Toon posts:

Zijn er SATA II kabels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe computer aan het samenstellen en de meeste onderdelen zijn ook grotendeels besteld en ontvangen, maar er duikt een last minute probleem op gezien Ik een "noob" ben in systemen bouwen :D. Ik heb niet aan de kabels gedacht en dacht dat ze met de hardeschijf en DVD of CD worden geleverd... Ik heb een SATA II hardeschijf (dus 3gbit/sec) met de moederbord; DFI LANParty UT nF4 Ultra-D, die heeft SATA II ondersteuning als het goed is, maar hoe kom ik aan een S-ATA ii KABEL!! Er zijn verschillende winkels die S-ATA i (150mbyte/sec) verkopen maar er is nergens een SATA ii kabel te vinden :? .

En welke kabels raad je me aan voor een DVD-rw (AOpen DUW1608, OEM Wit, x16 +/- rw, DL) en een 56x CD. Alvast bedankt. _/-\o_

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Sata II bestaat eigenlijk helemaal niet, zoals je bij het nieuws van gister wel had kunnen lezen:

nieuws: Misvattingen over "SATA II" opgehelderd

Een gewoon Sata kabel voldoet dus. En voor je overige hardware raad ik een kabel aan die past, in het geval p-ata een ronde

[ Voor 4% gewijzigd door HyperMan op 23-06-2005 01:27 ]

Hier komt iets hips te staan

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij mijn beste weten is er maar 1 soort SATA kabel voor alle varianten.
Meestel worden er 2 kabels bij het moederbord geleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je alles verklarende reactie...

Dus "gewoon" een S-ata kabel voldoet en de snelheid blijft zowiezo 3gb/sec?

edit - ik vraag iets dat mij twee uur dwars zat en binnen 3 minuten krijg ik replies die alles beantwoorden, dit is echt geweldig... :*)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 01:32 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tyan doet een hele zak ;)

maar inderdaad is gewoon een sata kabel goed genoeg.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:30:

edit - ik vraag iets dat mij twee uur dwars zat en binnen 3 minuten krijg ik replies die alles beantwoorden, dit is echt geweldig... :*)
De theoretische snelheid zo hoog ja. Je harde schijven komen niet eens in de buurt. Je hebt alleen wel baat bij NCQ bijv.

Verwijderd

Topicstarter
en dan is het typisch voor mij om te vragen wat NCQ is :), laat maar ik moet nog veel leren ;).

off topic - is koelpasta een vereiste voor de processor, kan het ook zonder, welke raad je me aan? (CPU: AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 01:54 ]

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:53:
en dan is het typisch voor mij om te vragen wat NCQ is :), laat maar ik moet nog veel leren ;).

off topic - is koelpasta een vereiste voor de processor, kan het ook zonder, welke raad je me aan? (CPU: AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed).
Dit soort zaken kan je toch echt opzoeken lijkt me zo.. (google: ncq (native command queuing)

Bij een boxed koeler zit dus al een standaard koeler bij met daarop een roze "plakje" koelpasta bevestigd. Op zich voldoet dit natuurlijk prima, maar er is natuurlijk beter spul op de markt...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem eens een kijkje in de Serial ATA FAQ; elke vraag die je in dit topic hebt gesteld wordt hierin wel betanwoord. :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:30:

3gb/sec zal hij sowieso niet doen. S-ATA 1 doet 150mb-sec

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Aikeleer schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 03:39:
Neem eens een kijkje in de Serial ATA FAQ; elke vraag die je in dit topic hebt gesteld wordt hierin wel betanwoord. :)
offtopic:
Er it een typo in:
[quote]daadwerkelijk de PATA disekn te overtreffen.[/quote]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
fxd
Pagina: 1