Ik heb sinds november een nieuw systeem. (Zelf gebouwd).
Systeem:
Amd64 3400+ (754)
MSI K8N NEO platinum
2*corsair 512 mb value select
seagate sata 120 gb
plextor dvd drive
Aopen Aeolus 6800 gt
Cooler master centurion 5 cast met 340 watt voeding
Windows XP Pro (legaal) met service pack 2
Na een paar maanden begon de ellende, random liep me hele systeem vast niks (alles freezde, geluid, beeld) alleen harde reset werkte. Nieuwe voeding gekocht 450 watt coolermaster. Probleem bleef. Op een forum gevonden dat de nvidia IDE drivers voor problemen konden zorgen, die verwijderd en het systeem liep niet meer vast, maar op random intervallen freezde alles voor 5-10 sec waarna het systeem weer verder gaat. Dit gebeurt zowel in windows als in spelletjes zoals WoW en COD. Alle drivers vernieuwd-->probleem bleef, instellingen (fastwrite, nvidia speedup) van me videokaartverandert--> probleem bleef.
Hardware getest
X800 xt ipv 6800 gt --> probleem bleef
kingston geheugen ipv corsair --> probleem bleef
Mijn videokaart en geheugen getest op een Asus 939 (via KT800 chipset) mb met 3500+ geen problemen.
Zelf een asus K8V se deluxe aangeschaft en een nieuwe koeling (zalman).
De freezes van 5-10 sec heb ik nog steeds... Kan dit aan me processor of aan iets anders liggen...
Hopelijk kan een van jullie mij helpen...
Mvg,
Eelke
Systeem:
Amd64 3400+ (754)
MSI K8N NEO platinum
2*corsair 512 mb value select
seagate sata 120 gb
plextor dvd drive
Aopen Aeolus 6800 gt
Cooler master centurion 5 cast met 340 watt voeding
Windows XP Pro (legaal) met service pack 2
Na een paar maanden begon de ellende, random liep me hele systeem vast niks (alles freezde, geluid, beeld) alleen harde reset werkte. Nieuwe voeding gekocht 450 watt coolermaster. Probleem bleef. Op een forum gevonden dat de nvidia IDE drivers voor problemen konden zorgen, die verwijderd en het systeem liep niet meer vast, maar op random intervallen freezde alles voor 5-10 sec waarna het systeem weer verder gaat. Dit gebeurt zowel in windows als in spelletjes zoals WoW en COD. Alle drivers vernieuwd-->probleem bleef, instellingen (fastwrite, nvidia speedup) van me videokaartverandert--> probleem bleef.
Hardware getest
X800 xt ipv 6800 gt --> probleem bleef
kingston geheugen ipv corsair --> probleem bleef
Mijn videokaart en geheugen getest op een Asus 939 (via KT800 chipset) mb met 3500+ geen problemen.
Zelf een asus K8V se deluxe aangeschaft en een nieuwe koeling (zalman).
De freezes van 5-10 sec heb ik nog steeds... Kan dit aan me processor of aan iets anders liggen...
Hopelijk kan een van jullie mij helpen...
Mvg,
Eelke