Toon posts:

[Java - Eclipse] Hoe twee projecten linken aan elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik programmeer een leuke applicatie in Java (Eclipse IDE), maar nu loop ik tegen een probleem aan... Ik heb drie verschillende projecten voor de orde (zeg: "Project A", "Project B" en "Project C") die elkaar nodig hebben. De "dependencies" liggen alsvolgt:

Project A needs Project B
Project B needs Project A
Project C needs Project A

De laatste dependency is geen probleem, maar de eerste twee wel. Eclipse klaagt:
[quote]
A cycle was detected in the build path of project: Project A
[quote]

Vanuit Project A wil ik meerdere klassen gebruiken in Project B, en Project B gebruikt op zijn beurt weer meerdere klassen uit Project A. Het is eigenlijk niet te doen om bepaalde klassen uit A en B in een los project te plaatsen, aangezien ze thuis horen in het package waarin ze zitten.
Het moet toch mogelijk zijn om twee projecten elkaar te laten gebruiken? Heeft iemand enig idee, google weet het in ieder geval niet...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik geloof dat als je een gecompileerde versie van project A in het path zet, dat ie 'm dan wel pakt in Eclipse. Een iets mooiere oplossing zou echter zijn om een soort 'Shared' package aan te maken, waar beide projecten gebruik van kunnen maken.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Dat is inderdaad een optie... Ik zie net dat je onder Eclipse een class directory kunt aangeven voor in het build path, dus dat heb ik maar gedaan en dat werkt wel...

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Build Path is de juiste manier, gelukkig heb je het al gevonden :)

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:33

momania

iPhone 30! Bam!

In jouw situatie is idd het opsplitsen van A en B het best.
De afhankelijkheden tussen A en B zullen algemene classes etc zijn, en die moet je gewoon in een apart project hangen.

't is ook niet logisch dat 2 projecten van elkaar afhankelijk zijn.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*