Harde schijf wordt niet herkend met nieuwe IDE kabel

Pagina: 1
Acties:

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03 18:56

Nebula M31

prutser op microschaal

Topicstarter
Specs:
Asrock K7VM2
40 GB maxtor (primair IDE-0)
80 GB maxtor (secundar IDE-0)
NEC DVD-RW (primair IDE-1)
Windows XP Pro

Ik heb net nieuwe IDE kabels gekocht, van die ronde en ik wilde ze net vervangen. Bij het opstarten werd daarna mijn primaire harde schijf niet herkend, kreeg bericht dat de schijf werd gezocht en dat ik F4 moet intoetsen om af te breken. Na een minuut start de computer gewoon door en kom ik ook in windows die dus op mijn niet-herkende schijf staat. In windows kan ik via Device manager of Disk management niet bij de harde schijf komen. In het bios zie ik de schijf wel, maar kan ik hem niet selecteren om van te booten. Als ik de tweede harde schijf los koppel is er niets aan de hand en wordt de primaire schijf gewoon herkend. Ook als ik de oude (platte) IDE kabels gebruik is er niets aan de hand. Ik heb ook al de nieuwe IDE kabels omgewisseld (had twee kabels, ook voor de DVD-RW) maar dit maakte niets uit. De harde schijven staat op Master en slave en niet op Cable-select ofzo.

Ik zou graag die nieuwe kabels gebruiken, maar dit wordt op deze manier moeilijk...
Wie weet wat er aan de hand kan zijn? :?

Edit: Sorry, ik ben er al achter, de warmte zal me naar het hoofd gestegen zijn. :D Ik had de kabels gewoon heel verkeerd om in mijn moederbord en harde schijven geprikt 8)7.

[ Voor 8% gewijzigd door Nebula M31 op 23-06-2005 18:59 ]

Evolutionair Geneticus