Toon posts:

Downloaden verstoort beeld Pinnacle pctv pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Relevante specs :
p4 2,53
asus p4pe
1 gb RAM
Pinnacle PCTV Pro aangesloten op kabel

Gebruikte software:
XP Prof.
PCTV Vision
Exeem
DC++

K, nu het probleem;
Ten tijden dat ik aan het downloaden ben, stoort het beeld. Het geluid is prima, echter het beeld flikkert op zijn tijd.

Hoever ben ik tot nu toe zelf gekomen:
- De bestanden die gedownload worden, gaan naar een andere schijf dan degene waar de ops en program files op staan. Dus daar geen conflicten. De main HD is IDE1 en de donwload HD is via usb extern.
- De downloadsnelheid is max 200 kb/s
- De vrije CPU usage is min. 50 %
- Het progje PCTV Vision komt niet boven de 10 %, en de downloadprogjes niet boven de 40 %

Je zou zeggen dat het daar dus niet aan kan liggen.

Iemand een idee?

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13

Spotmatic

Ken sent me

Lastig te zeggen. Zijn er geen processen die heel kort de rest van de beschikbare processorcapaciteit opslokken?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Topicstarter
Nope, niet actieve sys. processen staat telkens op min. 50 % Ruim voldoende over zou ik zeggen....

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het eerste waar ik aan denk wanneer ik je post lees is storing van de USB controller of de USB kabels in je kast (van zo'n bracket ofzo). Of eventueel de USB kabel buiten je PC die langs de kabel loopt.

Heb je al eens een andere USB poort geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb 4 usb poorten op de asus p4pe. Die zitten allen gevuld met externe hds.

De opbouw is als volgt:

IDE1M 80 gb met OPS/Program Files
IDE1S dvdrom
IDE2M 120 gb met docs voor werk
IDE2S dvd brander

4 X 160 gb extern op usb. Bestanden voor download, web, ftp etc etc etc.

Met dvds kijken geen probleem
Met Mediaplayer filmpje kijken geen probleem
Met DIVX filmpje kijken geen probleem
etc.

alleen dus die pinnacle die stoort. Die zit trouwes op een PCI slot.

Download ik niet dan geen storing. De rest van de draaiende progjes hebben dus geen invloed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 17:05 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dus het probleem doet zich voor bij elke externe HDD?
Heb je al eens geprobeerd je TV kaart in een ander PCI slot te steken, liefst degene zo ver mogelijk weg van de USB poorten. En loopt de kabel naar de tuner naast de USB kabels?

Verwijderd

Topicstarter
Geen vrije pci slots meer over.. allen vol. Kan ze gaan omruilen natuurlijk, maar wellicht is er een wat snellere oplossing. Ik zal eens even met de kabels rommelen om te beginnen....

Verwijderd

Topicstarter
Kabels vrij, nog steeds storing. Als ik de downloads stop zet, geen storing. Ook niet als ik vanaf een externe HD een filmpje afspeel en PCTV vision laat openstaan. USB kabel lijkt me daarom niet het probleem.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Kabelmodems storen soms het tv-signaal, daar kun je de oorzaak ook zoeken. Meer activiteit -> meer storing. Kijk eens op een normale tv of 't daar ook stoort als je modem het druk heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internet verbinding gaat op deze manier:

adsl router incl 4 port switch -> utp uplink -> 16 ports 3com switch -> utp naar betreffende pc.
TV is dus het enige via kabel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 17:17 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Staat de ADSL-modem ook vlak bij een coaxkabel? (Zo ja, zet 'm eens wat verder weg.)

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:18:
Staat de ADSL-modem ook vlak bij een coaxkabel? (Zo ja, zet 'm eens wat verder weg.)
nope staat in een andere kamer. Daarbij komt de utp links en de coax rechts aan bij de pc.

Verwijderd

wissel de pci kaarten eens om, misschien zitten ze op dezelfde pci-bus en kan het misschien daardoor mislopen

Verwijderd

Topicstarter
kaartjes omgedraaid, geen suc6 nog steeds storing... Ik weet het niet meer... Wellicht gewoon accepteren?

Verwijderd

Gebruik je onboard LAN? Of een kaart?

Zet de TV kaart verder weg bij de netwerk kaart/ aansluiting.

@pookieguy; een PC heeft maar 1 PCI bus helaas.
Pagina: 1