[Flash mx] Drag en drop/menu/ vraag...

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 23:00

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, op het moment ben ik bezig met mijn portfolio een beetje te opleuken dmv van flash.

Het lukt allemaal wel aardig kwa designen etc, maar nu komt (voor mij) het moeilijke gedeelte. Wat ook wel een beejte wil lukken, maar ik zit nu toch echt vast. (na lang zoeken op i-net voor andere tuts etc)

Hier is het probleem, als je over het meest rechste zwarte rondje gaat zie je mooi "contact" verschijnen, klik je er op dan komt er een groot oranje vlak in het beeld. Daar moet dus tekst in komen te staan (met scrollbar) maar dat is voor later. Het probleem is dat het oranje vlak weer terug gaat als je de muis van de zwarte knop haalt, dat kom door de AS die in die knop zit. Hoe kan ik er voor zorgen dat het oranje vak blijft tot er op een andere knop wordt gedrukt? En wanneer er op een andere knop wordt gedrukt het liefs dat die ook weer terug "slide".

http://www.wiking-clan.nl/peter/flash/site1.html
http://www.wiking-clan.nl/peter/flash/site1.fla

Oops, titel foutje

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 23-06-2005 18:19 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Op het einde van die animatie, wanneer dat oranje vlak er dus in staat, stop(); invoegen in de AS?

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 23:00

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dat heb ik ook :) anders herhaalde die zich de hele tijd, de AS die ik gebruik is niet hier voor gemaakt, jammer genoeg.

De bedoeling is dat als de muis op de zwarte knop is dat er in dat vakje er onder komt staan "portfolio, home, wip," etc, dat snappen jullie wel :).

En als er op word geklikt dat het oranje schuifding (:P) komt waar dan info staat of links etc. Als de muis van het zwarte rondje gaat moet de oranje info balk blijven staan en hetgene dat er onderstaat moet uitfaden en als de muis over een ander zwart rondje gaat moet die naam in dat vakje er onder komen.

Wordt daar op gedrukt gaat de oranje balk weer naar rechts toe uit het beeld en komt de nieuwe info balk.

Dat is de bedoeling, maar ik kan geen goede tutorial hier voor vinden, en ik weet helaas ook niet hoe ik dat het beste kan doen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

on mouse out: stop();

zoiets, staat wel in AS simple interface of hoe dat ook heet...

iig daarmee moet je iets doen, of juist niks :P

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea