Beauty is in the eye of the beerholder
Ik vermoed dat het geheugen vol loopt en dat hij dan de pagefile gaat aanspreken en dat het dan gaat stotteren. Zou 1 GB niet genoeg zijn?
Ik heb nog geen andere drivers geprobeerd, zou dat echt helpen?
Verwijderd
1600x1200 alle high behalve lightning en textures op medium en dan aa op 2x dus en heb nergens last van.
Dus met 1 GB ram moet het lukken jou cpu is zelfs sneller,
Heb je toevallig nog wat programma's op de achtergrond draaien zoals bijvoorbeeld DU meter ?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 01:56 ]
verder kan je makkelijk testen of het hakkelen van je ram komt, door gewoon texture kwali op low te zetten..
dit neemt namelijk het meeste ram in van het spel, en als je dit low zet dan zou je echt niet meer met vol geheugen spelen
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Zou het kunnen dat je schijf erg gefragmenteerd is?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door HellBeast op 23-06-2005 17:22 ]
Wat je kunt doen is (indien je 2 schijfen hebt een zeer goed idee) is gewoon 1 of 2 swap files aan maken van 1 gig (of zoals ik de luxe heb, 4x 512mb over 4 schijfen) Andere variaties zijn natuurlijk mogelijk.
Meer geheugen bij prikken lost natuurlijk altijd het swap file probleem op
my 2 cents.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Verwijderd
Worden die swap files op de andere schijven dan wel gebruikt? Moet niet eerste de ene swap file vol zitten voordat de ander wordt gebruikt?sHELL schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:12:
Als je in windows virtual memmory zelf laat beheren heb je standaard een swapfile van +/- 300 tot 900 mb. Die swapfile is dus 300 mb groot, als ie meer ruimte nodig heeft schrijft windows het er gewoon bij tot 900 mb. (onder voorbehoud, geen idee hoeveel windows eigenlijk heeft ingesteldmaar het komt in de buurt ) Dat veroorzaakt dus waarschijnlijk het probleem. (bvb games als BF2/WoW/HL2 full detail.)
Wat je kunt doen is (indien je 2 schijfen hebt een zeer goed idee) is gewoon 1 of 2 swap files aan maken van 1 gig (of zoals ik de luxe heb, 4x 512mb over 4 schijfen) Andere variaties zijn natuurlijk mogelijk.
Meer geheugen bij prikken lost natuurlijk altijd het swap file probleem op![]()
my 2 cents.
wat iemand hierboven zei ik heb lighting en textures op medium en heb toch 1 gb, de optie texture maakt net het verschil. Als ik die op medium blijf ik ook onder de 1024 ram, zodra ik hem op high zet begint het te hakkelen en zit ik er dus overheen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 22:34 ]
Die eerste moet vol zijn jah, zoals ik al aangaf, "Andere variaties zijn natuurlijk mogelijk"Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:33:
[...]
Worden die swap files op de andere schijven dan wel gebruikt? Moet niet eerste de ene swap file vol zitten voordat de ander wordt gebruikt?
wat iemand hierboven zei ik heb lighting en textures op medium en heb toch 1 gb, de optie texture maakt net het verschil. Als ik die op medium blijf ik ook onder de 1024 ram, zodra ik hem op high zet begint het te hakkelen en zit ik er dus overheen.
Ik heb gewoon een berg kleine schijfjes in m'n pc zitten en heb niet zin op 2 gig van een 15 gig op te offeren daar aan. Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je configuratie inelkaar zit.
Natuurlijk is een swapfile op raid0/5 of 10k rpm gooien erg interesant
Maar waar ik dus op wijs is dat bij intensief swap file gebruik het herberekenen van de swapfile groote niet echt bevordelijk is voor de prefomance... (en zeker niet als je nog nooit van defrag gehoord hebt
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.