Ik ben bezig om een website met php & mysql te bouwen.
Op dit moment worden er gegevens uit verschillde tabellen gehaald, en meteen op het scherm weergegeven.
dit doe ik op deze manier:
Dat het niet erg netjes geprogrameerd is weet ik
Het werkt verder prima, en ik krijg mijn resualtaten op het sherm. Wat nu het probleem is is dat ik de resultaten wil sorteren op $id.
Dit is niet makkelijk met een order by te doen volgens mij, maar ik kan er niet helemaal uit komen hoe ik het wel moet doen.
Is diet te doen door de $id waarden in een array te zetten, en deze te sorteren?
Op dit moment worden er gegevens uit verschillde tabellen gehaald, en meteen op het scherm weergegeven.
dit doe ik op deze manier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $result1 = mysql_query("SELECT * FROM a where serie = '". $serie ."' ORDER BY `ID` "); while ($row1 = mysql_fetch_array($result1)){ $trid = $row1["ID"]; $result = mysql_query("SELECT * FROM b where ID = ". $trid ." ORDER BY `ID` "); while ($row = mysql_fetch_array($result)){ $sql = mysql_query("SELECT Naam FROM a where id = " . $row["ID"] . " ORDER BY ID DESC LIMIT 1"); $regel = mysql_fetch_array($sql); $id = $regel["Naam"]; echo $row["ID"]; echo $id; echo $row["geleg"]; echo $row["plaats"]; echo $row["datum"]; echo $row["img1"],$row["img2"],$row["img3"],$row["img4"] . "<br>"; |
Dat het niet erg netjes geprogrameerd is weet ik

Het werkt verder prima, en ik krijg mijn resualtaten op het sherm. Wat nu het probleem is is dat ik de resultaten wil sorteren op $id.
Dit is niet makkelijk met een order by te doen volgens mij, maar ik kan er niet helemaal uit komen hoe ik het wel moet doen.
Is diet te doen door de $id waarden in een array te zetten, en deze te sorteren?