Ik heb een weekje geleden een ibm desktar 45 gig, 7200rpm gekocht. Oa omdat hij zo stil zou zijn... Nou, maakt die van mij bij schijfactiviteit toch een duidelijk kraakgeluid. Een soort KRGG, en dat dan heel kort. Een vriend van mij kan geen geluidjes ontdekken bij zijn eigen schijf. Dit is toch niet het begin van een stervende HD? Help!
Verwijderd
De mate waarin je je hdd hoort ligt aan je kast, waarschijnelijk heeft je vriend een lownoise kast en jij niet.
Ik heb ook een lownoise kast en ik hoor mijn DTLA 30gig niet.
Ik heb ook een lownoise kast en ik hoor mijn DTLA 30gig niet.
Verwijderd
ik heb ook dezelfde hd en die hoor ik amper:), dus dan zal het wel aan je kast of aan je oren liggen:(, dit is geen goeie reclame voor mijn nieuwe aanwinst:(
Die reclame boeit mij nou niet zo heel erg eigenlijk
Het gaat mij er om of mijn nieuwste aanwinst wel helemaal oké is... 
Maar bedankt voor de reacties, al hoop ik nog iemand tegen te komen die ook iets hoort...
Maar bedankt voor de reacties, al hoop ik nog iemand tegen te komen die ook iets hoort...
Zou de schijf tocgh terug brengen, denk dat er iets mids is met de schijf, want die schijven hoor je niet
.
Je zou anders eht geluid moeten opnemen, en hier effe posten.
Je zou anders eht geluid moeten opnemen, en hier effe posten.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Kijk es op de IBM site onder Utils. Daar is een progje te downloaden waarmee je het geluidsniveau van je DTLA schijfje(ten kosten van wat performance) kunt verlagen;)
Ik hoorde hetzelfde geluid toen ik via een DvD 16x tegelijk met plextor 12x10x32 twee cd's naar de HD kopieerde. Nu ik de HD op Ultra-66 heb lopen heb ik dat probleem niet meer. Dus als je Moederboard Ultra66 of Ultra100 ondersteunt zet de ibm daarop.
Ik kan de file niet downloaden, verkeerde url??We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
If this site belongs to you, please read this help page for more information and assistance.
Als je er echt zeker val wilt zijn dat je harddisk niet kapot is moet je de Drive fitness test van IBM laten runnen. Een 30 giger van mij maakte een krassend geluid, bleek kapot te zijn.
http://ssdweb01.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/technolo/dft/dft.htm
http://ssdweb01.storage.ibm.com/hardsoft/diskdrdl/technolo/dft/dft.htm
"Choose life"
Die file is nou donwloadbaar als het goed is... zie ínstructies' in vorige post. Ik ben dat proggie van hier boven nu aan het downloaden... Ik ben benieuwd wat er uit komt...
Nadat je het programma hebt laten runnen en er staat een groen scherm -> alles ok
Rood schermpje -> foute boel
Sterkte
Rood schermpje -> foute boel
Sterkte
"Choose life"
Groen scherm! En de no-error code!
Mooi dus... maar ik blijf me toch afvragen waarom er geluid uit komt...
Heb je dma wel aanstaan? Uit ervaring weet ik namelijk dat ze nogal wat herrie maken als dma uitstaat.
Als dma aanstaat, zit er niks anders op dat programma om je geluid te verlagen te gebruiken.
Als dma aanstaat, zit er niks anders op dat programma om je geluid te verlagen te gebruiken.
"Choose life"
Maakt ie ook zo'n herrie als je uit de kast haalt en naast je kast op een boek legt als ie bezig is, zo ja dan is niet goed geinstalleerd in bios of is de schijf zelf niet in orde.
Is ie hier wel stil dan is het je kast.
Toch vreemd, mijn 2x30GB DTLA's zijn echt fluisterstil. (OK, is lastig te meten met een alpha koeler en meerdere kast-koelers maar toch.
Is ie hier wel stil dan is het je kast.
Toch vreemd, mijn 2x30GB DTLA's zijn echt fluisterstil. (OK, is lastig te meten met een alpha koeler en meerdere kast-koelers maar toch.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
DMA is aan, aan mijn kast ligt het niet. Maar die Bios-instellingen... Wat moet ik daar dan precies mee? Ik heb namelijk niks verandert daaraan nadat deze er in is gezet... Moet ik hem soms ergens op ATA-66/ATA-100 zetten ofzo?
Verwijderd
/*Off-topic mode
Als ik dit zo hoor, vind ik het maar dikke k*t schijven. Ik wil een HD horen kraken, anders vind ik het geen echte HD. Maar dat is mijn mening. Daarom vind ik dat Acoustic Management van maxtor ook poep. Gelijk uitzetten.
*/Off-topic mode
Godver klote cookies weg met die troep nu ben ik er zat van. Dualdude heeft dit gepost.
Als ik dit zo hoor, vind ik het maar dikke k*t schijven. Ik wil een HD horen kraken, anders vind ik het geen echte HD. Maar dat is mijn mening. Daarom vind ik dat Acoustic Management van maxtor ook poep. Gelijk uitzetten.
*/Off-topic mode
Godver klote cookies weg met die troep nu ben ik er zat van. Dualdude heeft dit gepost.
Ik heb ook een DTLA en die hoor ik ook ratelen, niet hard maar het is aanwezig. Ik zou me er maar niet druk om maken, ik weet bijna zeker dat je het niet meer hoort als hij uit de kast is.
Verwijderd
Inderdaad ik heb eergisteren ook zo'n schijf gekocht (45gig) en ik hoor hem inderdaad ook, ik heb de kast nog wel open, maar hij maakt ongeveel net zo veel lawaai als mn "oude" 15gig Maxtor HD. Ik weet niet of dit normaal is, want als ik bijvoorbeeld een cd kopieer, dat hoor ik helemaal niets, maar het HD lampje brand toch, ik hoor hem alleen als ie veel kleine bestandjes moet laden (tijdens opstarten bijv.). Zoals ik al zij, ik weet niet of dit normaal is.....
Ja, dat geldt dus ook precies zo voor mij... maar ik heb besloten het maar aan te zien. Als het dan erger wordt ga ik terug... Ik heb wel een mailtje naar de winkel gestuurd met daarbij een opname van het geluid. Ik wilde toch ff weten wat zij er van zouden zeggen...
Ik post nog maar ff wat ik als antwoord kreeg op mijn mailtje naar winkel X.
'Het probleem in deze is dat een overmatig hard geluid voor IBM geen reden is om de harddisk te vervangen...
Zij aanvaarden dit niet als een defekt....
U kunt bij wijze van spreke beter de harddisk een goede tik geven; als er dan bad sectors ontstaan kunt omruilen....'
'Het probleem in deze is dat een overmatig hard geluid voor IBM geen reden is om de harddisk te vervangen...
Zij aanvaarden dit niet als een defekt....
U kunt bij wijze van spreke beter de harddisk een goede tik geven; als er dan bad sectors ontstaan kunt omruilen....'
Pagina: 1