Toon posts:

[XP] BSOD - nvidesm1 heeft niet gereageerd? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Heb een ernstig probleem sinds 2 dagen.
2 dagen terug was ik vrolijk bezig op mijn Shuttle XPC SN41G2
Plotseling BSOD. IRQ not less or equal stond er en klabats hele pc gerebooted.
Ging allemaal veel te snel dus kon niet alles zien wat er stond.
Vervolgens bij het opnieuw opstarten bleek mijn hele HD helemaal kapot te zijn gegaan.
Ik naar de winkel, nieuwe HD gekocht, windows opnieuw geinstalleerd. ineens weer BSOD, zelfde melding. Gelukkig overleefde mijn HD deze crash dus ging ik meteen zoeken naar de logs wat de error nou precies was.
Zag ik daar met grote koeienletters een rood kruisje dus ik checken, stond er dit.
" Het apparaat \Device\Scsi\nvidesm1 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd. "
Hmmm volgens mij had dit met Nvidia te maken, dus besloot ik om de Nvidia graphics drivers te deinstalleren. Nu heb ik me een mega lag wat betreft de weergave op mijn scherm, dus besloot ik om dan maar een AGP kaart te halen van ATI. ( Peak Radeon 9550 ). Bewust ATI gekozen omdat Nvidia volgens mij geen goede drivers kan fixen.
Anyway, ik dus mijn AGP videokaart geinstalleerd, systeem opnieuw opgestart, wil ik de software installeren. krijg ik een foutmelding tijdens de installatie.
"Setup kon installatie niet voltooien, probeer de wergave adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens setup uit te voeren. "

Nou mooi is dat, nieuwe kaart gehaald, nog steeds mega lag op mijn beeldscherm.
Heeft IEMAND enig idee wat men hiermee bedoelt? Iemand die een oplossing heeft voor mij?

alvast bedankt,
Attila

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Weet je wel zeker dat het daaraan ligt. Misschien is je moederbord wel brak aan het worden of je geheugen.

Draai voor het geheugen eens memtest86+ die je als een image met nero ofzo moet branden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan :)

Windows BSOD > [XP] BSOD - nvidesm1 heeft niet gereageerd? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:15:
Plotseling BSOD. IRQ not less or equal stond er en klabats hele pc gerebooted.
Ging allemaal veel te snel dus kon niet alles zien wat er stond.
Je weet toch dat je het rebooten na een BSOD uit kan zetten zodat je op je gemak de BSOD eens kan lezen? Lees de Windows Operating Systems BSOD Guide anders eventjes door? :)
Vervolgens bij het opnieuw opstarten bleek mijn hele HD helemaal kapot te zijn gegaan.
Waar baseer je dat op dan? Wat waren de symtpomen?
Zag ik daar met grote koeienletters een rood kruisje dus ik checken, stond er dit.
" Het apparaat \Device\Scsi\nvidesm1 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd. "
Hmmm volgens mij had dit met Nvidia te maken, dus besloot ik om de Nvidia graphics drivers te deinstalleren.
Gezien het \Device\Scsi is, en 'nvidesm1' - lijkt het me eerder je IDE Controller - toevallig ook een chipset van NVIDIA?
Nu heb ik me een mega lag wat betreft de weergave op mijn scherm,
Als je van de standaard VGA driver gebruik maakt, lijkt je display inderdaad erg traag - onafhankelijk van welke kaart je gebruikt :)

In ieder geval - test je geheugen eens met memtest86 :)