Toon posts:

Goedr gamers pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sta op het punt een dell 9100 te bestellen met de volgende configuratie:

* Intel® Pentium® D 820 (2.80GHz, 800MHz FSB, 2MB cache)

* 2048MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x1024]

* 160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

* 256MB nVidia GeForce 6800GT (DVI/VGA/TV-out)

* FP/MG - European - 20in (2005WFP HAS TCO99) Wide Aspect UltraSharp Midnight Grey Flat Panel

* 16x max. DVD +/- ReWriter met dubbellaags schrijf capaciteit

* Creative Labs Sound Blaster® Audigy 2 ZS (Dell), PCI 7.1 Surround Sound and IEEE1394

* Prijs:€ 2.232

Nou heb ik een aantal vragen:

- Kan ik beter een 3.0ghz dual core processor nemen en dan 1024ddr ram, waarbij ik dan ook een grotere harde schijf kan nemen van 250GB?

- Is de Nvidia Geforce 6800GT wel geschikt als je veeleisende games speelt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik zou geen dell bestellen. Voor dat geld kan je veel sneller en meer krijgen.
En gooi er op z'n minst een snelle AMD64 in. Die 6800GT is snel zat

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien meteen een 7800 nemen en 1024mb ram met oog op de toekomst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:53

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat heb je zelf al uitgezocht?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49

Haan

dotnetter

Als je games wilt spelen ben je beter af met een AMD processor.. Verder is 2 GB geheugen redelijk overkill, beter 2x 512 MB en dan investeren in iets anders..
offtopic:
en denk nog even na of je echt wel een Dell computer wilt..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is 2GB niet echt overkill?
Ik heb zelf 2GB in mijn bak hangen maar echt gebruiken doe ik het niet (reden dat het erin zit is omdat het anders maar ligt te liggen :P).
Daarnaast vind ik 160GB persoonlijk weer redelijk weinig, zeker als je ziet wat games van tegenwoordig aan schijfruimte vragen.

Een dualcore cpu is leuk, maar puur voor games maakt het niet veel uit, omdat die dingen toch allemaal single-threaded zijn (ok, uitzonderingen zijn er natuurlijk wel.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Jahoor is een goede game-pc.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:46
respect _/-\o_

Altijd mensen die een bepaalde *pimp* configuratie hier neerplanten en dan vragen of het goed genoeg is... Lees dan een best buy guide ofzo

@TS: dualcore is vaak onzin voor games. Ook 2 GB ram is een beetje overbodig. Kijk of je een AMD 64 3800+ kunt scoren met 2x 512 PC 3200 neem er een snelle videokaart bij en zet een raptor in je systeem voor je besturingssyteem + games en eventueel nog een losse schijf voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze configutie?

* Intel® Pentium® D 840 (3.20GHz, 800MHz FSB, 2MB cache)

* 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512]

* 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

* 256MB nVidia GeForce 6800 (DVI/VGA/TV-out)

* FP/MG - European - 20in (2005WFP HAS TCO99) Wide Aspect UltraSharp Midnight Grey Flat Panel

* Creative Labs Sound Blaster® Audigy 2 ZS (Dell), PCI 7.1 Surround Sound and IEEE1394

Ook voor hetzelfde bedrag, alleen is de processor een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Het is wel een beetje duur voor wat er in en bij zit, maar goed: dat is dell. :)
Ik zou een veel beter gamesysteem kunnen maken voor een kleiner budget, kijk eens in de tweaker best buy guide! ;) als je echt geen tweaker bent en 0 verstand van computers hebt (wat wel enigsinds blijkt uit je post), kan investeren in een helpdesk en uitgebreide handleiding erg handig zijn. qua performance zit je goed maar het "bang-for-the-buck" gehalte is laag, ook moet je bij dell niet wezen voor upgradability. als ik een budget had, mag het duidelijk zijn: zelf een systeem bouwen.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:12:

[...]

ja maar nu heb je een slomere videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een dell systeem en natuurlijk zon 20inch wide screen. Is dit wel aan de hoge kant. Al betaal ik dit er natuurlijk niet voor vanwege wat contacten :P Prijs komt voor mij rond de €1900,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is overigens een 6800GT, heb ik al opgevraagd bij dell. Ze gaven gebrekkige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als laatste optie kan ik een 3.0ghz dual core processor nemen. En dan in plaats van die nvidia videokaart een 256MB ATI Radeon™ X850 XT PE (DVI/VGA/TV-out) kunnen nemen. MAar dat ding schijnt veel lawaai te maken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaconst
  • Laatst online: 13-09 23:11
Zo, ik heb even een soortgelijk systeem samengesteld (op azerty.be) met de volgende config.

Intel Pentium 4 520, Socket 775, Boxed
Cooler Master Centurion 5 Geen, Zwart
Corsair TWINX1024-4000PT DDR SDRAM, 1 GB, PC4000, 500 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB), Platinum
Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150
XFX GeForce FX 6800GT 256 MB, PCI Express x16
Acer AL1914ms 19 inch, Zilver
Plextor PX-740A 16 x, 4 x, 16 x, Wit en Zwart, Retail
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Retail
voeding

voor €1399,49 inc. BTW
zoals je ziet ben je veel beter af als je je systeem zelf maakt.( tis wel een 19inch sherm en 1 gig geheugen, meer heb je echt niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 11:49

Haan

dotnetter

offtopic:
gebruik asjeblieft deze knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je wat wilt toevoegen aan je post ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 23-06-2005 12:21 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Kijk alsjeblieft HIER eens ;)
dan had je deze vraag helemaal niet hoeven stellen! :>

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:53

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Er is een Edit-knop bij je post waar je je posts mee kan editten. Drie posts in vier minuten is een beetje veel van het goede!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 17:22

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:12:
Wat vinden jullie van deze configutie?

* Intel® Pentium® D 840 (3.20GHz, 800MHz FSB, 2MB cache)

* 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512]

* 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

* 256MB nVidia GeForce 6800 (DVI/VGA/TV-out)

Ten eerste, Wat denk je zelf? Voldoet het aan jou eisen?

Ten tweede, waarom vraag je aan ons wat we ervan vinden als je alles zo na kan zoeken door een paar reviews te lezen?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:29
Ik zou een andere processor nemen als je games wilt gaan spelen. Het mag dan wel een dualcore zijn. Maar een spel gebruikt maar 1 core. En 1 p3.0ghz is niet zo heel snel voor spellen. Kan je voor dat geld beter een fx55 kopen, die gaat 2x zo hard.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:42

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Antwoord op vragen: ja/ja/mooi hoor. Wat heb je zelf uitgezocht? Over die processor en gpu kun je echt genoeg vinden via, ik zeg maar eens wat, Google? En we hebben een edit knop, voor als je het niet wist...

Edit: Je stelt allemaal retorische vragen...

[ Voor 11% gewijzigd door SayWhatAgain! op 23-06-2005 12:27 . Reden: Alleen al om te laten zien dat je kan editten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kwam omdat ik niet ingelogd was :) Maar is dat echt zo dat hij op maar 1 processor loopt als ik game? Wanneer loopt hij dan via beide ''cores''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:44:
Kwam omdat ik niet ingelogd was :) Maar is dat echt zo dat hij op maar 1 processor loopt als ik game? Wanneer loopt hij dan via beide ''cores''?
Als een spel dat ondersteund, bv. de toekomstige Unreal Tournament 2007.

Verder is het een mooie PC, alleen Dell is gewoon veel duurder dan zelf bouwen. :)

Verder snap ik niet zo goed waarom in zo'n topic nou 100 x gezegd moet worden van "Wat heb je zelf uitgezocht..? :{ " en " Gebruik Google " reageer dan niet ofzo... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:01
Doe je nou je best om zo hardleers te zijn of gaat het vanzelf?

Waarom moet je nou zo graag bij dell bestellen? Der zijn genoeg die wel AMD leveren, jij wilt gamen, jij neemt AMD, snapte?

Dualcore is zinloos, 2 gb geheugen is zinloos

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden. Enig bezwaar er tegen? (Ik game superveel)

Intel® Pentium® D 830 (3.00GHz, 800MHz FSB, 2MB cache).

1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512]

250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache

256MB ATI Radeon™ X850 XT PE (DVI/VGA/TV-out)

FP/MG - European - 20in (2005WFP HAS TCO99) Wide Aspect UltraSharp Midnight Grey Flat Panel

16x max. DVD +/- ReWriter met dubbellaags schrijf capaciteit

Creative Labs Sound Blaster® Audigy 2 ZS (Dell), PCI 7.1 Surround Sound and IEEE1394

* Ik zit nog enigzins in twijfel over de geluidsproductie van de ati, maar als ik dan zie hoe vette kaart dat is, kies ik liever voor de ati dan voor de geforce 6800GT.

Edit: Ik heb echt een hekel aan AMD, weet niet hoe maar ben een echte intel fan. Mooi vertrouwd systeem. En ik neem een Dell vanwege de goede service. Zoals 3 jaar garantie op de volledige pc en het scherm (incl. kaarten etc.) Als er iets mis is, komen ze het de volgende dag, omruilen of repareren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Thomaszki schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:52:
[...]

Verder snap ik niet zo goed waarom in zo'n topic nou 100 x gezegd moet worden van "Wat heb je zelf uitgezocht..? :{ " en " Gebruik Google " reageer dan niet ofzo... :Y)
Omdat dat van je verwacht wordt misschien? Er worden zoveel topics geopend met "is dit een goed systeem" als titel. Vaak makkelijk zelf te vinden. Zo raakt GoT vervuild en vind je straks helemaal niet meer wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:01
Ooit wel eens AMD gehad? Verder vind ik de 250 gb toch wel wat veel, ik heb zelf 200 gb en krijg dat van me leven niet vol

en dualcore is niet nodig

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SayWhatAgain! schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:56:
[...]

Omdat dat van je verwacht wordt misschien? Er worden zoveel topics geopend met "is dit een goed systeem" als titel. Vaak makkelijk zelf te vinden. Zo raakt GoT vervuild en vind je straks helemaal niet meer wat je zoekt.
Misschien heb ik wel geen zin om het ot in het dieptepunt uit te zoeken en vraag ik het aan de ''experts''

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:55

SgtStrider

Fractal Switchover!

offtopic:
Misschien moeten de moderators dit in de FAQ zetten onder het kopje "Zo moet het dus niet"

edit:
aha, onze vriend heeft al eerder een topic hierover geopend (wel in het verkeerde forum), gesloten met duidelijke reden...

[ Voor 52% gewijzigd door SgtStrider op 23-06-2005 13:04 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 14:11
En iedereen blijft erbij dat Dell prut is. Waarom kijk je niet eens naar een ander gelijkwaardig systeem? Je betaalt nu gewoon veel te veel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:59:
[...]

Misschien heb ik wel geen zin om het ot in het dieptepunt uit te zoeken en vraag ik het aan de ''experts''
En dat is precies de verkeerde instelling...

@SgtStrider : idd 8)

[ Voor 9% gewijzigd door SayWhatAgain! op 23-06-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dell prut haha. Op dit moment is dell qua computers marktleider nummer 1. Bijna de volledige overheid computerd al achter dell in Nederland. Dell staat voor een stukje service en voor degelijkheid. Niet zon stomme kast met verlichting etc. erin waarin zon overgeclockte amd in zit. BUH!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:46
Ach ja, TS vraagt om advies, dat wordt gegeven en hij doet er vrij weinig mee.

offtopic:
22 posts in 4 topics alle over Dell en alle door hem geopend... (nofl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Goh, gisteren is je topic ook al gesloten? Denk je dat eenzelfde topic lang open blijft.
En als toch al vaststaat dat je een Dell wilt, waarom dan vragen aan de "experts", van wie je de adviezen gewoon negeert?
Echt ongelofelijk dit, sorry hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Welke moet ik nemen?" topic te starten.
CSL FAQ » Welke moet ik nemen?

Aangezien je hier relatief nieuw bent en schijnbaar domweg de FAQ hebt overgeslagen tijdens de voorbereiding van je topicstart, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog in z'n geheel aandachtig te doornemen. Met name het Forumgedrag gedeelte is in jouw geval zeer van belang :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.