Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:24

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik weet dat er genoeg topics hierover zijn, en heb ze ook (althans de meesten) doorgelezen, maar blijf toch met vragen zitten en gezien de antwoorden op de topics die ik hier gelezen heb, zijn er genoeg mensen met veel kennis hierover.

Ik wil een navigatiesysteem kopen. Niet omdat ik het echt nodig heb, maar gewoon omdat het een geile gadget is. Ik zal 'm voornamelijk op vakanties gebruiken en dan misschien gemiddeld 1-3x per maand. Daarom is wil ik er niet zo gigantisch veel geld aan uitgeven. Maar ik wil natuurlijk ook niet met een produkt zitten waar ik niet tevreden over heb. Vandaar dat ik om jullie mening vraag.

Voornamelijk zal ik 'm in de auto gebruiken, maar misschien in de toekomst ook wel op de fiets of tijdens een wandeling. Dus het liefst heb ik er één die ook zo op de fiets te gebruiken is. Maar als het prijsverschil erg groot is, dan neem ik genoegen met alleen voor in de auto.

Zelf dacht ik dus aan een PDA met GPS ontvanger (misschien wel ingebouwd).
Ik dacht zelf aan de MIO 168. Ziet er erg leuk uit, slechts 300 euro. Zonder kaarten. Het liefst wil ik uiteraard TOM TOM (toch?).

Zijn de kaarten overigens van de ene PDA op de andere te gebruiken? Dus als ik een SD kaart heb met Frankrijk erop dat ik die bijvoorbeeld in de auto van mijn vriendin ook kan gebruiken op haar PDA?

Ik wil dus zo goedkoop mogelijk uitkomen. Wat is dan een redelijk bedrag voor hetgeen wat ik wil?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 06:52

Nik

Er zijn systemen vanaf 250 euro te krijgen (PDA met TomTom 5 bijvoorbeeld). Wat belangrijker is, waar wil je heen? Zo kun je bijvoorbeeld een leuke TomTOm GO 300 kopen, maar die is alleen te gebruiken in de BENELUX. De hogere series hebben gedetailleerde kaarten voor europa of de wereld. Zie ook de TomTom site.

Ik denk dat je moet rekenen op een bedrag van 300-400 euro, wil je een leuk systeem hebben. Hoe meer je uitgeeft hoe verder je komt (letterlijk).
woutor schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:19:
[...]

Waar zie jij dan TomTom kaarten voor de hele wereld? Voor bijvoorbeeld Oost-europa (hongarije, slowakije, tsjechie)?
Die komen er aan :9~ Gehoord bij info avond van mijn werk _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Nik op 23-06-2005 15:20 ]

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10 11:44

ikbenwouter

! w t R

[b][message=23652116,noline]De hogere series hebben gedetailleerde kaarten voor europa of de wereld. Zie ook de TomTom site..
Waar zie jij dan TomTom kaarten voor de hele wereld? Voor bijvoorbeeld Oost-europa (hongarije, slowakije, tsjechie)?

........................................................................................................................................................

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Die kaarten die kun je inderdaad los kopen. Zie bijvoorbeeld de pdashop.

Ik wil 'm vooral gebruiken voor in Nederland en dan eens per jaar (misschien eens per twee jaar, weinig in ieder geval) in het buitenland en dan alleen West Europa. Want veel verder zal ik niet gaan met de auto. Die kaarten zijn wat het duur maken, inderdaad.

Maar stel dat ik nu kaarten koop en volgend jaar een nieuwe PDA, kan ik dan deze kaarten ook op de nieuwe PDA gebruiken? Of zijn ze serienummer gebonden oid tegen het kopiëren van die dingen?

Maar kent iemand een mooi en goedkope PDA? Liefst zonder aparte muis. Heb je er zelf een en hoe bevalt hij? Hoe nauwkeurig zijn de goedkopere modellen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Via via vriendje van mij heeft een nieuwe lease-auto gekregen met ingebouwde navigatie en verkoopt zijn navigatie (juist de mio 168 met alle tom tom 3 kaarten van europa en benelux) voor 350 euro. Het apparaat heeft hij maar een half jaar gehad en heeft dus nog anderhalf jaar fabrieksgarantie.

Ik ga het wel doen denk ik. Alleen zit ik met 2 dingen. Tom tom 3 (had liever 5 gehad, waarom?). En ik wilde toch wel wifi. Nu kan ik natuurlijk een SDIO kaart kopen...

Doen?

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:14
Galois schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:55:
Via via vriendje van mij heeft een nieuwe lease-auto gekregen met ingebouwde navigatie en verkoopt zijn navigatie (juist de mio 168 met alle tom tom 3 kaarten van europa en benelux) voor 350 euro. Het apparaat heeft hij maar een half jaar gehad en heeft dus nog anderhalf jaar fabrieksgarantie.

Ik ga het wel doen denk ik. Alleen zit ik met 2 dingen. Tom tom 3 (had liever 5 gehad, waarom?). En ik wilde toch wel wifi. Nu kan ik natuurlijk een SDIO kaart kopen...

Doen?
je kunt TOMTOM 3 toch voor een euro of 50 omzetten naar tomtom5 met europa kaarten op www.tomtom.nl?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 10:42
Als je hem puur en alleen voor navigatie gaat gebruiken zal ik geen pda kopen, een pda kun je wel gebruiken voor navigatie maar is oorspronkelijk ergens anders voor bedoeld.
Als je alleen iets wilt hebben voor navigatie koop dan een tomtom go of iets in die trand.
PDA daarentegen is wel multifunctioneel inzetbaar, agenda etc, dus dat is ook wel weer handig...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, daarom en bovendien is Tom Tom Go een stuk duurder weer... En geld speelt dit keer wel een rol.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Galois schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:55:

Doen?
Dat is volgens mij wel een nette prijs :Y)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1