Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Popup-blokker van Microsoft blokt niet alles

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Goed vind ik het dat Microsoft met de invoering van Service Pack 2 eindelijk ook die irritante popupjes aanpakt in de vorm van een 'ingebouwde' popup-blokker in Internet Explorer (IE).

Maar... (want vaak komt er een 'maar' na zo'n eerste positieve zin), bij mij houdt het nog altijd géén Flash-popups tegen die regelmatig middenin je scherm opduiken. En wat ik ook héél vervelend vind is dat je de popup-blokker alleen zó kunt instellen dat óf alle popups worden geblokkeerd óf dat alle popups (tijdelijk) worden toegestaan. Wanneer je op een Java-linkje binnen een website klikt en de popup-blokker van Microsoft blokkeert alle popups, dan moet je vervolgens bovenin binnen IE op de balk klikken en aangeven dat de website-met-de-Java-link tijdelijk popups wél toe zal staan, anders wordt die link niet uitgevoerd.

Er zijn óók popup-blokkers die alléén díe popups blokkeren die spontaan opkomen. Dan kun je verder wel gevraagde nieuwe schermen gewoon openen middels een Java-link.

Mijn 2 vragen zijn dus: 1) kan Microsoft's popup-blokker ook zo ingesteld worden dat 'ie alleen spontane popups tegenhoudt?, 2) Kunnen Flash-banners/popups ook tegengehouden worden met ditzelfde prog'je?

[ Voor 7% gewijzigd door Thexder op 23-06-2005 14:29 ]

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Welk filterniveau heb je ingesteld voor het blokkeren van pop-ups?

Volgens Microsoft zelf moet het 1e wat je vraagt mogelijk zijn, zie instellingen/filterniveau/normaal.

Windows pop-up blocker blokkeert trouwens sowieso geen banners.