Toon posts:

raid 0... instellen is anders dan ged8

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een 2e seagate 160 GB S-ATA hardeschijf aan geschaft, en wil ze nu dus in raid zetten.
ik heb wat rond gespeurd op verschillende forums maar de informatie die daar stond klopte vaak niet... er werd bijv. gezegd dat je een raid0 van S-ATA schijven ingesteld moet worden tijdens de instalatie van windows...
ik dacht het in de bios te kunnen vinden maar helaas...
ik heb een p4p800 moederbord wie weet hoe het moet?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:24

_Ernst_

Mark It Zero!

De handleiding van je moederbord al geraadpleegt? Daar zal het vast wel in staan.

Bij mijn P4PE moest ik m'n RAID altijd instellen door na de POST op F8 te rammen dacht ik. Dan kwam je in een raid setup menutje, waar kan je de schijven uit kon kiezen die je in RAID wilden plaatsen.

Last.fm

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik herhaal mezelf:
BalusC schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:55:
Raadpleeg de handleiding van je moederbord danwel de SATA controller. Verder is jouw topicstart veel te mager om jou afdoende advies te kunnen geven. Werk eens aan jouw inzet, inzicht en researchvermogen, dat wordt hier op GoT wel van je verwacht: Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)
Het staat echt wel in de handleiding van je moederbord. Gewoon via de BIOS van het moederbord de RAID functionaliteit inschakelen en vervolgens een array aanmaken via de BIOS van de RAID controller. That's it.

Basic stuff / handleidingenwerk, dicht dus.

Dit topic is gesloten.