ik wil graag een vcd van een vriend op een dvd branden , zo heb ik begrepen dat ik daarbij de file avi.dat moet omzetten naar een dvd formaat, ik ben ongeveer week aan het zoeken geweest en alle topics doorgenomen,uiteindelijk werd ik verwezen naar het programma TMPGenc en die kan ik nergens downloaden en is zeer omslachtig om mee te werken. Kan iemand me misschien uitleggen hoe te handelen moet bij het branden van vcd naar dvd ?
Verwijderd
Hoe weet je dat ie omslachtig is ? je hebt nog niet eens gedownload...Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:12:
ik wil graag een vcd van een vriend op een dvd branden , zo heb ik begrepen dat ik daarbij de file avi.dat moet omzetten naar een dvd formaat, ik ben ongeveer week aan het zoeken geweest en alle topics doorgenomen,uiteindelijk werd ik verwezen naar het programma TMPGenc en die kan ik nergens downloaden en is zeer omslachtig om mee te werken. Kan iemand me misschien uitleggen hoe te handelen moet bij het branden van vcd naar dvd ?
on topic: meeste dvd spelers kunnen direct vcd spelen als je de bestanden van de vcd naar mpeg hernoemd (*.mpg) in de map video geloof ik
Hier heb je een guide 
Videohelp.com - VCD to DVD
Ik zou zeggen, zoek volgende keer op google met wat termen, en je komt er makkelijk achter
Goede sites om zulke problemen te verhelpen:
• www.doom9.org
• www.videohelp.com
Succes
Ik zou zeggen, zoek volgende keer op google met wat termen, en je komt er makkelijk achter
• www.doom9.org
• www.videohelp.com
Succes
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:17:
[...]
Hoe weet je dat ie omslachtig is ? je hebt nog niet eens gedownload...
ik heb de handleiding ff gelezen vandaar , het staat op site :http://www.dvd-guides.com/content/view/53/59/
on topic: meeste dvd spelers kunnen direct vcd spelen als je de bestanden van de vcd naar mpeg hernoemd (*.mpg) in de map video geloof ik
ik heb ze nu op mijn hdd als mpg opgeslagen dmv van het programma :Tmpgenc en hoe moet ik het nu op dvd branden , ik wilde proberen via het programma dvd shrink maar het lukt niet helaasouterspace schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:19:
Hier heb je een guide
• www.doom9.org
• www.videohelp.com
Succes
Wat lukte nietVerwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 02:18:
[...]
ik heb ze nu op mijn hdd als mpg opgeslagen dmv van het programma :Tmpgenc en hoe moet ik het nu op dvd branden , ik wilde proberen via het programma dvd shrink maar het lukt niet helaas
Kreeg je foutmeldingen? Zo ja, plaats die even
Ook hoe je een mpg naar een dvd moet zetten kan je nog steeds vinden op mijn eerder aangehaalde websites
De volgende keer kan je ook beter even zoeken op google bijvoorbeeld: mpg to dvd.
Daarnaast zijn er ook faq's te bewonderen van de desbetreffende programma's. Neem die ook door en je zal zien dat het gewoon moet werken.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
ik heb het gelukkig alles op een dvd gezet ,nu is het probleem dat ik ze niet meer kan overslaan , ik moet gewoon afwachten tot hele liedje klaar is dan pas springt ie op een volgende nummer, weet iemand wat ik fout heb gedaan ? voor de rest is het wel alles goed gegaan.outerspace schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:36:
[...]
Wat lukte niet
Kreeg je foutmeldingen? Zo ja, plaats die even
Ook hoe je een mpg naar een dvd moet zetten kan je nog steeds vinden op mijn eerder aangehaalde websites
De volgende keer kan je ook beter even zoeken op google bijvoorbeeld: mpg to dvd.
Daarnaast zijn er ook faq's te bewonderen van de desbetreffende programma's. Neem die ook door en je zal zien dat het gewoon moet werken.
nou, ik heb de avi format om laten zetten naar mpg en verder op een dvd als dvd gebrand maar tot mijn verbazing doet ie het niet op de dvd-speler, weet iemand hoe het komt, of moet ik het gewoon avi laten ?
Je slaat een aantal cruciale stappen over.... echt, hierover is veel in de search te vinden, maar dit mag ik niet zeggen en laat ik aan de mods over.
Ontopic: gebruik een programma als NeroVision Express, hierbij hoef je alleen de bronbestanden aan te geven en het programma zet de bestanden voor je om en brandt ze meteen.
Ben je toe aan meer uitdaging?
komt ie dan he:
Zorg dat je de bronbestanden bij de hand hebt (MPEG`s die je gemaakt hebt met TMPGenc)
Start Nero op en kies voor het branden van VideoCD bij CD of DVD Video bij DVD.
Sleep de gewenste bestanden naar je compilatie en branden maar!
Nu heb je een VideoCD/DVD gemaakt, die af te spelen is in de meeste dvd-spelers.
Ontopic: gebruik een programma als NeroVision Express, hierbij hoef je alleen de bronbestanden aan te geven en het programma zet de bestanden voor je om en brandt ze meteen.
Ben je toe aan meer uitdaging?
Zorg dat je de bronbestanden bij de hand hebt (MPEG`s die je gemaakt hebt met TMPGenc)
Start Nero op en kies voor het branden van VideoCD bij CD of DVD Video bij DVD.
Sleep de gewenste bestanden naar je compilatie en branden maar!
Nu heb je een VideoCD/DVD gemaakt, die af te spelen is in de meeste dvd-spelers.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Ik geef je de stappen gewoon:Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 03:12:
[...]
nou, ik heb de avi format om laten zetten naar mpg en verder op een dvd als dvd gebrand maar tot mijn verbazing doet ie het niet op de dvd-speler, weet iemand hoe het komt, of moet ik het gewoon avi laten ?
1) Neem een programma als TMPenc
2) Wil je SVCD(352x480) of VCD (352x240) (meeste dvd spelers spelen beide)
3) Converteer naar die bestanden
4) Brand de CD
mjah sorry, maar hoe je dit doet staat zoals al gezegd echt stap voor stap in tientallen guides.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 03:12:
[...]
Mocht je die doorlezen en dan ergens vastlopen, kan je er wel een topic over openen, maar doe dat dan een beetje in de tweakers stijl. Vertel exact wat je gedaan hebt en waarmee je vast loopt.
Probeer het eerst eens via de softwarehulp websites die ook in de FAQ staan...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()