Hallo,
Ik heb adhv het suckerfish-concept een css-menu in elkaar gedraaid. CSS is nog vrij nieuw voor mij, ik ken niet alle ins en outs, en ik loop nu tegen een probleem aan waarvan ik waarschijnlijk wel weet hoe het komt, maar niet hoe ik het op kan lossen. Plaatje:

Naast het feit dat de dubbele regels nog niet mooi uitvallen, is vooral het probleem dat de :hover op de li-elementen slechts werkt aan de linkerkant van de verticale streep. Die streep is namelijk de linker-border van een div, waarvan volgens mij de :hover de hover van het menu overruled. Zodra ik dus over de streep ga met de cursor valt het hele menu weer weg.
In dit topic wordt al aangegeven dat het probleem waarschijnlijk wordt opgelost door altijd een background aan de li toe te kennen. Ook hier wordt gezegd dat de background nooit moet worden vergeten
Mijn css:
Iemand een idee of tips/suggesties?
Ik heb adhv het suckerfish-concept een css-menu in elkaar gedraaid. CSS is nog vrij nieuw voor mij, ik ken niet alle ins en outs, en ik loop nu tegen een probleem aan waarvan ik waarschijnlijk wel weet hoe het komt, maar niet hoe ik het op kan lossen. Plaatje:

Naast het feit dat de dubbele regels nog niet mooi uitvallen, is vooral het probleem dat de :hover op de li-elementen slechts werkt aan de linkerkant van de verticale streep. Die streep is namelijk de linker-border van een div, waarvan volgens mij de :hover de hover van het menu overruled. Zodra ik dus over de streep ga met de cursor valt het hele menu weer weg.
In dit topic wordt al aangegeven dat het probleem waarschijnlijk wordt opgelost door altijd een background aan de li toe te kennen. Ook hier wordt gezegd dat de background nooit moet worden vergeten
code:
hoewel hij hem daar aan ul ul toekent. Beide oplossingen werken echter niet bij mij.1
2
| ul.makeMenu, ul.makeMenu ul {
background-color: #8aa; /* makes the menu blocks mint green - a bg-color MUST be included for IE to work properly! */' } |
Mijn css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| /* Start layout for dynamic menu */
ul.menu {
list-style: none; /* removes the bullet points */
margin: 0px; /* Opera 7 final's margin and margin-box model cause problems */
padding: 0px;
width: 110px;
}
li.menu {
width: 105px;
margin: 5px 2px 0;
height: 20px;
cursor: pointer; /* gives a hand cursor */
}
ul.menu ul.menu { /* using the > selector prevents many lesser browsers (and IE - see below) hiding child ULs */
position: relative; /* make child blocks hover without leaving space for them */
top: 0px; /* position slightly lower than the parent menu item */
left: 50px; /* this must not be more than the width of the parent block, or the mouse will
have to move off the element to move between blocks, and the menu will close */
}
li.menu:hover {
background-color: #903;
color: #fff;
}
li.menu ul.menu {
display: none;
background: ;
}
li.menu:hover > ul.menu {
display: block; /* makes the child block visible - one of the most important declarations */
}
/* and some link styles */
ul.menu {
background-color: #aaa;
border: 1px solid #000;
font-size: 12px;
}
li.menu a {
color: #fff; display: block; text-decoration: none;
}
li.menu:hover > a {
color: #fff;