Beeld doet raar naar inbouw k7upgrade-880

Pagina: 1
Acties:

• SuperSpy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:40
Hallo, ik heb laatst een nieuwe k7upgrade-880 ingebouwd samen met een nvidia geforce 6600. Echter als ik nu in windows werk gaat alles heel schokkerig en komen er door sommige iconen streepen en blokjes heen. Ook als ik mijn venser verklein dan gaat dit heel schokkerig.

ik heb een,

Amd Sempron 2800
1 gb ddr
dvd brander
dvd speler
2 x 40 gb
1 x 120 gb
ide kaart reader

Wie kent dit probleem of weet hier een oplossing voor????

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46
- Alle nieuwste drivers geinstalleerd?
- Windows update gedaan?
- Overclocked?
- Hoe heet word je GPU?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• SuperSpy
Heb alle nieuwe drivers geinstalleerd
Windows opnieuw geinstalleerd na inbouw moederboard. Tja en dan natuurlijk direct windows update :)

Nee, hij is nog niet overgeklokt maar dan gaat nog wel gebeuren. Moet die het natuurlijk eerst wel normaal doen. :9 Tja en mijn GPU wordt met dit weer zo rond de 45 graden :|

Wie kan mij verder helpen??

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:41

Thandor

SilverStreak

Probeer het eens met een andere videokaart.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-08 16:36

Chakotay

Lick here to continue

45 graden is geloof ik niet erg bijzonder voor een nVidia kaart, de topmodellen gaan onder load zo richting de 70/80°C.

Over je probleem: wat voor voeding heb je, en zit de extra powerkabel wel op de 6600 aangesloten? Dit soort problemen hebben, als er niet overgeclockt is, vaak een te zwakke voeding als oorzaak.

Een kwaliteitsvoeding is hierbij overigens belanrijker dan puur het wattage op het stickertje, een goede 350W is vaak stukken beter dan een 480W van een paar tientjes :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• SuperSpy
De voeding wat ik heb is een 450 Watt voeding Gold. Dit is dus gelukkig geen voeding van een paar tientjes. Want tja daar geef ik je helemaal gelijk in :9
Tja en dan heeft de 6600 idd een extra voedingskabel nodig. Die heb ik dus ook gewoon aangsloten.

Maar er zitten 2 agp sloten op het board. Ik heb de bovenste gekozen. Dat klopt toch??? Zo ja wie heeft er dan nog ideeen??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is in hemelsnaam een k7upgrade-880 ?? Geef dan iig even een beschrijving/linkje naar wat het is.

En tja, een voeding van het merk Gold? Ik heb er nog nooit van gehoord. Al denk ik niet meteen dat je probleem komt door de voeding. Ik denk eerder aan een kapotte kaart (geheugen) of te hoge temperatuur (of overgeklokt).

Dus wat je nog kunt proberen is:
- kaart in een andere PC zetten
- kast openzetten en er een tafelventilator oid voorzetten

Mocht het probleem zich voor blijven doen dan zou ik de kaart gewoon omruilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 23-06-2005 15:05 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SuperSpy schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:43:
De voeding wat ik heb is een 450 Watt voeding Gold. Dit is dus gelukkig geen voeding van een paar tientjes. Want tja daar geef ik je helemaal gelijk in :9
Tja en dan heeft de 6600 idd een extra voedingskabel nodig. Die heb ik dus ook gewoon aangsloten.

Maar er zitten 2 agp sloten op het board. Ik heb de bovenste gekozen. Dat klopt toch??? Zo ja wie heeft er dan nog ideeen??
De enige GOLD voedingen die ik ken zijn van Q-Tec, is dat hem toevallig?

en 2 AGP sloten kan niet.
er kan maar 1 AGP slot op je bord zitten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:06:
[...]

en 2 AGP sloten kan niet.
er kan maar 1 AGP slot op je bord zitten.
Ik was toch benieuwd wat een k7upgrade-880 nou is, dus ik heb even gegoogled: http://www.asrock.com/product/product_k7upgrade880.htm

IS dus zo'n asrock socket A bordje dat je kunt upgraden naar socket 754. Er staat ook bij dat er 2 AGP sloten op zitten. 1 voor socket A en 1 voor s754. Lijkt me dus duidelijk dat ie hem in het socket A slot moet doen (zie manual).

[edit] hij moet dus idd in de bovenste. Maar wel dom van je om dat zomaar te gokken zonder de manual te raadplegen, want in het extreme geval kun je je moederbord opblazen door zulke acties.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 23-06-2005 15:16 ]

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

het is dus duidelijk; - een andere voeding aanschaffen!!
- een betere airflow in je kast!!!
- en RTFM!!! (read the fuckin manual)

:+ lol 2 agp-poorten!! :+

we kunnen sluiten!!!! :+

[ Voor 40% gewijzigd door Xadeon op 23-06-2005 15:18 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Q-tec is toch niet bepaald een topmerk, voor zover ik weet :)

2 AGP poorten vind ik inderdaad erg knap... *googlet naar upgrade geval*

Hm, het is blijkbaar een creatief ASRock S462 bordje met een slot waar je een S754 bridgekaartje in kan frotten. Apart :)

Volgens de specs heeft het ding idd 2 AGP sloten, 1 voor gebruik mte de S462, en 1 voor bij de S754. Welke socket gebruik je? Voor de 462 moet je AGP 1 hebben, en voor 754 AGP 2.

Stichting eth0

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Palomar schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:13:
[...]

Ik was toch benieuwd wat een k7upgrade-880 nou is, dus ik heb even gegoogled: http://www.asrock.com/product/product_k7upgrade880.htm

IS dus zo'n asrock socket A bordje dat je kunt upgraden naar socket 754. Er staat ook bij dat er 2 AGP sloten op zitten. 1 voor socket A en 1 voor s754. Lijkt me dus duidelijk dat ie hem in het socket A slot moet doen (zie manual).

[edit] hij moet dus idd in de bovenste. Maar wel dom van je om dat zomaar te gokken zonder de manual te raadplegen, want in het extreme geval kun je je moederbord opblazen door zulke acties.
Ok, zulke gevallen.
Tja, hoe dan ook, beide sloten zijn nooit te gebruiken (hoewel je er wel meerdere op een bord kunt zetten zoals in dit geval).

• SuperSpy
Ja maar natuurlijk heb ik ff gechekt in de manual welke ik moest kiezen.
En dat bleek idd zoals al gezegt werdt dat het agp slot 1 moet zijn.
Dus dat heb ik ook gedaan. Voor de rest. Tja het is een qtec voeding 450 watt.

Maar op welke voltages moet een normaal pc werken dan kan ik dat idd ff checken :|

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SuperSpy schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:49:

Maar op welke voltages moet een normaal pc werken dan kan ik dat idd ff checken :|
12V moet 12V zijn, 5V moet 5V zijn en 3,3V moet 3,3V zijn :P
Het staat er altijd bij als je kijkt in bijv de bios (hoewel het beter is om er even een multimeter aan te hangen).

Daarbij is het zo dat een qtec voeding gewoon een crap ding is van 2 tientjes ofzo.
Ik zou sowieso een goede voeding kopen om problemen in de toekomst te voorkomen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

SuperSpy schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:49:

Bij videokaarten is vooral de 12V lijn van belang, volgens de ATX specs moet het voltage daarvan binnen 5% van 12V zitten, iirc. Dit komt neer op een minimum van 11.40V, en een maximum van 12.60V.

Stichting eth0

Pagina: 1