LG dvd speler met identeit problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JimmyWoo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12 11:12

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
Mijn LG dvd speler (type: HL-DT-ST dvd rom gdr8162b) weet niet dat 'ie een dvd speler is...

Als ik naar eigenschappen ga geeft windows namelijk aan dat het een cd-rom speler is.
Heb me al helemaal lens gezicht naar (nieuwe) firmware, maar op de site van LG staan geen bruikbare drivers (althans, niet voor dit model).
Verder vind ik wel firmware op google, maar dat is om hem regiovrij te maken, dus niet om problemen op te lossen.

Heeft iemand tips voor mij wat ik hiermee aan moet? Wil namelijk erg graag BF2 gaan spelen, maar zonder dvd speler word dat erg moeilijk...

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Leest het ding nog wel DVDs of niet? (dat vermeld je namelijk niet). Wat windows vermeld is niet zo heel boeiend op zich

Probeer anders eens of die dingen in DOS wel te lezen zijn (of knoppix, iig iets anders dan windows).

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-12 20:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Dat heb ik Windows ook wel eens zien zeggen over mijn Lite-On DVD brander.. 8)7 (Gewoon in de verkenner). Niks van aantrekken, als het goed is leest ie gewoon je dvd-tjes hoor.

• JimmyWoo

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
Nope, hij leest geen dvd's. Geen films en geen games die op dvd staan.
Hij geeft wel aan dat een cd geladen is op het bureaublad (cd icoontje naast muiscursor), maar er gebeurt helemaal niks. Ook niet als ik in 'mijn computer' op de dvd drive klik, ik krijg dan namelijk de melding 'plaats een schijf in station E:'

[ Voor 6% gewijzigd door JimmyWoo op 23-06-2005 15:50 . Reden: Nederlands blijft moeilijk... ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JimmyWoo schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:44:
Nope, hij leeft geen dvd's. Geen films en geen games die op dvd staan.
Hij geeft wel aan dat een cd geladen is op het bureaublad (cd icoontje naast muiscursor), maar er gebeurt helemaal niks. Ook niet als ik in 'mijn computer' op de dvd drive klik, ik krijg dan namelijk de melding 'plaats een schijf in station E:'
Dat zou een dfecte drive kunnen zijn. Probeer het eens in dos of knoppix en kijk of je dan wel een schijfje kunt lezen.

• hellbringer
  • Laatst online: 18-11 15:24

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik heb exact dezefde drive en hier heb ik geen problemen.

Probeer om dat ding uit je hardware lijst te verwijderen en dan opnieuw te laten detecteren.

En wat geven de eigenschappen van die drive aan?
(rechtermuisknop in hardware lijst -> eigenschappen -> Volumes)
geeft bij mij aan:
Disk: CD-Rom 0
Type: DVD
Status: no media

Heb net trouwens ff gegoogle op die drive, maar daar schijnen toch aardig wat "vage" problemen mee te zijn.... :X

Specs:
Win2k3 SP1, Abit NF7-S (nForce2) DVD speler @ onboad controller

[ Voor 30% gewijzigd door hellbringer op 23-06-2005 22:43 ]

• JimmyWoo

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
Nou, ik heb echt alles geprobeert, maar niks lukt. :(

Blijkbaar weet het apparaat zelf wel dat hij een dvd rom is (nero infodisk laat dat zien), maar op een of andere manier wijst windows hem steeds een cdrom driver aan (cdrom.sys).
Ik heb drivers geprobeert te installeren, hem verwisseld van primary naar secondary, verwisseld van slave naar master etc etc, maar tot nu toe nog helemaal geen resultaat.

Ik lees idd dat er nogal wat problemen zijn met deze drive, maar ben bang dat het eigenlijk niet daar aan ligt, heb eigenlijk het idee dat windows aan het klooien is. Dus twijvel of het wel nut heeft om een nieuwe te kopen...
Pagina: 1