Welk?
Het zuid/oosten, daar komt hij op_-SToFFeL-_ schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:40:
Waar (Oost/noord/zuid/west) moet ik kijken? Normaal staat hij rond deze tijd NO geloof ik
Welk?
Is dit fenomeen ook in Ierland waar te nemen?
Anders wacht ik de foto's even af... natuurlijk wel iets (huis, boom, whatever) erbij nemen he, anders zie ik niet of ie nou echt zo groot is
Paar dagen geleden viel het me namelijk wel op dat de maan groter leek dan normaal.
[ Voor 12% gewijzigd door NBK op 22-06-2005 23:48 ]
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Ook niet in het zuid-oosten of een andere richting...
[ Voor 37% gewijzigd door mjszwo op 22-06-2005 23:53 ]
er is niets te zien...niet eens een kleine maan
It ain't stupid if it works!
Gadgets FTW!
edit: dat was al gezegt dus..
[ Voor 20% gewijzigd door Gardocki op 22-06-2005 23:58 ]
They made me do it.

tja euh
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Edit:
Mooi kleurtje op die foto Ramon
[ Voor 30% gewijzigd door Royal op 23-06-2005 00:00 ]
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
was dus toch de maan, ik dacht dat t t licht van een straatlantaarn was, zo oranjeTom S. schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:57:
Ik zie 'm! Ik heb hier alleen even geen digicam. Maar je kan 'm zien richting het +-zuid-oosten.
edit: dat was al gezegt dus..
Gadgets FTW!
Jammer, ik had het graag willen zien.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Verwijderd

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 00:21 ]
Verwijderd
Tja lastig zo'n stad soms
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 00:30 ]
Verwijderd
Sterren, wat zijn dat?Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:29:
Geen maan te zien in Zaandam maar wel genoeg sterren.
Groeten uit Rotterdam!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Heb je die foto's niet op groot wallpaper formaat ?Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:14:
Zojuist ook een aantal foto's gemaakt waaronder deze.
[afbeelding]
[afbeelding]
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
mail me maar even op meisnermark@hotmail.com.AlPha.BeYoNdeR schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:37:
[...]
Heb je die foto's niet op groot wallpaper formaat ?

Hij is hier in Den Haag ook goed te zien.
Toch vrij groot imo
Hier in iets groter formaat:
http://img26.echo.cx/img26/2695/dsc005541cu.jpg
http://img26.echo.cx/img26/4620/dsc005481fk.jpg
http://img26.echo.cx/img26/633/dsc005515vd.jpg
[ Voor 42% gewijzigd door tweakraiser op 23-06-2005 00:47 ]

ISO 400
En waarom is bij jullie de lucht rood?? Dat is hier dus echt niet te zien
[ Voor 20% gewijzigd door F-Tim op 23-06-2005 00:44 ]
Wanna play?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Woon ook in Zaandam, kom net terug fietsen naar huis toe. Ik zag toch echt wel die grote mooie oranje maan. Hij viel mij meteen op, hij staat iig wel erg laag. Ziet er echt groter uit dan normaalVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:29:
Geen maan te zien in Zaandam maar wel genoeg sterren.
Nauerna > Zaandam Centrum gefiets, en heb hem genoeg gezien.....
Raar, hier wel. Naja nu niet meer.. maar een uur geleden zag het nog redelijk rood boven de horizon....F-Tim schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:42:
....
En waarom is bij jullie de lucht rood?? Dat is hier dus echt niet te zien
[ Voor 26% gewijzigd door borstel op 23-06-2005 00:50 ]
... dat zijn van die vuurballen die uit hele grote schoorstenen komenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:31:
[...]
Sterren, wat zijn dat?
Groeten uit Rotterdam!
Hij staat ook in de lucht!_-SToFFeL-_ schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:29:
Nou ziet iemand al wat? Ik heb hier de hele straat afgelopen en achter in de tuin gekeken, maar ik zie helemaal geen maan?
Om 1.39 uur staat ie op zijn hoogste punt: 9° 28' 7". Erg laag dus

Op Iso 50 geschoten.
Een foto van de sterren zit er niet in, vanwege de vreeselijke lichtvervuiling hier in Rotterdam...
[ Voor 12% gewijzigd door Ursamajor op 23-06-2005 01:06 ]
Gadgets FTW!
Doordrinken danVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:31:
[...]
Sterren, wat zijn dat?
Groeten uit Rotterdam!
(en een heldere lucht)
welke ijsselstein, want ik woon in ijsselstein utrecht en daar zie ik geen verschil , wel mooi oranje enzo, maar niets anders hoorVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:23:
hier in ijsselstein ook goed te zien,helaas geen camera meer(ligt bij canaon nederland)
[ Voor 82% gewijzigd door semicon op 23-06-2005 01:16 ]
maar... is het jullie ook opgevallen dat hij bijzonder geel is?
wwweet ik veel...
Everybody happy??? I soon change that here we go...
En errug fel!
Hey killerbee17 al zin in de barbeque morgen?
Ik woon in een van de schakel flats en daar is ie wel goed te zien,mooi rond.Hij was wel rood een uur gelden maar nu toch meer naar wit toesemicon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:13:
bij mij lijkt hij op het moment echt niet groter als normaal hoor
(en een heldere lucht)
[...]
welke ijsselstein, want ik woon in ijsselstein utrecht en daar zie ik geen verschil , wel mooi oranje enzo, maar niets anders hoor

Panasonic Lumix DMC-FZ3 F8.0 1/10
Red een boom, eet een bever
Verwijderd
Stukje onder de horizon loopt een kanaal waar allemaal nevel uitkwam maar dat zie je helaas niet op de foto.
[ Voor 26% gewijzigd door Sharky op 23-06-2005 01:56 ]
This too shall pass
Verwijderd
Ik woon aan de Westzijde, lastig met al die gebouwen, en ik had geen zin in een fieldtripDnY! schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:48:
[...]
Woon ook in Zaandam, kom net terug fietsen naar huis toe. Ik zag toch echt wel die grote mooie oranje maan. Hij viel mij meteen op, hij staat iig wel erg laag. Ziet er echt groter uit dan normaal
Nauerna > Zaandam Centrum gefiets, en heb hem genoeg gezien.....
...
edit:
/me Krusher ook blij is. Bloedmaan gespot en op de ccd gezet. Nu nog even ontwikkelen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 02:21 ]
Een foto ervan wil helaas niet lukken (Canon Powershot A95). Misschien moet ik eens met de iso waarden spelen, nu krijg ik alleen een klein wit overbelicht stipje.
lange sluitertijd, dus overbelicht:

en 2 met korte sluitertijd(meen 1/1800 en 1/2000):

gemaakt met m'n fujifilm finepix s5500 (10x optische zoom) vanuit m'n slaapkamerraam in het noorden v/h land.
[ Voor 16% gewijzigd door bite op 23-06-2005 02:56 ]
he die laatste 2 zijn best nice! zo'n foto heb ik ook geprobeerd ff maar lukte me niet echt, heb ook een redelijke zoom maar had ff beter moeten proberen dusbite schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 02:51:
Probeer het eens met een korte sluitertijd.
lange sluitertijd, dus overbelicht:
[afbeelding]
en 2 met korte sluitertijd(meen 1/1800 en 1/2000):
[afbeelding]
[afbeelding]
gemaakt met m'n fujifilm finepix s5500 (10x optische zoom) vanuit m'n slaapkamerraam in het noorden v/h land.
This too shall pass
Verwijderd

iso 200

iso 1600
Dit is mijn geweldige foto van de supermaan!:

Ik probeer nog even verder (Wat moet je anders om drie uur 's nachts).
Verwijderd
Erg strakke pica's.....Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:14:
Zojuist ook een aantal foto's gemaakt waaronder deze.
Niet echt bijzonder maar toch, het was trouwens best moeilijk hem er stil op te krijgen, door de lange sluitertijd zijn bijna alle foto's bewogen
[ Voor 4% gewijzigd door plakbandrol op 23-06-2005 03:58 ]
Je had ook geen lange sluitertijd nodigplakbandrol schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 03:57:
door de lange sluitertijd zijn bijna alle foto's bewogen
Verwijderd
Ik fietste om kwart over twaalf snachts op de boschdijk in Eindhoven richting psv stadion en de maan was duidelijk te zien net boven de stad. Jammer dat ik geen fototoestel bij me had. Beter kijken volgende keer.sjirafje schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:12:
Hier in eindhoven is geen maan te bekennen![]()
Jammer, ik had het graag willen zien.
Verwijderd
ik ga alvast mn batterijen opladen, kan helaas op de camera die ik nu nog heb (Olympus C-340 zoom), geen handmatige instellingen doen
Nu ook maar ff afwachten idd wat ik hier (Enschede Centrum) te zien krijg...
Heeft er iemand trouwens van de week ook de groene noorderlicht wolken gezien? Was echt supergaaf zondagnacht rond middernacht
Verwijderd
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:26:
Is dit spektakel vanavond ook nog te zien? Gisteren was het erg bewolkt bij mij...
Vanvond dus niet volgende week niet volgende maand niet, volgend jaar niet en volgend decenia niet. Gewoon ff 18,6 jaar wachten en dan mag je weer. Waarschijnlijk kan je hem dan met je 100Mega Pixel camera op de gevoelige plaat zetten.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:19:
Vandaag verschijnt de maan op het laagste punt sinds juni 1987.
Daarnaast valt het begin van de zomer dit jaar samen met een bepaald punt van een 18,6-jarige cyclus van 'scheve' omwentelingen rond de aarde, waardoor de maan nog lager dan normaal verschijnt.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
http://www.kogeka.nl/maan.jpg
Gemaakt met een Powershot S2 op ministatief, mode P denk ik (heb er veel geprobeerd), maximale zoom (zowel optisch als digitaal), zie EXIF-info
Zal vanavond wel een resized versie hier posten of een minder zoom versie croppen
Me Tarzan, U nix!
Als het goed is wel hoor. Het effect zal iets minder zijn dan gisteren, maar het is niet zo dat de maan ineens aan de andere kant van de lucht staat.Cobra_Lup schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:30:
Vanvond dus niet volgende week niet volgende maand niet, volgend jaar niet en volgend decenia niet. Gewoon ff 18,6 jaar wachten en dan mag je weer. Waarschijnlijk kan je hem dan met je 100Mega Pixel camera op de gevoelige plaat zetten.
sluitertijd: 1/iso
diafragma: F11 of F8
maar ja, als het volgens de experts een illusie is die niet te fotograferen valt, why bother?
Gisteravond was er niks te zien...
Obviously you're not a golfer
volgende keer beter...
"Stilte, een gat in het geluid...."

nou vooruit ik dan toch ook mijn foto posten
Wat een vreselijk gave fotoSharky schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 01:49:
voor de noiseliefhebbers (CP8800 @ iso200 @ 4 seconden sluitertijd na gebruik van neatimage).
Stukje onder de horizon loopt een kanaal waar allemaal nevel uitkwam maar dat zie je helaas niet op de foto.
[afbeelding]
Een hele rij microsoft certificeringen.
Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...
Verwijderd
Sluitertijd 1/iso?Grimreaper schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:08:
Op heel veel fotos is de maan overbelicht, juiste instellingen voor het fotograferen van de maan zijn:
sluitertijd: 1/iso
diafragma: F11 of F8
maar ja, als het volgens de experts een illusie is die niet te fotograferen valt, why bother?
Als je de iso op 400 zet moet de sluitertijd 1/400 zijn?
Zo ja. kun je de iso instellen van een Sony Cybershot DSC-F717?
Bij het weer (op tv) zeiden ze dat je de maan vanavond na 12 uur op zou komen. En een uur of wat later zou de maan dan geheel boven de horizon uitkomen en zou je he weer zo groot kunnen zien.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:06:
Komt het vanacht ook weer?
Als ik dat redelijk wil doen moet ik toch de sluitertijd hoog zetten om genoeg omgevingslicht te krijgen.
Op zich geeft dat ook wel leuke effecten, mijn maan leek net een zon:
Verwijderd

Ben nog aan het sparen voor een fatsoenlijke camera (heb nu een powershot a30), maar deze foto is wel aardig, voornamelijk vanwege de verschillende kleuren licht en ik vind de 'corona' achtige waas om de lichten wel mooi...
Neej dat zijn kraters en ravijnenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 03:10:
Die zwarte gebieden dat zijn toch "zeeën"?
Maarja zo kun je dus zien dat wij wat meteoriet inslagen ed niet veilig zitten op aarde
[ Voor 3% gewijzigd door J0J0 op 23-06-2005 23:07 ]
"Die zwarte gebieden dat zijn toch kraters?"
-"Nee man dat zijn zeeën. Zo kun je dus zien dat wij wat overstromingen ed betreft niet veilig zitten op de maan."
[ Voor 11% gewijzigd door FaceDown op 23-06-2005 23:11 ]
Groetjes, FaceDown.
Gadgets FTW!
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
[ Voor 144% gewijzigd door Sport_Life op 25-06-2005 00:23 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Verwijderd
Verwijderd
Kon hier in het westen heel goed de rode maan zien... Cam erbij gepakt, had uiteindelijk een beetje lekkere instellingen... maan foetsie, wolken ervoor
Ach, weet ik hoe ik de volgende keer de maan moet schieten

(Sigma 50-500 op 500mm, uit de hand op 1/125sec, ISO400)
Dit is een (bijna) 100% crop van een grote foto (namelijk deze).
iso 400 is ook niet zo veel op een dSLR; ik denk dat hij een Canon 20D heeft oid..semicon schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:49:
geen idee wat voor cam jij hebt, maar weinig ruis, mooi hoor
|>
Verwijderd
Uit de exif:Simon schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:55:
[...]
iso 400 is ook niet zo veel op een dSLR; ik denk dat hij een Canon 20D heeft oid..
Camera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 10D
Image Date: 2005:06:23 00:28:03
Flash Used: No
Focal Length: 500.0mm
CCD Width: 4.43mm
Exposure Time: 0.0080 s (1/125)
Aperture: f/5.6
ISO equiv: 400
White Balance: Auto
Exposure Mode: Manual
Verwijderd
Ik zie al 3 dagen geen maan meer. En ik blijf tot 01:00 opCrypter schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:08:
vanavond weer grote maan?
De PC versie lijkt via Google van de maanb... eh aardbodem verdwenen te zijn
[ Voor 17% gewijzigd door JeanLeGrand op 27-06-2005 22:43 ]
Denon AVR-X3600H
Verwijderd
Handig. heb je er ook 1 voor de pcJeanLeGrand schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:35:
Maanaanbidders, uw redding is nabij: Een tooltje die zon- en maanstanden, opkomst- en ondergangstijden en kompasrichting en elevatie toont (freeware) PDA versie: http://www.5star-sharewar...PC/HomeHob/ephemeris.html
Denon AVR-X3600H
Verwijderd
Laat maar. Keb er al 1 gevonden. De reden dat ik hem niet zag was omdat hij pas rond 1 uur boven de huizen komt
Denon AVR-X3600H
Gadgets FTW!
Verwijderd
gratis programma's
De onderste 'Ephemeris' is voor zon en maan opgang/ondergang
deze is mooi maar moet je kopen.
http://www.aptrio.com/Mis...-moon-calendar-11552.html
of anders een pm
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 23:18 ]
( Ook voor het spotten van het ISS / Iridium flares / Kometen en het sterrenspul... )
ff Registeren en je lokatie uit de grote database selecteren...
Wanneer je de website weer bezoekt staat de lokatie meteen goed.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~