[BF2] Soort van frame limiter stelt zich in?

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:51
Ook hier weer iemand die problemen heeft met het nieuwe EA spel Battlefield 2. De situatie is als volgt, eergisteren heb ik dit spel gekocht en het probleemloos heel de dag gespeeld met de videokaart die ik toen had, een radeon 9800 pro.

Het probleem:
Omdat ik toch vond dat ik wel wat met mijn vakantiegeld kon doen en omdat het me sowieso wel leuk leek om battlefield op wat hogere settings te kunnen draaien ben ik gister naar de winkel gegaan en heb een Geforce 6800GT gekocht. Deze kaart geinstalleerd, de ati drivers via de uninstall weggehaald, battlefield2 opgestart en ik was blij, ik zag zo'n 75 fps op de hogere instellingen.

MAAR wat gebeurt er, na een seconde of 3-4 zakt de framerate weg om vervolgens op precies 15.0 fps te blijven hangen. Die 15.0 fps blijft ook zo, waar ik ook sta, wat ik ook doe , singleplayer/multiplayer, low settings/high settings, het is en blijft 15.0 fps wat ik haal.

Persoonlijk lijkt me dit echt een of ander vaag software matig probleem, ik heb de kaart nog getest met 3dmark05 (5000 3dmarks), en gta san andreas en deze draaien naar mijn idee super.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Andere Nvidia drivers (ook diegenen die bij BF2 zitten meegeleverd).
  • Battlefield 2 nog eens opnieuw geinstalleerd voor het geval dat het spel toevallig iets zou optimaliseren tijdesn het installeren voor de kaart die hij aantreft.
  • Met behulp van driver cleaner pro alle nvidia en ati drivers nog eens eraf gehaald en opnieuw nvidia drivers geinstalleerd.
  • Een poging gedaan om op google/irc andere mensen met mijn probleem te vinden.
Helaas zijn al deze pogingen dus blijkbaar voor niets geweest en, dat is nogal tegen mijn principes in, heb ik toch maar besloten om hier om hulp te vragen. Het spijt me dat het zo'n lang verhaal is geworden maar ik wil zeker weten dat ik het hele 'beeld' duidelijk heb gekregen.

Specs van mijn systeeem:
MSI K8N Neo2 Platinum (Nforce3)
Amd 64 3500+
2x 512MB PC3500 Twinmos
Leadtek Geforce 6800GT

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Dynamic lightning effects op Med zetten. Scheelt veel haperingen, hopelijk helpt dat.

Verwijderd

Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem !

mijn systeem is: 3.0ghz 1gb ram en Club3d 6800GT

ik vind het ook vrij wazig, zelfs met alles op LOW detail heb ik het nog, en in de demo niet :)

Verwijderd

Al geprobeerd VSync aan of uit te zetten? Dit is in veel van zulke gevallen het probleem. Ik had voorheen dat ik VSync moet uitschakelen vervolgens rebooten en daarna liep BF1942 wel zonder rare framelimits. Probeer het ff.

Verwijderd

fps blijft niet meer op 15 hangen nee, maar performance is nog steeds brak :(

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Het lijkt mij meer alsof het een probleem is met de 6800 reeks. Verschillende mensen die een 6600GT hebben, draait het spel gewoon wel goed. De meeste hebben nagenoeg dezelfde specs als mijn systeem. |:(

Specs:
Intel PIV 3.06 @ 3.9 GHz
P4P800 SE
512 Mb RAM
Gainward GS 6800 @ 6800 GT
SB Live 1024
3Com Ehterlink XL

Windows XP SP2

Verschillende drivers geprobeerd, maar dat hielp niks.

• twit
Misschien om het allemaal nog even wat duidelijker te krijgen. Je kunt bij mijn probleem echt niet spreken van 'haperingen', er is gewoon een punt waarop de game freezed en vast blijft hangen op 15.0 fps, al wacht ik 1.5 uur (ja dit heb ik echt een keer gedaan toen ik toch tv zat te kijken) het spel komt geen seconde meer boven die 15.0 fps uit. Verder (ik weet niet in hoeverre dit standaard is) hangt ook het geluid, dat stottert nog erger dan de meest bekraste cd die ik ooit gehoord heb zeg maar en ook het openen van bijvoorbeeld een menu duurt als tie weer op zo'n "hang" moment zit zo'n 10x langer dan normaal.

Wat het misschien allemaal nog gekker maakt, gister had ik mijn profile (uit my docs) nog eens verwijderd en toen werkte het allemaal perfect, ik draaide het spel met alles op high met rond de 92 fps (zoals het hoort dus met mijn systeem). Vannacht om 01:00 gestopt, gaan slapen, vanmorgen open ik BF2 weer , zit zo'n 10 seconden te spelen en ja hoor daar gaan we weer: nu ook wat verklote textures (water op plekken waar gras hoort te zijn), weer die 15.0 fps, en dat ongelofelijk stotterende geluid.

Echt alle mogelijke suggesties zijn welkom want ik word hier echt compleet gek van.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Krijgt je kaart wel voldoende voeding? Ik heb precies hetzelfde euvel met een 6800LE in GTR (heb BF2 nog niet). Maar ik wil wachten met een andere voeding tot m'n full upgrade.

• twit
Quantor schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:17:
Krijgt je kaart wel voldoende voeding? Ik heb precies hetzelfde euvel met een 6800LE in GTR (heb BF2 nog niet). Maar ik wil wachten met een andere voeding tot m'n full upgrade.
Ten eerste lijkt me dat zo'n kaart die problemen dan altijd zou hebben. Zoals ik al zei heb ik gisteren bijna 6 uur aan een stuk zitten spelen zonder problemen en start ik hem vanmorgen op en heb ik na 3 minuten deze problemen al. Verder heb ik een Enermax 460W voeding en ja ik heb de extra molex op de kaart aangesloten. Om eerlijk te zijn lijkt me een voedingsprobleem dus wel het laatste wat er bij mij aan de hand is. Vooral omdat die kaart dus in GTA-SA, 3dmark etc allemaal perfect presteert.

EDIT:
Ik blijf natuurlijk ook volop verder testen en heb zojuist een testje gedraaid met op mijn 2e monitor de task manager open. Het geheugengebruik is enorm, 740 mb van de 1024 die ik heb maar ik heb bijna 5 minuten lang probleemloos kunnen spelen met dit geheugenverbruik. Op het moment dat het spel opeens weer 'hing' bleef het geheugen en cpu verbruik van bf2.exe precies gelijk, hier lijkt me dus verder niets mee aan de hand.

Ik heb ook maar eens 2 screenshots genomen om te kijken of jullie er misschien iets in herkennen.

Hier is goed te zien hoe de textures totaal verpest zijn en linksboven de precies 15.0 frames per seconde.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eliminator/bf2ingamebadsmall.jpg
En voor de grote versie:
http://members.home.nl/eliminator/bf2ingamebad.png

En hier een overzichtje van de op dat moment draaiende processen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eliminator/processes.png

[ Voor 44% gewijzigd door twit op 24-06-2005 12:14 ]

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 20:27

Sjod

Ik ben goed luisterend

Heb je hier op lagere textures ook last van, bij mij treed het namelijk op als ik textures op high zet.

Heb dan wel geen 6800 maar een 6600GT sli

Verwijderd

twit schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:32:
[...]

Hier is goed te zien hoe de textures totaal verpest zijn en linksboven de precies 15.0 frames per seconde.
[afbeelding]
En voor de grote versie:
http://members.home.nl/eliminator/bf2ingamebad.png

En hier een overzichtje van de op dat moment draaiende processen:
[afbeelding]
je zit op 1037 mb, qua verbruik. Dat is dus over de 1024 mb heen. Zet je textures op medium en je zal zien dat het probleem met dat hangen verholpen wordt.

Ik heb het iig ook met mijn x800xt, wanneer ik over mijn geheugenhoeveelheid heen zit. Hij hangt en ik krijg net zon scherm te zien als jou. Maar gaat na ongeveer een minuut weer verder en vanaf dat moment loopt hij eigenlijk helemaal perfect. Geen gestotter meer afkomstig van de swapfile.

Dat van die 15 fps kan ik je niet mee helpen, daar heb ik geen last van en vind het erg vaag. Misschien dat een toekomstige patch van bf2 hier wat aan doet of misschien een driver update. Het zal gerust wel opgelost worden, wanneer is alleen de vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 19:39 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 19:12
Ik heb er ook last van dat ik de helft van de tijd met 15-20fps zit te spelen..

ik heb ook een 3500+, en een 6800ultra...álles op medium staan behalve effects en terrain....ik speel op 1600x1200

heb 1024 geheugen, en heb ook al 2gig geprobeert...zonder resultaat..

maar hopen dat 't met de eerste patch opgelost is

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 26-06-2005 20:00 ]

Verwijderd

In dat plaatje met die framerates, staat daar 15,0 / 66,7.
Wat ik begreep is de eerste je actuele fps en de tweede de gemiddelde.
Is het dan mischien niet zo dat je boven de 100fps actueel uitkomt. want je gemiddelede staat op 66.7.

En dat met die textures ziet er idd heel raar uit, het is de grond texture en mischien de grootste?
Dat het daar iets mee van doen heeft.
Pagina: 1