Beeld Nintendo 64 "stuitert".

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dag iedereen!

Ik twijfel even of deze in Audio, Video & HiFi, of Spielerij moet. Als hij verkeerd staat, excuus.

Een week of twee terug heb ik een Nintendo 64 aangeschaft, leuk voor erbij en hij kwam nog binnen ook ;) Dus heb ik hem meteen aangesloten op mijn tv, een JVC.

Ik geloof dat het deze is:
http://www.jvc.nl/product.php?id=AV-28KT1SUF&catid=90

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/av-28kt1suf.jpg

De Nintendo is aangesloten met een 3-aderige kabel, wit, geel en rood die in een scartblokje gaan. Als ik echter de Nintendo aanzet en ik wil gaan spelen, stuitert het beeld langzaam van boven naar beneden. Verder is het beeld scherp en je kan goed spelen maar het stuitert.

Ik heb de Nintendo op beide scart-aansluitingen geprobeerd en de kabels los in die 3 gaatjes die daarvoor op de tv zitten, maar het probleem blijft.

Het gekke is wel, dat het bij twee van mijn spellen niet is, bijvoorbeeld Donkey kong 64. De intro van Nintendo stuitert dan wel, maar het spel zelf niet.

Ik dacht eerst dat het misschien een instelling van de tv zou zijn, maar ik kon eigenlijk niet echt wat vinden. Op een andere televisie, een oudere Philips, werkt het wel prima.

Zou het misschien toch een instelling van de tv zijn, of moet ik een andere kabel hebben oid?

Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lijkt me een refresh probleem. Ik kan hier bij de GameCube van tevoren zeggen of ik 50Hz of 60Hz wil draaien. Misschien dat het zoiets is? En je de Nintendo64 misschien dmv een jumper anders in kan stellen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovingtim
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06-2023

hovingtim

Wicked

Misschien temaken met Pal en NTFS dat je tv wel goed Pal kan weergeven en niet goed NTFS ik had dat zelfde probleem met mn playstation 1 (ach ach ach die goeie oude tijd:P :9 ) Moet je of ff googelen of je tv ntfs en pal kan draaien. Andere optie misschien de N64 probeer een andere van iemand te lenen ofzo en probeer het dan op je eigen tv met je eigenspellen. Denk dat het gewoon een kwestie van mogelijkheden afstrepen blijft

BTW heb het hier wel over de spellen en niet over de n64 zelf kleine kans dat daar wat mis mee is

[ Voor 11% gewijzigd door hovingtim op 23-06-2005 00:03 ]

Save Water Drink Beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

hovingtim schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:02:
Misschien temaken met Pal en NTFS dat je tv wel goed Pal kan weergeven en niet goed NTFS ik had dat zelfde probleem met mn playstation 1 (ach ach ach die goeie oude tijd:P :9 ) Moet je of ff googelen of je tv ntfs en pal kan draaien. Andere optie misschien de N64 probeer een andere van iemand te lenen ofzo en probeer het dan op je eigen tv met je eigenspellen. Denk dat het gewoon een kwestie van mogelijkheden afstrepen blijft
NTFS :? Bedoel je niet NTSC :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Hmm, bij de Nintendo krijg je geen instelling voor 50 / 60Hz, ik zal eens googelen of er ergens een jumper zit oid, maar het lijkt mij stug.

Het zal niet aan PAL / NTSC liggen denk ik, de tv kan beide aan als het goed is en dit heb ik ook geprobeerd, maar de N64 is gewoon PAL.

Ik weet dat je voor de N64 ook directe Scart kabels heb en nog een modulator oid, maar wat het verschil allemaal is en of het überhaupt iets zou uitmaken, weet ik niet.

edit:
Zoals ook in de startpost staat, doet het probleem zich niet voor op een andere tv, dus dan neem ik aan dat de hardware goed is.

[ Voor 14% gewijzigd door saviour op 23-06-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de scart aansluiting al getest met een ander apparaat bijvoorbeeld een dvd speler en is het beeld dan wel stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Het beeld is inderdaad wel stabiel met mijn dvd speler en tv-out van de pc. Ik heb die kabel ook zonder het scartblokje aangesloten op die 3 losse aansluitingen van de tv, dan blijft het beeld hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:07:
Heb je de scart aansluiting al getest met een ander apparaat bijvoorbeeld een dvd speler en is het beeld dan wel stabiel
En het is ook niet mogelijk de N64 op een andere tv te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:16:
En het is ook niet mogelijk de N64 op een andere tv te testen
saviour schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:59:
Op een andere televisie, een oudere Philips, werkt het wel prima.
saviour schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:05:
edit:
Zoals ook in de startpost staat, doet het probleem zich niet voor op een andere tv, dus dan neem ik aan dat de hardware goed is.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

TdV

Ik heb hetzelfde met mijn n64 en sega megadrive op mijn panasonic breedbeeld. (tx28ps1f) Geen idee waarom het niet werkt aangezien beide consoles gewoon PAL zijn. Beide werken zowel via composiet, s-vhs als RGB niet goed. Zelfs een rf modulator geeft hetzelfde resultaat. De tv geeft alle gamecube spellen perfekt weer in zowel 50 als 60 hz. Zelfs mijn ntsc snes werkt gewoon goed. De oude consoles hebben nu een eigen oude tv die wel werkt.

Helaas kan ik je niet helpen maar je weet dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. (gedeelde smart ...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54
Bedoel je met stuiteren dat het beeld precies 1 a 2 beeldlijnen verspringt? Dan zou het te maken kunnen hebben met interlacing.

Heeft die tv nog digitale beeldbewerkingsfuncties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik baal er wel mooi van als blijkt dat je er niets aan kunt doen. Om daar nou een los toestel voor neer te zetten :X

Het vreemde is wel, dat hij de eerste keer ook stuiterde, totdat ik een paar keer gezapt had. Toen kon ik gewoon, zonder enige problemen spelen.

Met stuiteren bedoel ik dat het beeld ongeveer een cm omhoog gaat en daarna weer een cm naar beneden, dit blijft zo door gaan.

Voor zover ik weet heeft deze tv geen speciale beeldbewerkingsfuncties.

[ Voor 29% gewijzigd door saviour op 23-06-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik moet er maar mee leren leven? Heeft iemand misscien nog een idee? Anders is het maar zo.
Pagina: 1