a8n-sli deluxe sli artifacts/trillingen

Pagina: 1
Acties:

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb eerst windows xp 64 bit geinstalleerd gehad met verscheidene drivers maar over het hele scherm blijft er in cs source, zelfs in het menu, trillingen ontstaan.

Forceware:
71.84
77.40
77.50

Systeem Geheugen tests= ok
Processor tests=ok
Moederbord=ok
TFT Scherm=ok
Temp. Vidcards=ok
Bijde VidCards apart=ok

Windows xp 32 bit sp2 + laatste nforce drivers 6.53 + 77.72 forceware= in cs source nog ergere flikkeringen en nu ook met een spectakel aan kleuren die er niet horen te zijn. (die kleuren alleen in het spel zelf, niet menu)

edit2:Leuk weetje, CS source video stresstest geeft met sli aan gemiddeld 135 FPS en zonder 70 fps. Nice dus, nu nog zonder artifacts, trillingen en tearing.

Ik heb geprobeerd screenshots te maken, maar daar zie je niets terug van de trillingen. Ook niet van dat kleurspectakel dat op artifacts + tearing lijkt.(misschien helpt die info iets)

[Specs]
A8n-sli Deluxe bios 1008
Amd 3500+ Clawhammer (ja echt waar, cpuz zegt ut)
4x 512 ddr 400 cas2
Raptor 74 Gig SATA
2x Asus 6800 PCi-Ex 256MB
Zalman 400w (dies gewoon ok)
Samsung 913n 19"tft
[Specs]

[Voltages&temps]
Vcore 1.5v
3.3v = 3.29
5v = 4.91
12v = 11.64v
Cpu 46 C
MB 40 C
[Voltage&temps]

edit3: als ik cs source in window laat draaien dan heeft ie al die problemen niet, maar de fps volgens stress test is dan onder de 70 en fullscreen stresstest met problemen 115(heb ondertussen wel een andere connector, dvi met een converter, want 913n heeft geen dvi, geprobeerd en drivers voor de monitor geinstalleerd) (even later ook de gewone aansluiting getest en doet hetzelfde, dus dvi is het probleem niet.
De screenshots die ik nu gemaakt heb tijdens de stresstest in cs source fullscreen en met tearing/artifacts/etc geeft wel iets raars. Heel veel delen zijn paars, zoals die draaiende blokken met lopend water, paars. railing in de ruimtes, paars.

edit 4:
Heb net de coolermaster 550 watt erin gehangen. geen resultaat tegen over de zalman 400 watt.
Heb even de sli bridge eraf gehaald en een aardig nvidia meldingkje dat zoiets performance verlies geeft.
Ik heb gelukkig ergens een tweede bridge liggen en een reserve kaart om te testen.

Ok, bridge eruit en dan cs source, draait ok. geen trillingen of andere lariekoek.
Nieuwe sli bridge ertussen cs source geeft weer alle prut en praal weer die ik niet wil zien.

Ik ga nu kaartjes swappen, kijken wat het doet.

Iemand een idee of die bridge ook afhankelijk is van het bord, want dan zou het bord wel eens brak kunnen zijn. Ik heb namelijk al zo veel drivers geprobeerd, het is echt niet normaal meer.

(hopelijk krijg ik dit opgelost anders koop ik mooi geen sli config voorlopig)

(lees: je zult in een oud topic iets wat hier heel erg op lijkt zien, maar gezien de laatste reply vóór mij van februari was, zie ik het daar niet opgelost worden)

[ Voor 48% gewijzigd door Consiglieri op 06-07-2005 21:25 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Geheel niet onbelangrijk, maar je hebt dus geen voeding? ;)

Geheel wat je hebt zou best wel eens iets te veel kunnen vragen van je voeding.

• Consiglieri
heb ik er nu ingezet. Wel stom dat ik dat vergeet zeg.

edit: zo, das een hoop info. Ik krijg het idee dat het toch iets te maken moet hebben met de drivers in sli modus, het moederbord lijkt me onwaarschijnlijk en de brug en sli selector zou wel kunnen, maar is onwaarschijnlijk.(zit weinig op wat stuk kan gaan)

Iemand ideeen?

[ Voor 73% gewijzigd door Consiglieri op 23-06-2005 21:59 ]

• Consiglieri
77.50 geprobeerd geen verbetering.

Gezien het over het hele beeld is, krijg ik het vermoeden dat het niet direct met de videokaarten zelf te maken kan hebben.

Blijft over:

Moederbord
Sli Selector
Sli Bridge
Forceware
Windows? (directx ofzo)

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Zeker weten dat het niet aan je voeding ligt?
Ik gebruik diezelfde zalman 400watt icm
asus a8n sli deluxe bios 1008
venice 3200+
1x asus 6600gt

en heb het idee dat dat al te zwaar is voor die voeding.
idle krijg ik 11,58v op de +12v lijn en overclocken trekt ie niet.
jij hebt er zelfs 2 video kaarten aanhangen.
krijg je ook artifacts met single videocard? andere games geprobeerd?

• steven_86
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
als die 11,64 V idle is kan dat wel eens een probleem worden als je een spel doet.

Verwijderd

Ligt er iets van een mobiel naast je scherm? Of een mangetisch voorwerp? Dat geeft meestal dit type trlingen iig. Het kleurenspektakel kan door een magneet komen.

• enakje
tft heeft hier natuurlijk geen last van

• Consiglieri
Het is wel iets waar je gelijk in zou kunnen hebben.
Ik neem van de week een 550 watt aopen van me werk mee. Eventjes proberen.

• enakje
Laat het me weten en als je problemen weg zijn knikker ik deze voeding meteen het raam uit...

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
enakje schreef op zondag 03 juli 2005 @ 03:24:
Laat het me weten en als je problemen weg zijn knikker ik deze voeding meteen het raam uit...
zeg het even dan vang ik hem op :D

[www.ganzz.nl]

• Consiglieri
Bah, moet wachten op de 550watt van coolermaster...

Krijg toch het gevoel dat ik kwantiteit voor kwaliteit inlever. achja we zullen zien.

• Consiglieri
Moet dit nog wel even melden. Kwam er net pas op.
De voedingsaansluiting aan mijn voeding is 20 pins en op het moederbord 24 pins. Nu kan het in de meeste gevallen wel gewoon erin gedrukt worden, maar misschien dat in mijn geval hij daar power uit moet hebben...

iemand?

Verwijderd

je gebruikt toch wel een EATX voeding
of druk je de ATX er ook met geweld in

Verwijderd

in sli heb je toch echt die 4 extra pinnetjes nodig volgens mij, voor de stroomtoevoer. maar dan zou het niet de problemen moeten veroorzaken wat je hebt, ik verdenk of de drivers of het moederbord, om het bruggetje uit te sluiten, haal die er eens af en draai dan SLI

• Consiglieri
kaartjes swappen hielp niet.

Moederbord swappen hielp ook niet.

Drivers? Directx niet goed?

In battlefield 2 doet hij het namelijk ook met strepen, maar wel minder in het menu. Ingame leek alles goed met bf2.(hoewel hij wel crashte naar de desktop)

• Consiglieri
bump mag nu wel denk ik.

Ben het hele internet af wezen zoeken voor iemand met een gelijk probleem en misschien zelfs dezelfde configuratie. Het leuke is, dat ik nu iemand gevonden heb met exact dezelfde config, met dezelfde problemen, maar ook geen oplossing.

Wat mij opviel is dat als ik dxdiag draai en de test doe, dat die trillingen alleen maar in dx9 voor komt niet in die kubus test met dx7 en dx8.

edit1
Zag op het asus forum dat er nog iemand is met exact hetzelfde probleem, maar dat draadje is gisteren erop gezet en nog geen reactie van de asus crew.

[ Voor 18% gewijzigd door Consiglieri op 15-07-2005 14:26 ]

Pagina: 1