt.
Kan nog geen eens is mijn eigen achternaam claimen, een of ander klote bedrijfje heeft het in handen en doet er geen ruk mee, walgelijk dat mensen zoiets kunnen doen :r |:(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pagina: 1