Toon posts:

3Com Superstack 1100 Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Switch en nu wil ik deze gaan beveiligen tegen hackers.

Kan iemand mij vertellen met welke hackmethodes er zijn om deze switch te hacken?

Ik heb de switch al zo ingesteld dat hij maar 1 mac address per poort mag leren. Zijn er nog andere beveiligings maatregelen die ik op deze switch kan aanbrengen?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hangt er een DHCP server achter? Zoja ook MAC filtering aanzetten in DHCP.

Alle proemn in n drek

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36
Een switch hacken? je bedoeld de management functie van de switch openbreken? Niet dat daar zo enorm veel te doen valt maargoed. Wat je doet is een password van alle standaard acounts wijzigen.. Van bijv. de monitor, admin en security.

Verwijderd

Topicstarter
@Bierkameel Er hangt geen dhcp server achter maar het is ook gewoon een klein project van mezelf :P

@Icey De standaard wachtwoorden verandere is een goede. Wat ik me afvroeg welke hackmethodes er zijn om via een switch een netwerk op te komen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:14:
Wat ik me afvroeg welke hackmethodes er zijn om via een switch een netwerk op te komen?
`De beste hack daarvoor is volgens mij 'UTP'

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:14:
@Icey De standaard wachtwoorden verandere is een goede. Wat ik me afvroeg welke hackmethodes er zijn om via een switch een netwerk op te komen?
Eehm, of ik moet stoppen met het drinken van melk of ik snap niet wat je eigenlijk wilt.

Het beste is om de switch in een atoombunker te zetten, maar volgens mij is dat wat je bedoeld.

Een switch kan je niet hacken, je hackt de management functie van die switch. Als je dat eruit rukt kan je weinig hacken. Het enige wat ik kan verzinnen is dat jij verschillende v-lans heb draaien, en je wilt verkomen dat iemand in de management functie zichzelf toevoegd op een vlan?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 13:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Gewoon geen ip instellen op het management gedeelte, dan moet de hacker langskomen met een nullmodem kabel, wens ik hem/haar veel succes mee.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:40:
Gewoon geen ip instellen op het management gedeelte, dan moet de hacker langskomen met een nullmodem kabel, wens ik hem/haar veel succes mee.
Ok bedankt voor jullie reacties, ik weet genoeg. Thanks

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26
De beste manier om deze switch te beveiligen tegen hackers is de stekker eruit trekken. Dit houdt gegarandeerd alle hackers buiten de switch.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:28

Kabouterplop01

chown -R me base:all

hmm volgens mij SNMP uitzetten, standaard wachtwoorden veranderen, management uitzetten.
Zonder ip switcht die switch alleen maar. En is ie niet beheerbaar (daarom geef je een switch tenslotte een ip, om te beheren/functionaliteit aan te passen.)

Wat bedoel je met een switch hacken? :?

Verwijderd

Mja, dit gaat nergens over. Switch hacken is vooralsnog niet zo'n lonende business dus ik zou me maar niet te druk maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.