Toon posts:

P4 1400 met intel mombo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p4 systeem met een intel moederbord de 850

-Nu wil ik me cpu overklokken maar er word geen mogelijkheid gegeven in de bios tot overklokken!
-Enige wat je ziet is info over je cpu en temp en mem thats it

Is er een proggie om als nog mijn cpu te klokken?

Tia

Verwijderd

lol nee met intel mobo kan je idd niet overklokken.

er zijn wel software overclock proggies maar daarbij heb ik altijd zo mijn twijfels en ik denk ook niet dat ze er al voor de P4 zijn

/edit ff typos

Verwijderd

Topicstarter
mja shit enzo
zucht naja thx annyway mate:)

Verwijderd

Is toch logisch! Denk je dat Intel voor zn eigen processors een overclock optie op het mobo zet |:(!

Dan kunnen de gebruikers lekker overklokken!
En zij lekker verlies maken!
Ze doen er ook nog een programma bij!
EASY OVERCLOCKER!

Verwijderd

chill dude

Verwijderd

Topicstarter
mja lollig
was gewoon een vraag aangezien ik normaal nooit een intel bord heb AAP!

thx annyway enzow:)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Hoe werkt het geheel trouwens, ben 'k wel benieuwd naar.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Mja super ik haal met me systeem

P4-1400-256pc800(rimmrammmetje)
gf2-Ultra
promise raid 5+strip(4x30IBMdtla)

in 3dmark 9700 en nog wat:)
en q3 loopt helemaal bizzar:)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je wilde overklokken, had je beter een Asus P4T mobo kunnen nemen ($). Thomas Pabst had geen moeite om de P4 middels FSB te overklokken:
Many of the overclockers of this world were afraid that Pentium 4's quad-pumped 100 MHz bus would make bus overclocking of this processor as difficult and restrictive as with Athlon and its dual-pumped 133/100 MHz-bus. I can bring you the surprisingly positive news that Pentium 4 is as overclockable as Intel processors always have been. You can imagine that the multiplier of official Pentium 4 processors will be locked, but with a good P4-motherboard you won't have any problems overclocking the bus.

I took advantage of the jumperless-mode of the Asus P4T-motherboard and managed to let two different Pentium 4 processors run at up to 125 MHz bus clock. I even included a 1.4 GHz Pentium 4 overclocked to 14 x 115 MHz = 1610 MHz as well as the evaluation 1.5 GHz Pentium 4 overclocked to 16 x 108 MHz = 1728 MHz in the benchmark results. I only had to raise the voltage from 1.7 to 1.8 V. There was no thermal issue, as Pentium 4 heat sinks are already designed for much higher heat dissipation than what current Pentium 4 processors are actually able to produce.
Intel mobo omruilen/verkopen -> Asus P4T halen :)? Kun je later altijd nog een 2Ghz in douwen en overklokken...Of de nieuwe Gigabyte GA-8TX P4 mobo. Die ondersteunt FSB's van 100/105/110/133 MHz (x4 quadpumped) en is goedkoper dan de Asus. Mzzl.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

raid 5 met een promise?

Verwijderd

is het geheugen 2x128 of 1x256 PC800 rdram.
weet iemand trouwens een adres waar je die Giga-byte of Asus mobo kan bestellen, op pricewatch.com heb ik al gekeken.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:06

SG

SG surft naar info hardewaren

dacht dat er 'n fasttrak 100 met 6 lint aansluitingen en raid 5 en 16mb cache
en 'n dikke prijs is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 20:40 schreef SuperG het volgende:
dacht dat er 'n fasttrak 100 met 6 lint aansluitingen en raid 5 en 16mb cache
en 'n dikke prijs is.
P-UseR heeft een zeer kewl systeempje he >:)

Verwijderd

Topicstarter
Gheghe thx guys idd maar ik wacht wel op abit totdat ze met een p4 bord komen en dan hoop ik weer na hart en lust te kunnen klokken:)

-=grin=-

Verwijderd

P4 1400 met intel mombo
zo, heb jij een mombo:?

Verwijderd

Is het geheugen 2x128 of 1x256 PC800 rdram.

Verwijderd

Topicstarter
het is 4x 64
64=4 way
128=8 way
256=16 way

en je moet minstens 2 bankjes vullen.

nu hebik voor 4x 64 gelozen omdat mij verteld werd dat de "latency" lager zou zijn
Pagina: 1