Toon posts:

[XP] Common dialog - volgorde bestanden 'vreemd'*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem met een laptop met windows XP pro SP2
In alle programma's die gebruik maken van de common dialog voor opslaan en openen worden de bestanden in een vreemde volgorde weergegeven, iedere keer moet ik deze op details zetten en ze vervolgens sorteren op naam.
In de verkenner gaat het wel goed, de optie 'instellingen opslaan voor alle mappen' werkt dus wel voor de verkenner, maar niet voor de common dialogs.
Weet iemand een oplossing voor dit irritante probleem?
Ik heb al op microsoft.com gezocht, maar daar kan ik niets vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is 'vreemd' ? Ben eens wat specifieker aub? :)

Ik zet nog even je OS in je topic titel - let daar aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
eerste bestanden daarna mappen
Beiden op alfabetische volgorde, maar dan aflopend van z naar a...

ook start hij vaak op als lijst, terwijl de vorige keer de instelling weer op details was gezet.

Het lijkt erop alsof de common dialog normaal gesproken zijn laatst gebruikte instellingen ergens parkeert (registry?), maar op de 1 of andere manier doet hij dat nu niet.

Verwijderd

Eens rechtsklikken in zo'n common dialog en Pictogrammen schikken op-->Type al geprobeerd?
Of in mapopties "Op alle mappen toepassen" al eens ingedrukt nadat het goed staat en vinkje voor "De weergave-instellingen van elke map opslaan"?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ComDlg32 is volgens mij de registry key van (o.a.) die 'open'-dialogue box. Staan daar nog gekke dingen in? :)

Staan je regional settings wel goed?