Toon posts:

Mounten 250GB USB harddisk door Compaq Presario

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik probeer al een dag een usb 2 harddisk te mounten aan een Compaq Presario V4040 laptop. Het gekke is dat een 40gb schijf direct gezien wordt maar de 250gb niet. Via de diskmanagement van Windows XP kan ik op een normale pc de schijf werkend krijgen, maar op de compaq lukt het me niet.

Ik kan alleen kiezen voor "convert to basic disk" waarbij ik daarna alle gegevens kwijt zou raken. Niet de bedoeling dus. Verder zie ik als gegevens staan dat ik een dynamic disk heb (zegt me niets) en staat er een geel driehoekje met uitroepteken bij. Radeloos... |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met zo weinig info lijkt het me onwaarschijnlijk dat iemand kan helpen, maar begin eens in het juiste subforum - Overige Hardware is geen dumpbak :/

Jij hebt last van niet-mountbare Opslagmedia

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ondersteunt de Compaq übarhaupt disken van dit formaat? Hoe wordt de harddisk in de BIOS herkend? Welke laptop heb je exact? V4040 is onbekend bij Compaq. Kijk eens op de FAQ van dit subforum voor alle denkbare info, tips, suggesties en oplossingen voor dit probleem:

OM FAQ / Beleid
Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?
Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, sorry voor m'n beknopte info en dat ik het in de verkeerde subfora heb gezet.

M'n laptop is een Presario V4000, en daar weer de V4040 ervan. Zal wel allemaal eender zijn. Als ik m'n usb kabel in de laptop steek, ziet hij de nieuwe hardware en in m'n control panel staat de harde schijf correct omschreven. Er zijn dan ook geen conflicten. In de explorer zag ik echter geen schijf. Doe ik dit met de 40gb versie in dezelfde behuizing zie ik wel netjes de schijf.

Iig, ga ik via de "My Computer" naar "Manage Disk" kan ik de 250 GB schijf op een oude huis pc mounten en op een gloednieuwe laptop niet. Ik zal eens een kijkje nemen op de links. Handig als je weet hoe je moet zoeken ;) Thnx

Verwijderd

probeer eens een Toolje van de fabrikant. Miss dat hij hem dan hekent. Met dat tooltje kan je hem dan formateren en dan zou hij hem moeten werken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ah, de V4000. Die is voorzien van een Intel 915GM(L) chipset welke weer is voorzien van het ICH6 southbridge. En die ondersteunt wel 48bits LBA. De grootte van de schijf hoeft dus niet het probleem te zijn.

Maar je vertelt, het gaat hier om een Dynamische volume. Welk OS draait er exact op? XP Home ondersteunt geen dynamische volumes, maar XP Pro doet dat wel. Welke melding staat er exact bij dat driehoekje trouwens?

Als het toch op niks uitloopt, dan zou ik de data maar elders backuppen (jouw PC?) en het boeltje terugzetten naar basic volume.

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 23-06-2005 09:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Balus C, ik heb het antwoord op m'n vraag, thnx!
Op de pc staat namelijk WinXP Pro en op m'n laptop WinXP Home.

Overigens is de laptop een geleend en erm... de pc ook. Alles in het kader van het snel terughalen van de belangrijkste bestanden na het in rook opgaan van m'n p4 en voeding. Zodra ik ze weer zie liggen wil ik de Presario V4040 ook aanschaffen. Moet alleen wel eerst even de precieze verschillen uitzoeken tussen home en pro.
Daarna maar weer de nodige telefoontjes plegen naar de Office Centre ;)
Pagina: 1