Toon posts:

Problemen met HyperX geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is mijn eerste topic op Tweakers,dus ik hoop niet dat ik in jullie ogen iets doms vraag.
Ik heb een half jaar via pc prive een pc gekocht met een msi 6702 mobo en amd 64 3200 cpu

Aangezien ik helemaal gek ben van gamen heb ik een 6800GT van xfx gekocht met een stevigere voeding(tagan 480-UO1)

Nu heb na weer lang sparen ander geheugen gekocht (Kingston 1024mb 400mhz hyperX CL-2
KHX3200AK2/1G DIMM.

Ik weet dat mijn moederbord geen dual channel heeft maar het leek me gezien de toekomst wel fijn om die bankjes alvast te hebben.

Maar nu heb ik het probleem als ik ze er in doe dat ik een Latency van 2.5 heb ipv 2
Ik kan in de bios de instellingen veranderen dat ie op 2staat,maar als ik dan ook maar iets overclock van mijn cpu of gpu dan blijft ie doorbooten.

Is het nu toch stom geweest om dit geheugen aan te schaffen of is er toch een mogelijkheid? :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij doorboot is dat toch prima?
Wat is nu het probleem dan?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Die bankjes lusten over het algemeen graag een iets verhoogde spanning dan staat aangegeven, zeker als je gaat overclocken. Ik weet mijn spanningen niet uit mijn hoofd, maar wat heb jij erover staan?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat de TS met doorbooten bedoelt dat de pc juist niet boot, maar steeds zichzelf reset.
Probeer eens het voltage iets op te schroeven (0,1 - 0,3V om mee te beginnen), de meeste overclock reepjes lusten wel wat extra sap :)

Je kan altijd nog memtest86 draaien maar het lijkt me sterk dat het geheugen brak zou zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen stond in de bios op auto,volgens Kingston draaien die reepjes op 2.6V.
Ik heb ze nu op 2.7V draaien en het gaat ietsje beter.

Met Riva Tuner kan ik nu de kaart maximaal tot 385/1100 geklokt krijgen(vind ik nog niet veel),alleen heb ik nog steeds een vastloper met het overclocken van de cpu.

Na het draaien van sisoft sandra kwam er uit dat de cpu een lager voltage krijgt als standaard zou moeten zijn.

Die stond ook op auto en heb heb het juiste voltage gegeven,wel gek dat ik het voltage verder omhoog moest zetten om aan het juiste getal te komen. (1.50 werd 1.55 = 1.50)

Maar als dit het juiste voltage is hoe kan het dan dat de cpu gelijk 6 graden warmer word?

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:07:
Mijn geheugen stond in de bios op auto,volgens Kingston draaien die reepjes op 2.6V.
Ik heb ze nu op 2.7V draaien en het gaat ietsje beter.

Met Riva Tuner kan ik nu de kaart maximaal tot 485/1100 geklokt krijgen(vind ik nog niet veel),alleen heb ik nog steeds een vastloper met het overclocken van de cpu.

Na het draaien van sisoft sandra kwam er uit dat de cpu een lager voltage krijgt als standaard zou moeten zijn.

Die stond ook op auto en heb heb het juiste voltage gegeven,wel gek dat ik het voltage verder omhoog moest zetten om aan het juiste getal te komen. (1.50 werd 1.55 = 1.50)

Maar als dit het juiste voltage is hoe kan het dan dat de cpu gelijk 6 graden warmer word?
Dat lijkt me vrij normaal, als je je CPU eerst te weinig volt gaf, dan is hij natuurlijk wel koeler,maar instabieler.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:07:
Met Riva Tuner kan ik nu de kaart maximaal tot 485/1100 geklokt krijgen(vind ik nog niet veel),alleen heb ik nog steeds een vastloper met het overclocken van de cpu.
als jij dat geen goede overklok vind dan ben je gek ( die kaart kan wel heel ver trouwens)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:31:
[...]

als jij dat geen goede overklok vind dan ben je gek ( die kaart kan wel heel ver trouwens)
foutje dit moet 385 zijn.

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
jonges, hij heeft het hier over zen ram, niet zen graka ...

en ja idd, wat meer sap geven en een fannetje er over zetten (60cm, zo'n stock amd fannetje ofzo) zeker met dit warm weer is wat extra koeling geen overbodige luxe :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik ook niet erg maar ik blijf me irriteren dat op een latency van 2 mijn cpu niet te overklocken is.
Ook al krijgen zowel de cpu als ram extra power.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb hetzelfde geheugen gehaald en mijn latencies worden ook verkeerd uitgelezen voor zover ik kan zien > 2.5-3-3-8

Op de site van Kingston staat dat hij gerate is op 2-3-2-6-1T, wat hij nu ook loopt @ 2.6v default voltage

Er zitten btw CH-5 chippies op die met genoeg sap wel ver genoeg moeten komen :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik draai hier timings van 2-2-2-5-1 en dat draait goed .
Overigens is dit alleen een ultra low latency setje die wel op die timings kan draaien.
Die van de topic-opener kan volgens de specs op de volgende timings draaien : 2-3-2-6-1
zie specs ,dit zijn natuurlijk advies waardes waarmee je zelf nog kan experimenteren.
Ik heb overigens een P4 2.8 HT en een ASUS p4p800 Deluxe bord.
Niet het nieuwste maar toendertijd wel.
Heb het voltage i.d.d opgevoerd naar 2.75V , anders lukte het nog niet.
Geeft meer warmte , maar met m'n zallmann cnps7000 koeler is dat geen probleem.
Heb nu net 512Mb dualchannel hyperX UltraLow latency (set van 2 reepjes) erbij besteld i.v.m. BF-2 dat toch veel resources weg vreet.
Videokaart is overigens een ATI 9800 Pro 128MB die op 1,6V draait, dat is krap maar draait verder goed op BF-2 alleen loopt het heel af en toe toch vast.
BF-2 vreet hier met mijn huidige settings (alles high behalve de textures die zijn medium) 1Gb !!
straks dus totaal 1,5Gb hyperX erin op alle 4 de bankjes 2 X 512 en 2 x 256 dan moet het probleem verholpen zijn :9

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 14:54 ]

Pagina: 1