Toon posts:

Cluster maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een AMD XP 3200+ systeem draaien met Windows XP pro en dan nog een gewone Pentium 2 450mhz die ik soms gebruikt voor verschillende testen.

Nu staat hij daar maar niets te doen, hij is op verlof ;) en staat er winxp pro op. Ik dacht eraan om die 2 pc's in een cluster te zetten zodat mijn PC die 450mhz eigenlijk bij kan gebruiken.

Nu heb ik al wat gezocht en ik kom alleen maar uit op Linux en linux programma's, bestaat er zo niets voor Windows?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:36
Ja, dat is er voor WIndows.

Bijvoorbeeld de Enterprise versie van Windows Server.

Maar niet echt een PNS vraag, wel ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waar anders hem te zetten, een cluster is toch redelijk server/netwerk gerelateerd denk ik.

Maar kan ik op die Pentium2 dan die enterprise editie zetten? Want hij moet eigenlijk zijn kracht afgeven en niet omgekeerd.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:11:
Ik weet niet waar anders hem te zetten, een cluster is toch redelijk server/netwerk gerelateerd denk ik.

Maar kan ik op die Pentium2 dan die enterprise editie zetten? Want hij moet eigenlijk zijn kracht afgeven en niet omgekeerd.
En wat wil je er dan mee gaan doen? Je Word documentje sneller laten openen? En wat denk je dat een 2003 Enterprise licentie kost? Dat haal je er echt niet zomaar uit.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik denk niet dat wat jij wilt door een cluster makkelijk kan worden opgelost.
Wil je die 450Mhz van die p3 bij je XP kunnen optellen? Dat gaat nooit van zijn leven lukken.
Wil je gaan loadbalancen voor users die gebruik maken van je servers? Dan kan het, al zal je niet veel aan die p3 hebben.
Wil je rekentaken gaan uitvoeren? Kijk dan eens bij een beowulf cluster.
Wil je failover hebben? Dan kan je kijken naar de functionaliteiten van MS clustering.

Verwijderd

StevenK schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:22:
Ja, dat is er voor WIndows.

Bijvoorbeeld de Enterprise versie van Windows Server.
WIndows 2003 Sever zou ik gebruiken..

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 13:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:45:
[...]

WIndows 2003 Sever zou ik gebruiken..
DraceSoft, Enterprise versie is ook een versie van W2003 server :)...

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 23-06-2005 20:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Ga maar eens [search=windows cluster], volgens mij heb je dat namelijk nog niet eens gedaan. Dit is geen helpdesk enzo en dit heeft al helemaal niets met PNS te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.