Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Spyware] PC loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik deze vraag in het goede forum plaats. Misschien was Beveiliging&Virussen beter geweest, maar het gaat hier om spyware, en dat heeft meer met internet te maken.

De laatste tijd is mijn computer erg langzaam. Het is een Pentium4 met 3,2GHz met 1GB RAM. Tijdens het opstarten herkent hij maar 128MB, dus misschien dat het daarmee te maken heeft? Eerst detecteerde hij ook 128MB, maar toen was hij wel snel. Ik vermoed dus dat het hier niet mee te maken heeft, maar dat het iets met spyware is.

Natuurlijk heb ik eerst Hijackthis gedraaid, en door de logfile analyzer gehaald. Die vond geen vreemde dingen (wel iets, maar dat had ik er zelf ooit opgezet, is geen spyware).

Ondertussen werd het knap vervelend, want met opstarten is hij zo 10 minuten bezig. En die hardeschijf maar ratelen, daar wordt hij ook niet beter op.

Ten einde raad heb ik bij Hijackthis maar alles aangevinkt. Toen heb ik maar een backup terug gezet, want wat er toen overbleef wordt je ook niet vrolijk van.

Heeft iemand een idee wat dit is?

Ik heb met een multimeter gekeken en alle voltages kloppen. Ook wordt (volgens mijn BIOS en speedfan) mijn cpu niet te warm.

Verwijderd

geeft ie als je ctrl alt del duwt al die ram effectief weer? of geeft ie aan dat er een stuk minder in zit (128mb)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Zeker weten dat je moederbord maar 128mb herkend? Is dat niet het videokaart geheugen? Welke hoeveelheid geheugen geeft bijvoorbeeld dxdiag aan?

Verwijderd

Topicstarter
geeft ie als je ctrl alt del duwt al die ram effectief weer? of geeft ie aan dat er een stuk minder in zit (128mb)
Bij Deze Computer rechtsklikken geeft inderdaad wel al het RAM goed weer.

Voor de duidelijkheid: deze computer heeft maandenlang probleemloos gedraaid.

Verwijderd

waarschijnlijk zal het dan videogeheugen van 128 mb zijn, zoals Icey aanhaalt... al es spybot erover laten gaan? anders evt een image van je schijf terughalen / windows herinstallen

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:10:
Zeker weten dat je moederbord maar 128mb herkend? Is dat niet het videokaart geheugen? Welke hoeveelheid geheugen geeft bijvoorbeeld dxdiag aan?
Hier op de factuur staat 1024MB Kingston. Mijn videokaart heeft maar 64MB geheugen, dus dat is het niet.

Verwijderd

ga es via configuratiescherm naar je beeldscherm en vraag eigeschappe van je vga kaart op... msch dat het toch een 128 mb exemplaar is, lijkt me raar dat ie bij het opstarten minder geheuge zou vinde, en dan als ie draait het toch terugvinde...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:12:
waarschijnlijk zal het dan videogeheugen van 128 mb zijn, zoals Icey aanhaalt... al es spybot erover laten gaan? anders evt een image van je schijf terughalen / windows herinstallen
Ik heb net even een oudere videokaart geprobeerd, die zeker 16MB heeft, en daarbij gaf hij nog steeds 128MB RAM aan. Met de videokaart heeft het dus te maken.

Spybot S&D, Ad-Aware en MS Antispyware heb ik ook al geprobeerd, maar omdat Hijackthis de 'beste' is, heb ik alleen die vermeld. Die eerste 3 konden niets vinden. Ik gebruik Firefox, en dat helpt ook al flink!

Verwijderd

Als je je geheugen test met bijvoorbeeld memtest, wat geeft die dan voor hoeveelheid aan?

Anders image maken -> WinXp installeren -> nog steeds traag-> image terug en verder zoeken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 20:59 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:07:
Misschien was Beveiliging&Virussen beter geweest, maar het gaat hier om spyware, en dat heeft meer met internet te maken.
Dat ben ik niet met je eens; ik zie niet in waarom spyware Internet zou moeten zijn?
Beveiliging & Virussen it is dusch :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dus toch B&V :)

Inmiddels heb ik WinXP (pro) opnieuw geïnstalleerd. Was nog lastig met die illegale versie ghehehehehe. Maar met een kale installatie was het probleem voorbij. Het lijkt me dus geen hardwareprobleem. Een schone installatie is voor mij geen optie, want ik heb zoveel geïnstalleerd dat ik dat niet even opnieuw doe.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe dag, nieuwe kansen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Kom maar naar mijn thread tweakertjes, zo mooi is het weer buiten ook niet >:) >:) :>

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 06:27
Ik vind die 128mb wel een vaag probleem. Test je geheugen eens met memtest86

Owja, niet schoppen binnen 24 uur.

Verwijderd

Topicstarter
doeternietoe schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:26:
Ik vind die 128mb wel een vaag probleem. Test je geheugen eens met memtest86
Ik heb hem net 10 minuutjes gedraaid, en alles werkt perfect. Nogmaals: ik denk niet dat het een geheugenprobleem is.
Owja, niet schoppen binnen 24 uur.
:?

• doeternietoe
:?
Binnen 24 uur een schopreactie plaatsen om je topic onder de aandacht te brengen.

En over je probleem:
Geeft die nieuwe xp install ook 128mb aan?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Kicken: een reactie plaatsen om je topic onder de aandacht te brengen. Niet aardig tegenover de rest van de mensen, je bent niet alleen. Heb wat meer geduld en gebruik anders de edit knop als je binnen 24 uur wat wilt toevoegen terwijl verder nog niemand reageerde. Oeh en welkom :Y)

Maar het is nu toch opgelost? Zo niet:
geef even aan welke processen er allemaal draaien en hoeveel geheugen die allemaal gebruiken. Idem: wat zeggen de verschillende spywarescanners en HJT? Kortom check de sticky topics bovenaan B&V even ;)

In HJT alles aanvinken & verwijderen is erg overkill trouwens. Dan is het spreekwoord 'het kind met het badwater weggooien' opeens weer eens relevant :X

Over de hardware: 10 minuten memtest is niets, draai het afhankelijk van de snelheid een paar uur (of in ieder geval 2x een volledige ronde). En geef even voor de zekerheid aan welke relevante hardware je precies hebt. En of je de nieuwste / juiste drivers gebruikt. En je hebt natuurlijk wel alle Windows updates geinstalleerd he?

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 24-06-2005 12:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• doeternietoe
Ik ben bang dat het nog niet is opgelost.
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:09:
Een schone installatie is voor mij geen optie, want ik heb zoveel geïnstalleerd dat ik dat niet even opnieuw doe.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
gebruik je uberhaupt een virusscanner? Of ben jij van het type "ik weet waar ik op klik, DUS heb ik dat niet nodig"?
Misschien dat je eens moet gaan kijken naar software om een image van je windows installatie te doen als die klaar is, scheelt je veel tijd de volgende keer.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1