Ik heb een Linksys WRT54G router waarbij het draadloze gedeelte uit staat. Er zijn 2 pc's aangesloten waarop (mijn inziens) geen spyware en dat soort zaken staan. Er loopt continue Norton antivirus 2005 mee. Nu krijg ik toch regelmatig een melding van Chello voor overmatig datagebruik. Dit terwijl ik geen cd's of dvd's download. Dit betreft in een ruimte waar de beide pc's maar af en toe aan staan om eens te internetten. De pc's staan namelijk in een ouderensoos. De mensen die wel eens opde pc's werken zeggen met hand op hun hart dat ze alleen normaal interenetten.
Om erachter te komen wat er nu precies speelt zou ik een logfile willen creeeren van alle opgezetten verbindingen met de tijd, datahoeveelheid, vanaf welk IP/MAC enz enz. Linksys geeft deze mogelijkheid standaard niet. Is er een andere methode om het netwerk verkeer in de gaten te houden?
Mocht iemand de boel willen flessen dan heeft het geen zin om op de pc's programma's te zetten die dat monitoren aangezien die zo uitgezet kunnen worden.
Om erachter te komen wat er nu precies speelt zou ik een logfile willen creeeren van alle opgezetten verbindingen met de tijd, datahoeveelheid, vanaf welk IP/MAC enz enz. Linksys geeft deze mogelijkheid standaard niet. Is er een andere methode om het netwerk verkeer in de gaten te houden?
Mocht iemand de boel willen flessen dan heeft het geen zin om op de pc's programma's te zetten die dat monitoren aangezien die zo uitgezet kunnen worden.