Toon posts:

[2003] Laserjet driver - na update access violate die*

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijd heb ik een probleem met de drivers van de HP LaserJet 2300 die op het netwerk is aangesloten via een printerserver. Ik deel deze dan via een Windows 2003 server. Volgens mij is er een keer een foute driverupdate gedaan door WindowsUpdate, waardoor alles in de soep is gelopen.
Ik heb daarna het probleem gehad dat als ik bijvoorbeeld één pagina printte, er 4 uitkwamen uit 2 verschillende laden en op één vel de helft geprint. Later heb ik geprobeerd de drivers te vervangen door goede van HP, maar dat mocht ook al niet baten. Nu is het zo dat als ik wil printen uit bijvoorbeeld lade 2, hij altijd het 1e vel uit lade 1 pak. Ook is het niet mogelijk de instellingen van de printer te wijzigen, door op "eigenschappen" te drukken. Ik krijg dan te zien:

"Functieadres <bepaald adres> veroorzaakt een beschermingsfout. (uitzonderingscode 0xc0000005). Sommige of alle eigenschappenbladen worden misschien niet weergegevn"

En daar blijft het bij.
Een heel irritant probleem, met misschien een makkelijke oplossing?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

je kan toch altijd een driver rollback doen in windows 2003 ;)

overigens wat eigenlijk altijd werkt is de drivers van de HP Laserjet 4 nemen die werken zo goed als altijd, dus de complete printer vervangen door die

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je krijgt die error te zien op de server? Of is het misschien een versie mismatch tussen client <-> server?

In ieder geval - probeer de driver eens volledig te verwijderen en daarna terug toe te voegen - pas ik ondertussen je topic titel even aan wat het OS ontbreekt en 'probleem' zegt zo lekker weinig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de error krijg ik op de clients te zien. Ik zal eens even de LaserJet 4 driver proberen.

Verwijderd

Topicstarter
De LaserJet 4 driver doet het inderdaad prima. Hij heeft helaas wel erg weinig opties in vergelijking met de 2300 driver. Het is alleen zo goed als onmogelijk gebleken alle oude resten van de kapotte 2300 driver weg te halen. Iemand een idee om dit op een goede manier te doen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Wat je kan doen is op een andere windows 2003 de driver ook installeren en dan bij het tabje about kijken welke driver files er allemaal geïnstalleerd zijn en die dan met de hand opzoeken/verwijderen op de gewenste 2003 server en dan opnieuw de driver installeren

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Heb uitgevonden wat het was. Het bleek dat als je dezelfde driver selecteerde, maar de printer een andere naam gaf, dat er dan helemaal geen problemen waren. Vergelijken van de twee entries in het register wezen ook uit dat er verschillen waren. Waarom dit werkt? Geen idee, maar misschien wel een tip voor mensen met hetzelfde gezeur.
Pagina: 1