Toon posts:

[GTA:SA] Spel hangt soms bij starten missies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met GTA:SA. Soms gebeurt het dat ik wel gewoon rond kan lopen/rijden, maar als ik een missie probeer te beginnen, blijft hij hangen in het zwarte scherm, met daarop de naam van de missie. Het filmpje begint dus niet te draaien. Ik kan dan in principe niks meer, alleen ctrl+alt+del en zo het spel afsluiten. Als ik daarna het spel opnieuw opstart, gebeurt weer hetzelfde. Het enige wat tot nog toe heeft geholpen is om het spel opnieuw te installeren, maar daar heb ik niet dagelijks zin in.

Ik had dit probleem bij een eerdere missie met die kerel met die pet en zonnenbril (naam effe vergeten) en nu weer bij de missie waar je dat meisje in de bar op moet halen (nichtje van ...). De andere missies werkten dus wel normaal.

Iemand een oplossing?

Specs:

P4 3,2 GHz
Radeon 9800 pro
1 GB RAM
Creative Live!

Ik heb al wat rond gezocht op dit en andere forums, maar ben dit probleem nog niet zo tegengekomen. Het is niet zo dat mijn geluid wel doorloopt, zoals bij anderen soms voorkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 09:58 ]

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:12
Het lijkt een beetje op het probeem wat ik heb (gehad)...

Het spel blijft hangen met zwart beeld met rechtonder de naam van de missie. Bij mij trad het probleem alleen op als ik METEEN vanuit het safehouse de missie wilde starten. Wanneer ik iets meer tijd nam (rondje lopen/rijden) start de missie wel gewoon op...

Verwijderd

Topicstarter
Rowwan schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:28:
Het lijkt een beetje op het probeem wat ik heb (gehad)...

Het spel blijft hangen met zwart beeld met rechtonder de naam van de missie. Bij mij trad het probleem alleen op als ik METEEN vanuit het safehouse de missie wilde starten. Wanneer ik iets meer tijd nam (rondje lopen/rijden) start de missie wel gewoon op...
Nou, om vanuit mijn safehouse (net nadat ik die man had gefotografeerd en doodgeschoten) naar de volgende '?' missie te gaan, moet ik toch aardig wat km afleggen, maar ik kan het eens proberen.

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:12
LSLarry, heeft het nog geholpen?
Gisteren kwam ik ook op hetzelfde punt (na het doodschieten & fotograferen). De volgende missie moet je inderdaad flink wat kilometers afleggen. Snel op de motor en meteen naar de locatie. Resultaat: zwart scherm.

Rebooten en nog eens proberen. Rustig wat door het stadje rijden en missie starten. Works for me!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 16:40

sjoe

Klik hier

Bij mij loopt het spel na een tijdje vast.. heel irritant

Verwijderd

sjoe, met dat wat jij zeg kan niemand wat beginnen heh, als je nou uitlegt wat er allemaal gebeurt en wat je moet kunnen wij je misschien hulp aanbieden...

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ah, ik ben dus niet de enige met dit probleem! De enige oplossing die ik tot nu toe heb is om een iets oudere savegame te pakken (ik save tegenwoordig na elke missie) en de voorgaande missie nog een keer te doen en daarna de missie waar ie anders op vastloopt. Hope I make sense ...

Ff voorbeeldje: ik kreeg steeds het zwarte scherm probleem bij Madd Dogs Rhymes missie. Save game geladen waarin ik de missie voor deze nog moest doen. "Life's a beach" gespeeld (die ik dus al een keer had gedaan), opgeslagen en daarna kon ik ineens wel Madd Dogs Rhymes doen.

Overigens: Madd Dogs kon ik de allereerste keer wel spelen, maar de missie faalde toen. Daarna kreeg ik steeds het zwarte scherm probleem bij die missie. Anyweg: helemaal opnieuw installeren werkt misschien ook, maar een oudere savegame is wellicht handiger.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Topicstarter
Rowwan schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:18:
LSLarry, heeft het nog geholpen?
Gisteren kwam ik ook op hetzelfde punt (na het doodschieten & fotograferen). De volgende missie moet je inderdaad flink wat kilometers afleggen. Snel op de motor en meteen naar de locatie. Resultaat: zwart scherm.

Rebooten en nog eens proberen. Rustig wat door het stadje rijden en missie starten. Works for me!
Het heeft bij mij wel geholpen. Hij loopt nog wel eens vast, maar als ik dan opnieuw probeer en eerst iets anders ga doen (rondcruisen oid) dan blijft hij niet meer hangen. Thanx for the tip!

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem en heb hier een korte irriterende workaround voor gevonden :

Wanneer je op dat zwart scherm zit, gebruik ctrl-alt-del en sluit GTA:SA af.
Start het nu gewoon opnieuw en de missie zal niet vastlopen ....

Het werkt, niet ideaal, maar het gaat rap

(Na de 3de installment zit het nog vol van de bugs ... Je zou denken dat ze na een derde GTA het al geleerd zouden hebben ... Niet dus ... )

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 08:51:
Ik heb net hetzelfde probleem en heb hier een korte irriterende workaround voor gevonden :

Wanneer je op dat zwart scherm zit, gebruik ctrl-alt-del en sluit GTA:SA af.
Start het nu gewoon opnieuw en de missie zal niet vastlopen ....

Het werkt, niet ideaal, maar het gaat rap

(Na de 3de installment zit het nog vol van de bugs ... Je zou denken dat ze na een derde GTA het al geleerd zouden hebben ... Niet dus ... )
Hm, da's een truc die bij mij niet werkt. Met ctrl-alt-del kom in niet terug in Windows, maar blijft het zwarte GTA scherm getoond worden. Althans: er wordt af en toe wel een ander scherm geopend, maar da's net zo compleet zwart als de achtergrond. Het zal de Task Manager zijn, maar ik moet dan compleet gokken waar ik kan klikken.

Het is me 1x gelukt om GTA af te sluiten door per ongeluk goed te klikken, maar na opnieuw starten van GTA liep ie nog steeds bij precies dezelfde missie vast. Op dit moment heb ik het trouwens weer bij een andere missie, als ik Denise voor de zoveelste keer meeneem naar de bar om de hoek. Ik ga vanavond de "ff een tijdje cruisen" optie eens uitproberen.

Overigens had ik met VC nooit problemen, dus wat mij betreft zijn ze er niet op vooruit gegaan.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Pagina: 1