Toon posts:

[XP] 2 keer Win XP pro op 1 systeem?*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb proberen te zoeken naar relevante topics, maar kon het zo snel niet vinden.

Probleem in een notendop:
Ik moet met een Chinees een pc delen, Chinees spreekt amper Engels en ik amper Chinees. Ik heb een engelse XP pro cd en hij een Chinese.

Kunnen we beide versies op 1 pc installeren? Op 1 partitie of verschillende? Alle software die ik installeer, kan hij die in zijn Windows versie ook gebruiken of moet je alles 2 keer installeren dan? Zijn er verder nog dingen die problemen op kunnen leveren?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet ze dan op 2 aparte partities installeren, de laatste XP maakt een dualboot menu aan.

Je moet proberen of je de software kan starten, soms wil het en soms niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Software waarbij een installer aan te pas komt moet je in praktisch alle gevallen tweemaal installeren. Want tijdens de installatie wordt ook het een en ander aan het Windows register gewijzigd. Zonder de juiste entries zal software in een andere Windows-omgeving mogelijk niet naar behoren willen functioneren.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:54:
Ik heb proberen te zoeken naar relevante topics, maar kon het zo snel niet vinden.

Probleem in een notendop:
Ik moet met een Chinees een pc delen, Chinees spreekt amper Engels en ik amper Chinees. Ik heb een engelse XP pro cd en hij een Chinese.

Kunnen we beide versies op 1 pc installeren? Op 1 partitie of verschillende? Alle software die ik installeer, kan hij die in zijn Windows versie ook gebruiken of moet je alles 2 keer installeren dan? Zijn er verder nog dingen die problemen op kunnen leveren?
Idd, gewoon een dualboot maken. Er zijn idd zeer veel applicaties die gewoon starten zonder install.

Werkt de app niet, kun je deze alsnog installeren.

;)

[ Voor 4% gewijzigd door Pakjebakmeel op 23-06-2005 09:00 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

virtual pc, vmware zeggen je wat? Zouden ook een oplossing kunnen zijn..

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
henkleerssen schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:07:
virtual pc, vmware zeggen je wat? Zouden ook een oplossing kunnen zijn..
Zat ik in eerste instantie ook al aan te denken, maar opzich heeft dat in dit geval niet echt een voordeel. De persoon die windows virtueel zal draaien zal het namelijk moeten doen met een stuk minder geheugen. In dit geval is het draaien van een dualboot de beste oplossing.

Dus gewoon windows op losse partites installeren. En mocht je er niet uitkomen: google dan naar bootmagic

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor efficient ruimtegebruik kan je programma's die je twee keer moet installeren ivm een installer wel gewoon op dezelfde plek installeren. Dan ben je toch maar één keer de ruimte kwijt (als je het tenminste op een andere schijf dan je Windows-partitie zet)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10

BoAC

Memento mori

Johny58 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:11:
[...]

Dus gewoon windows op losse partites installeren. En mocht je er niet uitkomen: google dan naar bootmagic
Windows XP zal zelf zijn eigen bootmanager installeren als het goed is. Bij opstart kun je dan gewoon netjes kiezen :)

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Je kunt ook meerdere talen installeren. Dit geld in iedere geval voor westerse talen, ik denk dat het ook wel voor Chinees moet kunnen. Windows XP Multilingual User Interface wordt dat genoemt.

Verwijderd

Topicstarter
Een hoop replies zo snel, bedankt!

Verder nog dingen die ik moet weten/doen?

Verwijderd

BoAC schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:16:
[...]

Windows XP zal zelf zijn eigen bootmanager installeren als het goed is. Bij opstart kun je dan gewoon netjes kiezen :)
Alleen wanneer windows de andere install ziet, wanneer je 2 primaire partitities hebt zal hij dat waarschijnlijk niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Judaz schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:18:
Je kunt ook meerdere talen installeren. Dit geld in iedere geval voor westerse talen, ik denk dat het ook wel voor Chinees moet kunnen. Windows XP Multilingual User Interface wordt dat genoemt.
Hoe doe je dat?

Verwijderd

Waarom twee partitie's?
Je kan je tweede windows ook gewoon in een andere dir zetten.
Nederlandse XP > C:\Windows
Chineese XP > C:\Winchi

Meerdere malen gedaan, werkt toch perfect?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:19:
[...]
Alleen wanneer windows de andere install ziet, wanneer je 2 primaire partitities hebt zal hij dat waarschijnlijk niet doen.
Dan is het nog altijd mogelijk om de andere zelf toe te voegen in de boot.ini en de timout in boot.ini aan te passen :P
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:28:
Waarom twee partitie's?
Je kan je tweede windows ook gewoon in een andere dir zetten.
Nederlandse XP > C:\Windows
Chineese XP > C:\Winchi

Meerdere malen gedaan, werkt toch perfect?
Wel wordt dan je Program Files gedeeld. En het is maar de vraag of je dat wel wilt bij 2 verschillende talen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door BoAC op 23-06-2005 09:31 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 10:53

Gé Brander

MS SQL Server

Windows mulitlanguage versie met de nederlandse en chinese language pack. Dat kost dan niet echt twee keer de installatie, geen geneuzel met aparte partities, alle applicaties maar 1 keer installeren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

naar mijn mening zit er hier bij de discussie over prog's op 2 windowsen draaien een klein foutje... welke taal ga je installeren zodat ze ze alletwee kunnen gebruiken? ken ferm weinig software waarvan je de taal kan veranderen als die al geinstalleerd is...

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

http://www.microsoft.com/globaldev/DrIntl/faqs/muifaq.mspx
moet je de Chinese versie van MUI zien te regelen.
En dan kun je het gebruikersprofiel in nederlands, engels, chinees of wathever zetten. Je kunt dit ook voor office installeren.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:59
De oplossing van c70070540 lijkt me het handigste in dit geval. Je kunt dan eenvoudig wisselen van taal! Bij een aantal Fujitsu Siemens laptops zat standaard een XP Pro multilangual versie.

Verwijderd

Topicstarter
Dat MUI lijkt me wel handig, maar dan meot ik wel voor XP en Office zo'n pack kopen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows XP MUI is voor zover ik weet enkel beschikbaar voor de 'grotere' licenties - dus je kan het niet zomaar in de winkel kopen. Voor Office geld hetzelfde :)

Verwijderd

BoAC schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:29:
[...]

Dan is het nog altijd mogelijk om de andere zelf toe te voegen in de boot.ini en de timout in boot.ini aan te passen :P

[...]

Wel wordt dan je Program Files gedeeld. En het is maar de vraag of je dat wel wilt bij 2 verschillende talen ;)
Het Program files op z'n chinees ook Program files? >:)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Gewoon 2 partities aanmaken (1 primairy, 1 logical) en 2 keer xp installeren... Dan voorkom je allerlei problemen. En (veel) programma's kun je niet zomaar van taal wisselen, dus die zul je toch zelf 2 keer moeten installeren.

Zo heeft ook iedereen een eigen deel op de harde schijf en voorkom je een hoop problemen.
Pagina: 1