Toon posts:

Hoe maak ik een eigen server

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Tiscali-telefonie en het bijbehorende ZyXel modem.

Ik wil een eigen server opzetten, maar mijn intranet (verscheidene PCs) natuurlijk niet helemaal open stellen. Op de betreffende PC loopt WAMP5 en via het intranet kan ik idd de server benaderen en gebruiken.
Kan (en wil) iemand me uitleggen hoe ik een eigen server moet opzetten die vanuit het internet benaderbaar is en waarbij het modem en de software zodanig geconfigureerd is dat het geheel "veilig" is.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:27

BoAC

Memento mori

Heb je deze al gelezen?
Het Grote Poortmappingsverhaal

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat voor server moet het gaan worden? Game, web/mail, FTP?
Zijn nogal wat verschillende soorten, met allemaal hun eigen setup. Lees zoals BoAC al aangaf het Poortmappingsverhaal eens een keertje door, erg leerzaam.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:56:
Wat voor server moet het gaan worden? Game, web/mail, FTP?
Zijn nogal wat verschillende soorten, met allemaal hun eigen setup. Lees zoals BoAC al aangaf het Poortmappingsverhaal eens een keertje door, erg leerzaam.
Het moet een server worden waarop een of enkele sites draait (danwel draaien) inclusief een forum.
Het verwachtte gebruik is niet al te hoog (bedoeld voor een vrij kleine beroepsgroep en mensen die van betreffende diensten gebruik willen maken).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

JackRnl, welkom op GoT. De informatie die je zoekt is te vinden in Het Grote Poortmappingsverhaal. Op dit forum verwachten we van je dat je zelf eerst op zoek gaat naar het antwoord; met een beetje zoeken was dit topic (staat bovenaan de topiclisting) nog wel te vinden.
Let hier ajb in het vervolg even op :) Succes met het opzetten van je server.

Dit topic is gesloten.