[BF2] Controls bevriezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:31
Sinds een week heb ik vakantie, en aangezien het niet alleen maar lang-leve-de-lol met een biertje in de tuinzitten met je Powerbook is, waag ik me ook maar weer eens aan een spelletje op mijn Windowsbak, een vrij standaard Dell met een 2.4Ghz proc, 512mb768mb geheugen en een Radeon 9700Pro-kaartje, die zijn werk niet in hogere reso's als 1024x768 hoeft te doen, aangezien de PC normaal slechts voor server speelt met een 15" TFTschermpje. De PC is voorzien van Windows XP SP2.

Nu ben ik bezig met Battlefield, of beter: ik probeer bezig te gaan met Battlefield, want het gaat voor geen meter.

Als ik een tijdje bezig ben op een map heeft de muis de nare eigenschap om eventjes te 'bevriezen.' Ik kan dus even geen ruk met mijn controls, en dat is op zijn minst storend te noemen als er een lading aan vijandelijke soldaten bloeddorstig op je af komt stormen.

Ik kan me herinneren dat ik dit probleem ook al wel had in Battlefield 1942 en in Vietnam, maar voor zover ik me kan herinneren loste het probleem zichzelf daar op, of kwam het daar minder voor, waardoor ik me er minder aan ergerde. Door hier en daar een beetje te zoeken kwam ik er wel achter dat dit een vrij bekend probleem was, maar een echte oplossing werd nergens gegeven. De enige echte oplossing was het installeren van de officiële muisdrivers, iets wat ik dus ook maar gedaan heb, helaas was die oplossing niet echt een oplossing voor me, aangezien het mijn probleem niet oploste. Ik zou kunnen stellen dat het een de naam 'oplossing' onwaardige oplossing was. (De muis is overigens een standaard optisch Delldingetje. Nothing fancy.)

Ik heb ook al geprobeerd of het misschien wijsheid zou zijn om die USBmuis maar in een verloopje en een PS2poort te proppen, maar dat gaf ook niet echt sjoege.

Dus dan nu dé vraag: Wie weet de oplossing? *O*. Als pure wanhoopsdaad zou ik nog een echte Ps2muis ergens uit een doos kunnen vissen, maar aangezien dat een onding is laat ik dat liever. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb *exact* hetzelfde.

Radeon 9800PRO, 2 Ghz proc, 512MB RAM. alles staat op LOW

framerate is goed, echter controls "bevriezen" soms gewoon.
als je bijv. de "A" indrukt, dan strafe je naar links. het spel blijft dan 2 seconden naar links trafen en je kan daar niks aan doen.
Het lijkt erop dat het de controls heel eventjes "bevriezen" en de status aanhouden op het moment dat het begon.

Het lijkt alleen voor te komen als ik te voet ben. in de heli heb ik het nog nooit gehad.
Is dus echt een software iets lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan nu dé vraag: Wie weet de oplossing? *O*. Als pure wanhoopsdaad zou ik nog een echte Ps2muis ergens uit een doos kunnen vissen, maar aangezien dat een onding is laat ik dat liever. :').
Dat is het dus niet.
Ik heb een analoge muis met balletje :D en precies zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:31
Lotgenootje. :').

Ik heb nu de graphics wat omlaaggeschroefd en nu hapert 'ie veel minder. Maar aangezien mijn PC het spel het echt wel op zijn hoogste settings moet kunnen trekken wacht ik nog op de verlossende tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Misschien iets opgevonden? Ik zit hier nu zelf ook mee en ik word er op zn zachts gezegd redelijk gestoord van. Het is alleen ook in bf2 en dan ook nog pas sindskort. Ik zag niets iets over profiel wegknikkeren, maja heb nu eindelijk 9000 punten, dat is niet echt een optie :).

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."