Toon posts:

[ Win2000 Server ] aankopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand waar je goedkoop een legale win2000 server license kan kopen ? Als ik deze in de winkel ga halen vind ik 739 € toch echt wel gortig voor een verouderd besturingssysteem.

Als ik een 2003 koop moeten er nog speciale voorwaarden zijn om te mogen downgraden en dat is echt wel dwaas. Enig idee ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
met een licentie die alle voorwaarden van een 'oudere' licentie dekt, mag je downgraden. Je mag bijv dus niet met 2003 web downgraden naar 2000 server. Maar met een full license voor 2003 (afhankelijk van gebruik op locatie danwel offsite) kun je zeker wel naar 2000 downgraden. En MS heeft hier genoeg medewerkers voor in dienst die je precies kunnen vertellen hoe en wat.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

8)7
laat maar zitten.

* Outerspace zat over een win2k server software te praten :)
En niet over de licentie

[ Voor 67% gewijzigd door Outerspace op 23-06-2005 15:38 ]

Wauw, een sig!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:33

Turkish

zhé germans

Kan je niet proberen een licentie over te nemen van een bedrijf/instantie die overgaat op windows 2003, soms worden licenties ook aangeboden via ebay en dergelijken.

En voor de rest, blijven server OS's gewoon duur dus ook windows 2000 wat imho niet echt verouderd is overigens :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oem win2003 standard server, gebruik op locatie.
Toch zou ik graag een 2000 server volledig willen hebben en mijn win2003 voor andere doeleinden gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:37:
Kan je niet proberen een licentie over te nemen van een bedrijf/instantie die overgaat op windows 2003, soms worden licenties ook aangeboden via ebay en dergelijken.

En voor de rest, blijven server OS's gewoon duur dus ook windows 2000 wat imho niet echt verouderd is overigens :)
heb hier al wat rondgeneusd, ebay en yezz ook, enkel in vs iets gevonden en lijkt me nogal dom om dat met die spam-amerikanen te regelen ( ziet da t een kopieke is ed )

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Hou er wel rekening mee dat je de OEM licentie allen mag/kan gebruiken op de hardware waar ie bijgeleverd was.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:44:
Hou er wel rekening mee dat je de OEM licentie allen mag/kan gebruiken op de hardware waar ie bijgeleverd was.
yep idd.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
En hou er ook rekening mee dat een OEM niet downgradable is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:50:
En hou er ook rekening mee dat een OEM niet downgradable is.
zeker van ?

Verwijderd

Yep, ik ook zeker van.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Cobra_Lup schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:44:
Ik meen me zelfs te herinneren dat downgrades alleen met volume-licenties kon - maar http://www.microsoft.com/.../licensing/downgrade.mspx geeft specifiek aan dat dit voor elk channel kan :)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
<offtopic>
Is linux misschien een optie? Goedkoop is het iig zeker!
</offtopic>
Pagina: 1