verschil framework en library

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een scriptie/afstudeeropdracht. Op het moment ben ik bezig met het schrijven van een inleidend gedeelte over struts. In een aantal artikelen die ik gebruik als bron wordt struts expliciet omschreven als framework. Ik kan echter niet echt duidelijk vinden wat nou precies het verschil is tussen een framework en en library.

Uiteraard heb ik hier naar gegoogled maar eigenlijk kan ik alleen een persoon vinden die dezelfde (nog onbeantwoorde) vraag heeft. In zijn post komt hij met de volgende quoute:
There are many interpretations of what constitutes a framework. Some might consider the classes and interfaces provided by the Java language a framework, but it’s really a library. There’s a subtle, but very distinct difference between a software library and a framework.

With a software library, your application is the main code that executes and it invokes routines on the library.

With a framework, it contains the executing routines and invokes operations onto your extensions through inheritance and other means. The places where the framework can be extended are known as extension points.
Nu kan ik mij hier, en bij een aantal andere definities die ik inmiddels heb gevonden. wel iets bij voorstellen. Maar ik kan niet zeggen dat ik het verschil écht begrijp.

Ik heb ook een beetje het idee dat de twee begrippen nogal een door elkaar heen worden gebruikt maar aan de andere kant wordt bijvoorbeeld STRUTS dus expliciet een framework genoemd en geen library...

Misschien dat iemand mij het verschil iets duidelijker kan maken?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 08:30

chem

Reist de wereld rond

Een library is gewoon een stortvloed aan functionaliteit. Die functionaliteit kan heel hecht zijn, maar het blijft 'extern'. Je zou ook in je project meerdere libraries kunnen gebruiken.

Een framework is de omlijsting van je project *waarin* je code staat.

Van een ander standpunt: als je applicatie opstart, dan start eerst het framework op, die voert je applicatie code uit en die code kan vv gebruik maken van meerdere libraries

Klaar voor een nieuwe uitdaging.