Ik was net samen met mijn neefje op Tomshardware aan het kijken of het zin heeft om een Geforce 6800GT in een Athlon XP 2500+ systeem te zetten. We waren een beetje rond aan het neuzen in de tabelletjes
en opeens viel mijn oog op het volgende: (vergelijk de rode balkjes)
http://www23.tomshardware...el1=73&model2=75&chart=25
Zoals je ziet is de Sempron 3000+ op socket A sneller dan een Athlon XP 3200+ op socket A. De specs:
Sempron 3000+
Barton core
2000 Mhz kloksnelheid
166 Mhz FSB (333 DDR)
512 KB L2 cache
Athlon XP 3200+
Barton core
2200 Mhz kloksnelheid
200 Mhz FSB (400 DDR)
512 KB L2 cache
Theoretisch gezien zou het dus _ONMOGELIJK_ moeten zijn dat de Sempron sneller is dan de Athlon. Toch komt hij zo uit de test. Een aantal mogelijkheden imo:
- er is gebruik gemaakt van andere BIOS of driver versies en de overige systeemspecs zijn copy paste.
- er is gebruik gemaakt van verschillende windows installaties en 1 daarvan was behoorlijk brak.
- de instellingen van Far Cry waren (toch) verschillend
- Ome Tom heeft per ongeluk enkele processors omgeruild in het overzicht
- complottheorie: AMD wil de Athlon XP in slecht licht zetten en sponsord Tom daarvoor
Wie weet er nog andere mogelijkheden? Natuurlijk wel enigzins realistisch posten aub. Over de vraag of een 6800GT zin heeft icm een XP 2500+ hebben we wel antwoord, als de resolutie hoog genoeg is maakt het vrij weinig uit. Het gaat zich dus puur om dat vreemde verschil.
http://www23.tomshardware...el1=73&model2=75&chart=25
Zoals je ziet is de Sempron 3000+ op socket A sneller dan een Athlon XP 3200+ op socket A. De specs:
Sempron 3000+
Barton core
2000 Mhz kloksnelheid
166 Mhz FSB (333 DDR)
512 KB L2 cache
Athlon XP 3200+
Barton core
2200 Mhz kloksnelheid
200 Mhz FSB (400 DDR)
512 KB L2 cache
Theoretisch gezien zou het dus _ONMOGELIJK_ moeten zijn dat de Sempron sneller is dan de Athlon. Toch komt hij zo uit de test. Een aantal mogelijkheden imo:
- er is gebruik gemaakt van andere BIOS of driver versies en de overige systeemspecs zijn copy paste.
- er is gebruik gemaakt van verschillende windows installaties en 1 daarvan was behoorlijk brak.
- de instellingen van Far Cry waren (toch) verschillend
- Ome Tom heeft per ongeluk enkele processors omgeruild in het overzicht
- complottheorie: AMD wil de Athlon XP in slecht licht zetten en sponsord Tom daarvoor
Wie weet er nog andere mogelijkheden? Natuurlijk wel enigzins realistisch posten aub. Over de vraag of een 6800GT zin heeft icm een XP 2500+ hebben we wel antwoord, als de resolutie hoog genoeg is maakt het vrij weinig uit. Het gaat zich dus puur om dat vreemde verschil.
edit:
Ik post dit hier omdat dit imo meer met processors heeft te maken dan met videokaarten...
Ik post dit hier omdat dit imo meer met processors heeft te maken dan met videokaarten...
[ Voor 9% gewijzigd door GH45T op 22-06-2005 22:44 ]