Toon posts:

Groenig scherm bij Philips LX3600D home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben enkele dagen geleden bij Mediamarkt de JVC LT-20E50SU lcd tv gekocht. In combinatie met de Philips LX3600D home cinema set (eveneens bij hun gekocht) geeft hij een groenig scherm.
Hij speelt de dvd's wel af, maar alles met een groene tint. Ook het menu van de dvdspeler is groen. We hebben al van alles geprobeerd, maar niets werkte tot nu toe.
Iemand een idee?

Update: met videorecorder werkt de lcd tv wel goed. Ik heb mediamarkt al gemaild.

PROBLEEM OPGELOST: in de scartkabel zat een breuk waardoor hij maar heel af en toe goed contact maakte.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 22:21 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Alle kabels gecontroleerd? Kabel van de video al eens in de speler geprobeert (scart wisselen dus), Instellingen van de TV kloppen? Daar kun je namelijk voor RGB, composiet, component, s-video en dergelijke kiezen). Ook het opstart scherm van de speler is groen? Dus zeg maar het scherm als je er geen dvd in doet? En bij een CD? Wat doet hij dan?

Je kan wel zeggen dat je vanalles geprobeer dhebt, maar dan blijft er voor ons ook weinig te raden / te bedenken over. Aangezien je _alles_ al geprobeerd hebt, is je spelert kapot :+

[ Voor 22% gewijzigd door Nik op 23-06-2005 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je kan wel zeggen dat je vanalles geprobeer dhebt, maar dan blijft er voor ons ook weinig te raden / te bedenken over. Aangezien je _alles_ al geprobeerd hebt, is je spelert kapot :+
Een aantal tweakers weten meer als 1, alles wat ik kan doen met mijn eigen kennis dus.
Kabels heb ik gewisseld, zelfde probleem.
Instellingen van de dvdspeler en lcd tv zijn beperkt, maar heb van alles geprobeerd. En als het in te stellen viel had ik het wel gevonden.
CD heb ik nog niet geprobeerd, kan ik nog doen.
Het scherm waarmee hij dus opstart DVD PHILIPS wat normaliter blauw is is groen. De witte letters in ondertitelingen zijn geel.

Ik heb er wat oude topics op nageslagen en is het mogelijk dat het komt door niet goed aangesloten contactpunten in de beeldbuis die misschien net goed gezeten hebben toen ik de videorecorder aansloot? (toen heb ik de beeldbuis even van de muur gehaald)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:13:
[...]
Een aantal tweakers weten meer als 1, alles wat ik kan doen met mijn eigen kennis dus.
Maar jij weet méér dan al die tweakers, namelijk wat je zelf al hebt geprobeerd en welke aansluitingen en instellingen je hebt geprobeerdd.
Zonder die informatie is het lastig om je vraag te beantwoorden.
Kijk even in de setup van zowel tv als dvdspeler en in de handleiding :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Canaria schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:21:
[...]

Maar jij weet méér dan al die tweakers, namelijk wat je zelf al hebt geprobeerd en welke aansluitingen en instellingen je hebt geprobeerdd.
Zonder die informatie is het lastig om je vraag te beantwoorden.
Kijk even in de setup van zowel tv als dvdspeler en in de handleiding :)
Ik ga de handleidingen opzoeken, kan het niet zijn dat het probleem opgelost is als je aan de potmetertjes draaid? (gaat zoiezo niet gebeuren want hij zit nog in de garantie)

Edit:
We beginnen met de JVC LCD TV
Menufuncties als volgt:
Beeld...
  • Modus + -
  • Kontrast + -
  • Helder -1 + -
  • Scherpte + -
  • Kleur + -
  • Helder -2 + -
  • Kleurtemp. Koud/Normaal/Warm
  • Geluidsreductie. Uit/Minimaal/Gemiddeld/Maximaal
Geluid...
  • Volume + -
  • Bas + -
  • Hoge tonen + -
  • Balans + -
  • Hypersound Uit/Aan
  • Stereo Stand Mono/Stereo/Dual I/Dual II
Mogelijkheden...
  • Sleeptimer Uit/010/020/030/040 etc
  • Kinderslot Uit/Aan
  • Taal Nederlands/Engels etc
  • EXT-2 Uitgang TV/EXT-1/EXT-4/
  • Blauwscherm Uit/Aan
(in de handleiding staan meer opties, maar die zijn op de tv echt niet te vinden)

Instellen...
  • Kleursysteem PAL/SECAM/NTSC 3.58 / NTSC 4.43 (bij de laatste 2 geeft hij knipperend beeld)
  • VRC Aan/Uit
Bron...
  • Bron TV/EXT-1/EXT-2/EXT-2 S/EXT-3/EXT-4/EXT 4-S/PC

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
De DVDspeler

algemene pagina instellingen
  • OSD taal nederlands/engels/etc
  • Screensaver uit/aan
instellingen audio pagina
  • luidspreker instellingen (instellen van elke luidspreker appart) analoge uitgang stereo/ meerkanaals
instellingen video pagina
  • TV type PAL/NTSC/Multi
  • Beeldscherm 4:3 PAN SCAN/ 4:3 Letterbox/ 16:9
  • Gesloten tekst aan/uit
  • beeldscherminstellingen
    • contrast + -
    • helderheid + -
    • tint + -
    • kleur + -
voorkeursinstellingen
  • audio nederlands/engels/etc
  • ondertiteling nederlands/engels/etc
  • disk menu nederlands/engels/etc
  • kinderslot 1 t/m 8
  • Standaard herstel
  • mp3/jpeg/nav met menu/ zonder menu
  • pbc aan/uit
Meer info kan ik echt niet geven, iemand toch een idee?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 12:32 ]

Pagina: 1