Toon posts:

asus ax600xt valt af en toe uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende topics gevonden met ongeveer hetzelfde probleem, maar geen van allen bracht een oplossing. Daarom maar een verse topic, speciaal voor deze fout.

allereerst de specs:

asus P5GDC deluxe mobo bios v1.009
asus AX600XT vid-card
1GB DDR RAM (twinmos), niets mee aan de hand
waterchill CPU en GPU waterkoeling
Iiyama prolite E431S beeldscherm

Het zit zo. Wanneer ik mijn pc opstart is er nog niets aan de hand. Het begint na een seconde of 5 met de kleine fouten in de vormgeving. Er komen bijvoorbeeld rare strepen door het plaatje van mijn prullenbak. Wanneer dit niet zo is, kan ik zien dat het fout gaat als ik mijn explorer open, omdat dan het kruisje bovenaan vreemde dingen gaat doen. (ook met alle andere programma's) Voordat ik het weet gaat mijn beeld op zwart en doet de recovery zijn werk.

Nu heb ik verschillende oplossingen gevonden op internet. Op de asus-site stond dat het aan mijn bios lag en dat ik daar iets moest veranderen aan de optie "PEG Link Mode"
http://vip.asus.com/forum...00+Series&SLanguage=en-us

Bij een andere site werd er gesproken over een ati infinite loop fix. Dit heb ik ook allemaal geprobeerd, maar ook dit leek niet te werken. (Ik heb hier alle systeemdingen op een driver van microsoft gezet ipv intel, maar heb PCIe en geen AGP)
http://www.techspot.com/v...93-Infinite-Loop-Fix.html

Nu heb ik wel twee tijdelijke oplossingen gevonden:

- ati software de-installeren (helaas installeert windows update deze dan uiteindelijk toch)
- met asus smartdoctor de snelheid van het geheugen van de videokaart naar beneden schroeven (van 742Mhz naar 702Mhz)

Verder heb ik overal de laatste drivers van geinstalleerd (geen beta's) en zijn de temps van mijn cpu, gpu en gpu-ram onder de 45 graden...dus niets vreemds.

wie o wie heeft de oplossing?

Verwijderd

waarschijnlijk brak geheugen of dat de kaart te warm word

Verwijderd

Topicstarter
is er ook een soort memtest voor mijn gpu-geheugen dan?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
3D Mark, Aquamark etc. :)

Iig is het zo dat als je kaart de standaard snelheden niet trekt er wat goed mis is, omruilen is dan het beste :)

[ Voor 71% gewijzigd door Pollewob op 23-06-2005 11:52 ]