Toon posts:

p2 350 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een p2 350 (fsb 100) en ik kan hem makkelijk op fsb 112 zetten, dan loopt hij nog steeds stabiel. Maar als ik hem op 124 mhz zet dan krijg ik vlak na het booten, een of andere vage error. Ik kan hem niet op een fsb tussen 112 en 124 zetten.

Gegevens:
GigaBite GA-BX2000 , p2 350, 1 reepje 64 mb ram pc 100, en 1 reepje 64 mb pc133

Triple fan met koolpasta (net gekocht, dus nog niet op 124 mhz geprobeerd), en een oude cpu kooler die op 5000 toeren loopt als kast kooler.

Verwijderd

jo welk voltage loopt ie. probeer hem op te schroeven +0.05v. niet te veel anders brand ie door :)
mocht dit niet helpen moet je je geheugen ff omwisselen

Verwijderd

Topicstarter
ik kan met mijn mobo geloof ik niet het voltage instellen, in de bios staat wel op hoeveel hij draait maar je kan hem niet veranderen. Ik had van iemand anders gehoort dat je het l2 cache geheugen moet disablen. En ik kan in mijn bios Extern en CPU Intern cache geheugen disablen, welke van de 2 is het l2 cache??

Wat heeft het voor zin om mijn ram om te wisslen?? ik heb twee banken over, zal ik ze dan in die andere zetten?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem net opgeschroeft tot 392 mhz, en de cpu blijft (volgens sisoft sandra) even warm (maar 29 graden). Ik heb dus wel een triplefan met coolpasta, die doet ze werk goed! Nu heb ik wel gehoort dat dit programma niet te betrouwbaar is...

Verwijderd

Probeer eens of ie het wel doet op 124 mhz als je alleen die pc133 erin hebt zitten, zoja dan zal het wel aan die pc100 liggen, zoniet dan kan je videokaart het misschien niet trekken.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nVidia Riva tnt2 m64 met 32 mb. Niet echt het beste maar dat zal het toch wel makkelijk trekken?

Verwijderd

ja waarschijnlijk wel, wel ff op letten dat ie niet te heet wordt!
Mijn p2-350 kreeg ik op 466mhz (fsb133) en mijn voodoo banshee 16mb vond dat best, werd overigens wel beetje warm.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem net op 124 mhz geprobeerd zonder iets te veranderen, en dan krijg ik tijdens het booten van Windows:

While Initialing device IOS

Windows Error
System halted

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem net op 124 mhz geprobeerd zonder iets te veranderen, en dan krijg ik tijdens het booten van Windows:

Windows Error
System halted

Wat is er aan de hand???

Verwijderd

Topicstarter
beetje dubbelop..... foutje

moet ik toevallig mijn bios settings op default zetten??? is mij vaak vertelt maar ik heb het nooit gedaan....stom?

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 18:51
Kan volgens mij wel een geheugen error zijn. Heb je 133Mhz geheugen? Anders zou het daar wel aan kunnen liggen....

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

IOS... klinkt als iets met IO (hmm *duh*..)
(IO=Input/Output)
Klinkt (dus) niet erg als geheugen of videokaart vind ik. Ik denk dat het gewoon een beetje teveel is voor die arme 350.

Verwijderd

die IOS error had ik ook :-(
Wat zoeken op internet leverde alleen maar vage oplossingen op.
Er is dan iets met het iosubsystem...
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd.
Nu krijg ik steeds explorer die vast loopt...
(nee, niet Iexplorer of windows explorer, maar het explorer proces van windows zelf)...
Ga maar weer opnieuw installen.

groeten,
Jeroen

Verwijderd

Wat kan je doen als je geen mogelijkheid hebt in de bios om je cputje sneller te maken:?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op vrijdag 12 januari 2001 20:05 schreef mongloit het volgende:

Windows Error
System halted

Wat is er aan de hand???
Het ziet ernaar uit dat je CPU meer voltage(stroom)nodig heeft...

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 19:18 schreef mongloit het volgende:
ik heb hem net opgeschroeft tot 392 mhz, en de cpu blijft (volgens sisoft sandra) even warm (maar 29 graden). Ik heb dus wel een triplefan met coolpasta, die doet ze werk goed! Nu heb ik wel gehoort dat dit programma niet te betrouwbaar is...
29 graden?
Duidelijk foute temperatuur doet Sandra ook bij mij. Moet je in bios kijken, die meet het echt goed.

Verwijderd

Topicstarter
toen hij op 350 mhz stond, toen gaf hij in de bios 34 graden (oude cooling)aan en in Sandra 35.5, dat klopte dus wel ongeveer.

Hoeveel graden denk je dan dat hij moet zijn? Hoeveel mag hij maximaal worden?

Verwijderd

Topicstarter
en even voor de duidelijkheid.... ik heb een gigabyte mobo, totaal niet geschikt om mee te overclocken!! ik kan geen voltage instellen en ook geen multipier (ligt niet aan de mobo, maar zuigt ook)

Als ik hem op 133 mhz zet, houdt de rest van mijn computer het dan wel (chipset, agp , geheugen)?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 100 mhz ram er uit gehaald. fsb op 124 mhz, resultaat: Halverwege booten loopt windows vast, reset, weer op fsb 112, 4 keer windows register error, weer op fsb 100 mhz, start weer normaal op. NIET LEUK!!!!!!!!!!

nog andere oplossingen?? iets met l2 cache?

Verwijderd

Hey luitjes ik heb niet veel verstand van overclucken en dat soort stuff,
maar ik wil toch graag mijn PII 350 overclocken
en ik las dat jullie er lekker over aan het discusieren waren dus ik denk ik gooi er ook ff een replytje in om te zien of iemand mij kan helpen
>:)

Verwijderd

Ik denk dat 1:je proc. te weinig spanning krijgt, of 2:videokaart kan het niet aan.
1:Kijk eens op je mobo of je met jumpers je spanning kan verhogen.
2:Heb je een divider om PCI te verlagen, die zou in het bios moeten staan. Zo niet: pech

Succez

Verwijderd

Tja heb mijn 350 op 467 draaien door fsb op 133 te zetten ... wel een dikke cooler boven de voodooII en tnt gehangen ... maar loopt nu al 3-4 dagen stabiel op een 35-45 graden afhankelijk of de kast dicht is of niet ....
dus probeer 133 fsb eens zou ik zeggen ...:)

Verwijderd

Topicstarter
mijn video kaart (agp)kan het denk ik wel aan (nvidia riva tnt2 m64), maar kan de divider van agp niet instellen, wel van pci op 133 mhz (diveder 4). en voltage kan ik op geen enkele manier instellen.

op 133 mhz proberen?

voor face off: zet je FSB in de buurt van 112 mhz, kijk of hij stabiel loopt, anders betere cooler er op. Dan kan je hoger gaan, loopt niet stabiel maar wordt niet heet?? voltage verhogen en video coolen, ga ik ook proberen...

voltage en fsb instellen? lees in boekje van mobo hoe dat moet...

Verwijderd

AGP=PCI en die kan je moeilijk op 133 laten lopen, dan heb je een HEEEELE goeie cooler nodig ;)
Je bedoelt MemorySpeed, die kan je op 133 zetten, wat ik in dit geval niet zou doen. Je zou `m juist gelijk aan FSB moeten houden, PC133 er in, dan kan je checken of het aan je geheugen ligt.
Bij sommige mobo`s wordt de snelheid van PCI automatisch aangepast dmv divider. Bijv:

-FSB100-->PCI/FSB 1/3
-FSB133-->PCI/FSB 1/4

Zodoende kan je je proc. op 133 laten lopen terwijl je PCI op 33 blijft staan. Als je echter een FSB van (fictief)132 insteld, dan staat PCI op: 132/3= 44MHz. Het kan dan best zijn dat je kaarten dat niet aan kunnen.

Succez!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 15:56 schreef mongloit het volgende:
mijn video kaart (agp)kan het denk ik wel aan (nvidia riva tnt2 m64), maar kan de divider van agp niet instellen, wel van pci op 133 mhz (diveder 4). en voltage kan ik op geen enkele manier instellen.

op 133 mhz proberen?

voor face off: zet je FSB in de buurt van 112 mhz, kijk of hij stabiel loopt, anders betere cooler er op. Dan kan je hoger gaan, loopt niet stabiel maar wordt niet heet?? voltage verhogen en video coolen, ga ik ook proberen...

voltage en fsb instellen? lees in boekje van mobo hoe dat moet...
ik bedoel dus dat ik de fsb op 133 mzh kan zetten en pci kan instellen (met diveder 4) op 33 mhz, maar dat ik de agp niet kan instellen. Ik heb net mijn kast open gezet en aan mijn videokaartheatsink gevoelt, en die wordt toch flink warm, ik kan hem wel aanraken. Ik ga er een oud 468 coolertje opzetten, 100 mhz ram er uit halen, en dan op FSB 133 mhz zetten met pci diveder 4, en hopen dat het lukt.
Pagina: 1