Mordaunt Short Premiere of Tannoy m3 / m1 / mc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105715

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag:

Mijn ouders zijn in het bezit van een surround set van Mordaunt Short Premiere oftewel

4 x de ms 302 speakers
1 x de ms 304 center speaker
1 x de ms 308 subwoofer.

Aangezien mijn ouders weer eens wat anders willen kan ik deze van hun overkopen voor ongeveer 325 euro.

Ik vindt dit wel interessant en de speakers klinken naar mijn idee ook super goed. Alleen kan ik ook nog een surround set van tannoy kopen. Dit gaat dan over de volgende speakers:

2 x de tannoy m3
2 x de tannoy m1
1 x de tannoy mc

Dit setje is heel iets duurder dan dat van mordaunt short maar dat scheelt niet zo heel veel.

Ik weet dat je normaal de speakers moet beluisteren maar het tannoy setje kan ik kopen van een kennis van mij die in Limburg woont dus even snel langs gaan zit er niet in (woon zelf in Overijssel). Als ik weet dat de tannoy speakers van goede kwaliteit zijn en dat ze beter zijn dan het Mordaunt Short set vind ik het niet erg om er even heen te rijden en de speakers te beluisteren / kopen.

Nu is dus eigenlijk mijn vraag:

Klinkt het Tannoy set over het algemeen beter dan het Mordaunt Short set?
Het setje van Tannoy heeft geen subwoofer ga ik deze missen of kan het ook (de eerste tijd) wel zonder?
De speakers komen te draaien achter een pioneer vsx 914.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40806

Die set van mordauntshort heb ik ook en vind ik prima klinken. Alleen vragen je ouders iets teveel.
Want nieuw is die 299 bij www.correct.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb zelf de Tannoy MC even gehad en was er niet kapot van. Begrijp me niet verkeerd, het is opzich een prima speaker en ook keurig afgewerkt, maar het moet je smaak zijn. Het is een typische britse sound: beetje ingehouden hoog. Ook vond ik dat stemmen al snel wat wollig gingen klinken. Voor een speaker in deze prijsklasse erg goed, maar als je erg kritisch gaat luisteren is het bovenstaande wat er wat mij betreft op aan te merken is. Overigens hoor ik dat ingehouden hoog ook bij speakers zoals Mission.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb zelf ook die Tannoys (zelfde configuratie) en ben er erg over te spreken! Weet verder niet hoe de Mordaunt Shorts klinken, maar misschien moet je hier eens kijken:

http://www.audioreview.com

Hier vind je veel info en gebruikerservaringen met audiospullen, geeft je een beetje een idee hoe de speakers in z'n algemeenheid klinken (veel blijft toch afhankelijk van je eigen klankvoorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

JT

VETAK y0

Het zijn allebei goede speakers, het is kiezen voor net ff iets meer nadruk op kwaliteit (Tannoy, die hebben een normale behuizing) of uiterlijk met meer bas. Voor de rest zijn het beide goede sets. En idd, 345e is veel te veel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Anoniem: 40806 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:25:
Die set van mordauntshort heb ik ook en vind ik prima klinken. Alleen vragen je ouders iets teveel.
Want nieuw is die 299 bij www.correct.com
Da's ook wel erg goedkoop bij correct. Ik heb de ms 308 subwoofer nog voor 299 gekocht en nu is die daar 99 euro. Daar kun je tweedehands niet eens mee concurreren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105715

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Zo'n nieuw setje voor 299 is inderdaad wel erg goedkoop. Zie ze alleen niet op de website staan. Ik kan me herinneren dat mijn ouders er toen nog meer dan 600 euro voor betaald hebben. Daarom vondt ik het niet zo duur. Denk dat ik dan maar voor de Mordaunt Shorts ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
cool_zero schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:53:
[...]

Da's ook wel erg goedkoop bij correct. Ik heb de ms 308 subwoofer nog voor 299 gekocht en nu is die daar 99 euro. Daar kun je tweedehands niet eens mee concurreren :P
Je maakte me nieuwsgierig dus ik ben ff gaan kijken. Er zit toch wel een addertjes onder het gras, namelijk:
Dit artikel is niet los verkrijgbaar, maar wel in de onderstaande sets
PREMIERE HOME THEATER SYSTEEM

Die dus 299 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Bij correct hebben ze kennelijk alleen nog maar sets over en ze moeten er vanaf. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze de sub niet meer los verkopen, want dan blijven ze met de rest zitten.
Pagina: 1