Toon posts:

[Gezocht] LDAP Server *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil graag voor een kleine onderneming (10 pers) een LDAP server opzetten zodat we lokaal een gezamelijk adresboek kunnen voeren.

Exchange is niet aanwezig! Is er een mogelijkheid dit te realizeren? Wat zijn de eventuele kosten of kan dit ook kostenloos?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kostenloos is het nooit zolang je het nog moet inrichten, maar ik begrijp wat je bedoelt. OpenLDAP is inderdaad een goede (en voor de hand liggende) suggestie. LDAP is trouwens niet een adresboek en Exchange is geen LDAP (maar praat met AD).

Maar wat heeft dit met Windows Operating Systems te maken, behalve dat er toevallig Windows machines in het netwerk draaien? WOS --> SA + een kleine topictitel aanpassing.

Er zijn natuurlijk makkelijk vele LDAP servers te vinden. Wat zijn opties die je zelf hebt overwogen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heb rond gekeken .. maar idd die van open lapd ben ik tegen gekomen. Die draait alleen op linux/unix omgeving deze hebben wij hier niet draaien!

Vandaar ook dat ik het onder windows heb gezet..

Heb ook varianten van ibm en novell bekeken maar deze zijn ook voor de specifieke operatings-systemen.

Er is ook een versie van open linux onder windows ..

Wat adviseren jullie da om in outlook een "gedeeld adresboek " te gebruiken.