Poef zei de lamp van de Sanyo PLV-Z1 en ik zei shit

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Er hangt hier een Sanyo PLV-Z1 in mijn snikhete studentenkamer. Achteraf niet heel snugger om 's middags dan een film te gaan kijken, er zitten natuurlijk niet voor niets ventilatoren in zo'n projector, dan kan hitte wel eens een probleem zijn. :X

Maar goed, ineens klonk er een soort knappend geluid en het beeld viel weg en de projector ventileerde nog wat na en ging toen ook uit. Als ik hem nu aanzet lijkt alles normaal te werken, er verschijnt alleen geen beeld, en na een minuutje gaat de projector ook weer automatisch uit.

De projector is nu anderhalf jaar oud, en de lamp heeft zo'n 750 branduren gehad op low-lamp mode. Misschien dat er nog garantie op de projector zit, op de lamp sowieso niet (500 uur of 90 dagen las ik ergens bij een dealer).

Hier komen mijn vragen.

-1-

Is hij echt stuk of kan ik iets resetten? Ja, je weet maar nooit, sommige dingen doen het ook ineens weer als je de stekker eruit haalt en er weer in doet.

-2-

Ik kwam via Google op verschillende sites terecht waarin gerept werd over relatief vroeg uitvallende lampen van de Sanyo PLV-Z1. Is er hier iemand die daar iets van weet? Sanyo is ook zo ongeveer de enige projectorbouwer die niet in de specificaties zet hoeveel uur de lamp ongeveer mee gaat.

-3-

Waar koop ik zo'n ding? Via het bedrijf waar ik werk kan ik eentje krijgen van Sanyo zelf voor 325 euro ex BTW (386 incl), en hier vond ik al eentje op internet voor 379. Omdat ons bedrijf normaalgesproken geen zaken doet met Sanyo is het dus niet heel erg goedkoop. Zijn er verder nog goedkope adresjes ergens?

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 23-06-2005 15:46 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Ongelooflijk wat een bedrag, dat is zo'n 30% van de prijs van de projector gok ik? Voorlopig niet zo'n ding voor mij, ik wist dat die dingen duur waren maar dit is extreem...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:09

dodo79

witte dikke tonnie

ja, hij is echt stuk.
je lamp is geklapt, hoeft niets te maken te hebben met omgevingstemperatuur.
Met een beetje pech zit ook een gedeelte van je pojector vol glas
dus succes

omdat het kan!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

Spotmatic

Ken sent me

Ja, wij kunnen hier natuurlijk niet zien of je lamp kaduuk is. Open het luikje eens waar je volgens de manual de lamp moet verwisselen. Hoe ziet de lampunit eruit? Je kunt makkelijk zelf zeggen of de lamp naar z'n grootje is. Lijkt hij er goed uit te zien, haal de lamp er dan eens uit en plaats hem vervolgens terug. Misschien dat-ie het dan wel weer doet. Zoniet, dan is het een nieuwe lamp aanschaffen ben ik bang.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Captain Pervert
dodo79 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:12:
ja, hij is echt stuk.
je lamp is geklapt, hoeft niets te maken te hebben met omgevingstemperatuur.
Met een beetje pech zit ook een gedeelte van je pojector vol glas
dus succes
Dat van dat glas zou best eens kunnen kloppen, tenminste één ventilator maakte een tijdje na het overlijden een ratelend geluid. Leuk heur.

@ Dr. Strangelove

De prijs viel mij nog mee, ik rekende op 500-600 euro, een prijs die je betaalt voor een lamp van veel andere merken

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

In de handleiding staat als het goed is welk type lamp erin zit. Ik kan voor je kijken wat hij bij Radio Centrum zou kosten, maar het zal niet veel schelen van de prijs die jij noemt.
Er zit waarschijnlijk een hoge-druk kwikdamp lamp in, en die zijn nou eenmaal duur en ploffen leuk als ze kapot gaan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36
check veilingssites ook even, ik bied zelf ook een lamp aan die nagenoeg nieuw is, alleen niet voor dit model jammer genoeg ;)

die lampen hebben een code, zoek die even op (staat er niet fysiek op soms) en tik die vervolgens in Google in, dan zul je zien dat waarschijnlijk nog meer projectoren diezelfde lamp gebruiken, vervolgens heb je meer keuze :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Het leuke is inderdaad dat dezelfde lamp bij een ander merk goedkoper kan zijn dan bij Sanyo zelf. Ik snap niet waarom ze dat doen, maar waarschijnlijk heeft de gemiddelde consument dat niet door of vervalt de garantie omdat er geen Sanyo logootje op zit ofzo 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Captain Pervert
Dat is een erg nuttig advies, dan ga ik één dezer dagen eens even die lamp eruit halen.

Bedankt!

Pagina: 1