Toon posts:

[98] Ik weet niet wat 'Winsock' is*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is er @home telefonie beschikbaar.. nou dit werkt perfect.... NOT!

nieuw modem is gekomen, lampjes zijn groen en krijg een ip etc. (wanneer dit van belang is, wil ik dit wel posten)

maar er is geen internet.. de pc is een Compaq 500 Mhz. waar @Home internet het in het verleden prima gedaan heeft.
nu zegt men bij de helpdesk van dit zooitje dat Windows 98 het volgende bestand nodig zal zijn..

WINSOSCK

wie o wie kan mij iets over dit bestand vertellen en mij vertellen waar ik dit bestand kan vinden?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat ze WINSOCK bedoelen. Maar was dat niet voor Windows 3.11?

Doe maar eens [google=WINSOSCK] dan suggereren ze ook Winsock.

Het lijkt me meer een Windows IP probleem.

Post je Windows IP configuratie eens?

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 23-06-2005 12:29 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waxi -

Wat heb je zelf al geprobeerd om achter deze informatie te komen? Ik kan me niet voorstellen dat als je 'winsock' in google intypt dat je niet een heleboel informatie al krijgt? :)

Ik pas verder je topic titel even aan - enkel 'Winsock?' zegt natuurlijk helemaal niets over je topic - probeer daar voortaan zelf ook op te letten aub :)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
Als je echt Winsock nodig hebt:

http://www.karenware.com/progs/vbrun60-setup.exe

Die even downloaden en installeren, zijn namelijk de VB6 runtimes en daar zit winsock bij.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:29:
Waxi -

Wat heb je zelf al geprobeerd om achter deze informatie te komen? Ik kan me niet voorstellen dat als je 'winsock' in google intypt dat je niet een heleboel informatie al krijgt? :)

Ik pas verder je topic titel even aan - enkel 'Winsock?' zegt natuurlijk helemaal niets over je topic - probeer daar voortaan zelf ook op te letten aub :)
ik had zelf gezocht naar WINSOSCK en kon daar niets over vinden.. maarja dat is dan ook niet zo gek...

maar sorry... de volgende keer zal ik mijn topic beter omschrijven.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik zal dit gaan proberen. ik post wel ff als het gelukt is.

iig bedankt voor de snelle reacties _/-\o_

Verwijderd

ik dnek dat je mswinsck.ocx bedoelt....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:37:
ik dnek dat je mswinsck.ocx bedoelt....
nee zo had @home het niet gezegt.

maar ik ga een herinstallatie Win98 se doen..zien of dat helpt
(eerder gemelde download heeft niet geholpen)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 06:49

4VAlien

Intarweb!

HAHAAH LOLZ GAAF

ontopic: je moet misschien winsock 2 hebben, daar is namelijk ooit een update van gekomen voor windows 95. Ik heb ff gezocht, het zou er gewoon in moeten zitten bij windows 98. Ik snap niet precies wat @home nu van je wil

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 24-06-2005 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk was in dit geval dat bestand beschadigd en was dus een herinstallatie noodzakelijk..

Verwijderd

Ze wisten het zelf ook niet, en gaven een reinstall van winsock als oplossing, dat denk ik (heb bij een helpdesk gewerkt :P )
Pagina: 1