Toon posts:

verschil tussen Athlon XP en 64-bits Athlon ..

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me een hele tijd niet meer met processors bezig gehouden en nu snap ik er ook niet meer zoveel van. Ik heb bijvoorbeeld een Athlon XP 2800+ (overclocked tot 3000+, maar dat doet er ff niet toe). Nu zie ik overal de 64-bits versies verschijnen. Je heb bijvoorbeeld ook een Athlon 64 2800+, is deze dan veel sneller dan de Athlon XP 2800+ ?? Ik weet niet echt wat dat 64-bits inhoud. Volgens mij moet ik sowieso een ander moederbord als ik die processor wil. Ik heb nug geloof ik socket 462 uit me hoofd gezegd. Graag wat hulp en wat jullie een goede snelle processor vinden als je niet veel meer dan €200,- uit wil geven.

GreetSz

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Dit is wel een heel basic vraag, ik zou als ik jou was even de FAQ's lezen en generic info over CPU's .

Verwijderd

De 64 in "Athlon 64 " duid op het feit dat de processor 64 bits instructies aankan. Uiteraard zijn voor deze processoren andere moederborden vereist (en afhankelijk van het geheugen dat nu gebruikt wordt ook ander geheugen.

Of de Athlon 64 Sneller is dan zijn tegenhangers met dezelfde Performance aanduiding weet ik niet, maar ik vermoed het wel. Dat zou niet zo moeilijk moeten zijn om na te kijken.

Verder: voor 200 € ga je wel een 64 bit processor vinden, maar het moederbord moet je er ook nog bijrekenen.

Maw: als je inderdaad wilt upgraden (want ik denk dat daarom de vraag ook werd gesteld)
moet je eerst zelf nog een beetje onderzoek doen om te weten wat je wilt.

wat ik persoonlijk een goed uitgangspunt vindt zijn de Best Buy Guides. zo heb je snel een overzicht van wat ongeveer waarvoor wordt gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Tsjaa ik heb het moederbord en de processor van me ouders gesloopt dus nu wil ik de mijne aan hun doorverkopen voor een schapelijk prijsje en zelf kijken voor wat beters. Ik vind het echt onoverzichtelijk, al die processoren van AMD en dan nog die namen .. venice..winchester.. :?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Kijk deze chart eens door:
http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/index.html

dan weet je wat het performance verschil is. De namen Winchester, Newcastle en Venice zijn namen voor de core.

De eerste versie was de Newcastle dan de Winchester en we zijn inmiddels bij de Venice aangeland. Ga er vanuit dat ze er elke keer verbeteringen in aanbrengen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen?

Als dit niet duidelijk genoeg is, dan weet ik het ook niet meer :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.