Toon posts:

[XP] USB apparaat vraagt steeds om drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb-apparaat (touchscreen bediening op een tft scherm) en het probleem daarmee is dat de driver wel netjes geinstalleerd wordt, maar niet onthouden. Iedere keer als ik m'n computer opnieuw opstart of ik haal de usb-kabel eruit, dan moet ik weer aangeven waar de drivers staan. En aangezien de touchscreen het enige invoerapparaat is, is dat wat lastig... Is hier een oplossing voor?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie hebben we het hier over? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:36:
Welke Windows versie hebben we het hier over? :)
We hebben het over Windows XP Home

Verwijderd

Dan pas ik je titel nog even aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:02:
Dan pas ik je titel nog even aan :)
Goed bezig. Ik heb een nieuw probleem erbij met deze drivers. Als ik naar standby wil gaan dan zegt windows dat 'de driver prevents windows from entering standby' oid... dit probleem had ik eerst niet, zelfde drivers.

• elevator
  • Niet online

elevator

Zijn het wel signed drivers? Het klinkt een beetje ofdat het gewoon hele slechte drivers zijn?

Heb je het op een andere (geheel schone) PC ook al eens geprobeerd? Daarmee kan je misschien uitsluiten ofdat het aan de configuratie van je XP ligt of niet? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:49:
Zijn het wel signed drivers? Het klinkt een beetje ofdat het gewoon hele slechte drivers zijn?

Heb je het op een andere (geheel schone) PC ook al eens geprobeerd? Daarmee kan je misschien uitsluiten ofdat het aan de configuratie van je XP ligt of niet? :)
Dat het slechte drivers zijn geloof ik gelijk. Maar ik krijg bijvoorbeeld niet de melding dat de drivers niet signed zouden zijn. Ik geloof dat ik het eerste probleem heb opgelost, door een keer de pc af te sluiten en dan opnieuw op te starten zonder de usb kabel eruit te halen.

Probleem blijft het feit dat ik met dit usb-apparaat niet in stand-by modus kom...

Verwijderd

Topicstarter
ik schop dit topic toch even omhoog. Ik zit nog steeds met de volgende problemen:

- iedere keer als ik mijn laptop zonder het usb-apparaat (touchscreen) heb opgestart, vraagt ie daarna weer om drivers. Dit moet toch anders kunnen lijkt mij...
- Eenmaal geinstalleerd zorgen deze drivers ervoor dat ik niet in stand-by modus kom. Dat lijkt me ook erg onnodig.

Wat is de oorzaak hiervan en wat is er aan te doen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik gok dat je het probleem met andere USB drivers niet hebt (al geprobeerd?) wat dus bevestigt dat het specifiek aan deze drivers ligt. Daar kan je als consument niet zo veel aan veranderen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:36:
Ik gok dat je het probleem met andere USB drivers niet hebt (al geprobeerd?) wat dus bevestigt dat het specifiek aan deze drivers ligt. Daar kan je als consument niet zo veel aan veranderen :)
Nee andere drivers zijn er niet. Ik heb ze hier vandaan:
http://www.newision.com/download.htm

Ik weet dat er veel mensen met zo'n Lilliput scherm rondrijden, dus zou je zeggen dat als het een probleem van de drivers is dat er meer mensen dit probleem zouden moeten hebben.

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik bedoel meer - met andere USB drivers (eg: een memory stick of een USB scanner) :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:30:
Ik bedoel meer - met andere USB drivers (eg: een memory stick of een USB scanner) :)
Ik kom er net achter dat mijn GPS reciever hetzelfde doet. Mijn webcam niet.

Het is me wel duidelijk dat deze apparatuur als 'usb' apparatuur verkocht wordt, maar dat het eigenlijk com-poort spul is met een usb->com driver erbij. Dat zal wel de reden zijn. Beetje jammer dat ik dacht dat usb altijd plug en play was. Koop je voor 300+ euro apparatuur krijg je dit.

Zijn er geen andere lilliput-gebruikers die dit probleem ervaren?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een screenshot gemaakt van het standby probleem:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/schoormans/standby_touchscreen.jpg
Niemand die dit herkend?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien eerst de drivers installeren en dan pas het apparaat aan koppelen :?

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1