[IE] minimaal een aanbevolen bandbreedte

Pagina: 1
Acties:

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Is er een formule om te berekenen wat een minimale verbindingssnelheid voor het bezoeken van een bepaalde website is. Gerelateerd aan hoeveelheid data, eventueel filmpjes e.d.
Ik wil klanten graag een minimale en een aanbevolen snelheid aangeven.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:43

samo

yo/wassup

Die formule kan je toch makkelijk zelf berekenen. Je hebt bestandsgrootte, snelheid en tijd... Sommige waarden staan vast, een niet... Speel daar eens mee zou ik zeggen...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

nielsvd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:14:
[...]
Ik wil klanten graag een minimale en een aanbevolen snelheid aangeven.
...of je site natuurlijk zo maken dat je niet ontzettend veel data hoeft down te loaden en-ie ook op een inbelverbinding nog te bekijken is? Lijkt me 100x klantvriendelijker!

Rail Away!

• nielsvd
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01 15:44
Voor de duidelijkheid,

het betreft een cursus die kandidaten volgen vanaf hun eigen werkplek. Voorheen waren de systeemeisen 56k6 modem etc. Nu breedband algemeen geaccepteerd is dienen de systeemeisen ook et worden aangepast. Zoals minimaal IE versie, schermresolutie etc.
Omdat de betreffende klant via breedband een verbinding maakt en we toch zo uitgebreid en compleet mogelijke systeemeisen willen geven, deze vraag. Is er een progje zoals 'webslower' die een tragere verbinding kan simuleren?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik weet niet hoe je die applicatie hebt gemaakt, maar in Flash zit een bandwidth profiler, kan je zien hoe lang het ongeveer doet. En in Dreamweaver kan soortgelijk iets.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zucht... Denk eens na...

Benodigde snelheid per seconde = Filesize / tijd

Dan kan je dus met kwaliteiten gaan werken ofzo om mensen met betere verbinding beter te bedienen Maar in principe doet het er allemaal niet toe, want op het moment dat jij dus straks iemand met een 56k modem op je site krijgt dan gaat diegene toch alles eerst lopen bufferen alvorens het afgespeeld wordt....

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Als je het fatsoenlijk hebt gebouwd werkt het gewoon in Firefox e.a. en dus niet alleen in IE, werkt het al op een resolutie van 800x600 en is het niet zo groot dat je langer dan een minuut moet wachten op een 56k modem (56/8=6, 6*60=360 dus pakweg 300 KB, meer dan genoeg).
Pagina: 1